• Äldre 12 Dec 23:05
    12739 visningar
    16 svar
    16
    12739

    Hur kan jag få mer Acne av basiron gel?

    Helt allvarligt, hur fan kan man få mer Acne av Basiron Gel?? Tycker det känns helt obegripligt, okej om det liksom inte hjälpte, men att man får MER av det?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-12 23:06
    Snälla ge mig en mirakelkur mot acne? Vill ha alla tips som FUNKAR!

  • Svar på tråden Hur kan jag få mer Acne av basiron gel?
  • Äldre 13 Dec 00:04
    #1

    Hur länge har du använt det?
    Många behandlingar mot acne gör att det först blir värre och sedan bättre, så man får hålla på ett tag innan man ser resulat. Jag gissar att det är för att när porerna öppnas upp så kommer det först mer orenheter upp till ytan, innan man "rensat ut" så att säga. Om du inte redan har hållit på ett tag så skulle jag rekommendera att ge det åtminstone 2-3 veckor. 

    Basiron är rätt starkt, så det _kan_ hända att du är överkänslig mot det. Om du misstänker att det är så, så prata med en hudläkare om vilka alternativ som finns.

  • Äldre 13 Dec 00:19
    #2

    Det kan också vara att Basiron är grymt uttorkande och det i sig kan få huden att helt go bananas. Det suger verkligen, jag vet!

    Min "mirakelkur" (dvs den metod jag använder... men jag har desvärre inte lyckats bli av med mina problem på ett tillfredsställande sätt själv på 9 år Rynkar på näsan ) är att försöka hålla huden fuktig och insmord hela tiden, för blir den torr så kommer en annan typ av finnar (kanske sådana som Basiron ger dig nu) som suger lika mycket som vanliga flottiga finnar. Ugh.


    The Truth Takes Time
  • Äldre 13 Dec 10:45
    #3
    BuoBä skrev 2013-12-13 00:04:01 följande:
    Hur länge har du använt det?
    Många behandlingar mot acne gör att det först blir värre och sedan bättre, så man får hålla på ett tag innan man ser resulat. Jag gissar att det är för att när porerna öppnas upp så kommer det först mer orenheter upp till ytan, innan man "rensat ut" så att säga. Om du inte redan har hållit på ett tag så skulle jag rekommendera att ge det åtminstone 2-3 veckor. 

    Basiron är rätt starkt, så det _kan_ hända att du är överkänslig mot det. Om du misstänker att det är så, så prata med en hudläkare om vilka alternativ som finns.
    Hållt på kanske hm..2 veckor, men jag ska ge de en chans 
  • Äldre 13 Dec 10:49
    #4
    Humlan88 skrev 2013-12-13 10:45:08 följande:
    Hållt på kanske hm..2 veckor, men jag ska ge de en chans 
    Då skulle jag nog fortsätta ett par veckor till och se om det blir bättre. Jag kunde inte anvädna Basiron för jag blev så extremt torr och fjällade.
    Det tråkiga med Basiron är att det tar bort färgen på handdukar och dynvar =(.
  • Äldre 13 Dec 10:50
    #5

    Det är svårt med mirakelkurer mot akne som fungerar för alla, det gäller att prova sej fram. Det som fungerar för mej är stora mängder B5, Dermalogica medibac produkter, återfukta, MASSA vatten och dra ner på kolhydraterna.

  • Paisle­y
    Äldre 13 Dec 10:56
    #6

    Du kanske inte har acne utan rosacea. Då blir det ofta värre av acnemedel.


    Detaljerna är helheten
  • noway
    Äldre 13 Dec 12:40
    #7

    Tror som ovan inlägg; det torkar ut huden, rubbar hudens naturliga skyddande mantel ( acid mantel) och gör så att huden blir mer sårbar. Antagligen rubbar det även den bra floran, så att skadliga bakterier får ett starkare grepp. Använd tee tree olja istället, men späd ut den ordentligt, typ 5% med en fuktighetsgörande ansiktskräm. Tvätta ansiktshuden med Lactacyl för att inte förstöra hudens pH.

  • noway
    Äldre 13 Dec 12:46
    #8
    Fia 28 skrev 2013-12-13 10:50:43 följande:
    Det är svårt med mirakelkurer mot akne som fungerar för alla, det gäller att prova sej fram. Det som fungerar för mej är stora mängder B5, Dermalogica medibac produkter, återfukta, MASSA vatten och dra ner på kolhydraterna.


    Jag har också läst massor som blivit "botade" med stora mängder B5, men att för stora mängder gör så att man inte tar upp vissa andra B vitaminer och andra ämnen, vilket kan göra så man får vissa brister. Och att biverkningen blir att man börjar tappa en massa hår. Googla på B5 & Hair loss, det verkar vara jättevanligt. Synd som attans, för det verkar ju annars vara ett mirakelmedel mot just finnar.

    Biotin ska också vara bra för både hud och hår. Men när jag tog megamängd Biotin ( också en B vitamin) 10 000 mg/dag började jag få asmånga finnar, stora blaffor. Men fint hår.
  • Äldre 13 Dec 13:01
    #9
    noway skrev 2013-12-13 12:46:22 följande:


    Jag har också läst massor som blivit "botade" med stora mängder B5, men att för stora mängder gör så att man inte tar upp vissa andra B vitaminer och andra ämnen, vilket kan göra så man får vissa brister. Och att biverkningen blir att man börjar tappa en massa hår. Googla på B5 & Hair loss, det verkar vara jättevanligt. Synd som attans, för det verkar ju annars vara ett mirakelmedel mot just finnar.

    Biotin ska också vara bra för både hud och hår. Men när jag tog megamängd Biotin ( också en B vitamin) 10 000 mg/dag började jag få asmånga finnar, stora blaffor. Men fint hår.
    Jag äter "bara" 2000mg B5 om dagen, och har gjort det nu i ett par år. Några hårproblem har jag inte alls, förutom att det växer som ogräs, likaså blir ögonfransarna megalånga. Nu verkar jag klara mej på denna dos, men någon större mängd skulle bli jäkligt dyrt i längden. Denna årstiden behöver jag även ta extra D vitamin för det påverkar även min akne. Allra störst inverkan verkar iaf kolhydrater ha, vilket är tråkigt då min diet blir så ensidig utan sånt.
  • noway
    Äldre 13 Dec 13:19
    #10
    Fia 28 skrev 2013-12-13 13:01:50 följande:
    Jag äter "bara" 2000mg B5 om dagen, och har gjort det nu i ett par år. Några hårproblem har jag inte alls, förutom att det växer som ogräs, likaså blir ögonfransarna megalånga. Nu verkar jag klara mej på denna dos, men någon större mängd skulle bli jäkligt dyrt i längden. Denna årstiden behöver jag även ta extra D vitamin för det påverkar även min akne. Allra störst inverkan verkar iaf kolhydrater ha, vilket är tråkigt då min diet blir så ensidig utan sånt.


    Det kanske inte är så stor mängd? Har för mig många som fått problem tar mycket mer. Undrar om hårlossningen även kan bero på att håret växer snabbare och därmed når sin livslängd snabbare, dör ut och faller av allteftersom en ny hårsäck bildas?
  • Äldre 13 Dec 13:25
    #11
    noway skrev 2013-12-13 13:19:05 följande:


    Det kanske inte är så stor mängd? Har för mig många som fått problem tar mycket mer. Undrar om hårlossningen även kan bero på att håret växer snabbare och därmed når sin livslängd snabbare, dör ut och faller av allteftersom en ny hårsäck bildas?
    Nä det är ingen extrem mängd, men betydligt mer än den rekommenderade dosen.
    De som får problem med håravfall tar troligen runt 10 000mg eller mer. Jo ditt resonemang låter logiskt.
  • Äldre 13 Dec 13:32
    #12

    Förmig var "mirakelkuren" att börja med D-vitamin tillskott!

    Har skrivit om det tidigare, men det hjälpte mig ut "gravidites-acne-träsket" (hängde iofs kvar mellan graviditerna också). Provade det mesta S(om fungrade som gravid och ammande) av salvor och ansiktsbehandlingar och fick piller utskrivna. Helt uppgiven beklagar jag mig hos en kollega som frågar om jag inte skulle testa D-vitamintillskott -och ja det gjorde susen.

    Har för mig att på 2 veckor märkte jag skillnad, efter 4 såg kollegan stor skilland och nu 1½ år senare är jag totalt återställd så när som på enstaka mensfinnar och några rosa ärr.

    Jag har använt Holistics D-vitmamin och oftast tagir deras rekommenderade dos, ibland dubbel.

  • Äldre 13 Dec 13:34
    #13

    Vill förresten även tillägga att jag gick över till återfuktade krämer för fet/blandad hy i stället och det lugnade ner det röda som var kvar. Huden var liksom helt sönderstresad där i början och blev lugnare och behagligare av återfuktande även om inte acnen var helt borta så såg och kändes det mycket bättre!

  • Äldre 13 Dec 14:40
    #14
    Paisley skrev 2013-12-13 10:56:15 följande:
    Du kanske inte har acne utan rosacea. Då blir det ofta värre av acnemedel.
    Vad är det för nåt? 
  • Paisle­y
    Äldre 16 Dec 18:54
    #15
    http://lmgtfy.com/?q=rosacea
    Detaljerna är helheten
  • Wed 21 Aug 2019 11:09
    #16
    +1
    Tabletter mot akne - derminax.se Började ta den när jag hade hemska akne utslag, dom började försvinna och sen dess har jag använt den som förebyggande.   
Svar på tråden Hur kan jag få mer Acne av basiron gel?