• chemistry

    Pet rescue saga - fattar inte nivå 5?

    Måste vara världens trögaste men jag fattar inte alls hur man lyckas med bana 5. Man har ju bara en raket o kan bara rädda ett djur ju? Vill nån snäll förklara hur spelet fungerar, uppenbarligen har jag ju missat något..


  • Svar på tråden Pet rescue saga - fattar inte nivå 5?
  • roffe

    Det går ut på att klicka på blocken som är flera likadana i grupp, då försvinner dom, och då kan djuren till slut nå marken. 

    Raketen är en bonusgrej som fylls på ju fler stora blockgrupper man får bort. 

  • chemistry

    På min nivå 5 står det 2 djur på vaesin sida av en mur. Båda står på stora blockgrupper i samma färg som lätt klickas bort. Därefter står de på 3 block var i varannan färg. Går inte att klicka på blocken eftersom de är ett och ett. Enda chansen att få ner ett djur är via raketen. Och då står det direkt efter att bara ett djur räddades och att nivån misslyckades. Så himla konstigt. Fattar inte alls...

  • roffe
    chemistry skrev 2013-12-13 14:22:43 följande:
    På min nivå 5 står det 2 djur på vaesin sida av en mur. Båda står på stora blockgrupper i samma färg som lätt klickas bort. Därefter står de på 3 block var i varannan färg. Går inte att klicka på blocken eftersom de är ett och ett. Enda chansen att få ner ett djur är via raketen. Och då står det direkt efter att bara ett djur räddades och att nivån misslyckades. Så himla konstigt. Fattar inte alls...
    Det är olika block varje gång du går in på nivån, och ibland får man ett dåligt startfält helt enkelt =) Man måste lära sig hur blocken sorteras när man tar bort stora grupper oxå, som i denna nivå där flyttas dom ju inte rakt ner, utan åt sidan först eftersom dom typ rinner av det fasta blocket.

    Sen finns det blockhackor man får ibland som man kan använda för att taktiskt ta bort ett block för att kunna matcha fler av samma färg :) 
Svar på tråden Pet rescue saga - fattar inte nivå 5?