• jj85

    Vi som går upp o ner men hoppas på neråt =) Häng på nu!!!

    Hallå där... En som kört både det ena och andra gällande viktminskning. Startade i början av året med pulverdiet och körde på i tre veckor...sedan en omgång till i somras tills jag hittade min grej, dukan dieten, eller ja kalla det för vad man vill, jag kallar det för en livsstil just nu =)

    Så häng på här alla ni som kör olika diets, livsstilar, räkna kalorier,  viktminskningstjohejsan =)
    Skriv gärna in er Start och målvikt, hur er plan ser ut kring mat, träning m.m Så försöker vi stötta, peppa och finnas här för varandra. Jag tror på att det är viktigast under en viktminskning och under tiden man gått ner till målet, att få prata av sig om allt och inget... SÅ here we go =)

  • Svar på tråden Vi som går upp o ner men hoppas på neråt =) Häng på nu!!!
  • jj85

    Startvikt i januari från pulverperioden 72,3 kg
    Målvikten 57-58, står just idag på 61,3 kg

    Men som sagt så går det upp och ner i perioder men försöker mitt bästa =)

  • Skimra

    Jag är med från och med 1/1-14, jag måste förbereda mig mer mentalt först och sen vet jag att jag kommer passa på att äta vad jag kan när jag är hem och äter svensk mat nu i jul

  • jj85
    Skimra skrev 2013-12-14 19:54:03 följande:
    Jag är med från och med 1/1-14, jag måste förbereda mig mer mentalt först och sen vet jag att jag kommer passa på att äta vad jag kan när jag är hem och äter svensk mat nu i jul
    Ja men du är mer än välkommen =) Såg att du skrev en tråd också hihi =) Men hur tänker du nu kring jul då? Äter du hur som helst eller försöker  du tänka på vad du får i dig även om du äter av allt?
    Jag har ju tappat den jäkla motivationen från o till o nu är den på G o varit ett tag vilket är en skön känsla...o det känns som om den är viktigast i detta...
    Jag kör på tills julafton, då blir det go mat o dryck o sedan försöker jag fortsätta till nyår, paus den dag o sedan på igen...och självklart äter man annat emellanåt så tänker jag att jag försöker ändå med bra mat, dagen behöver inte ha blivit förstörd för att man ätit annat :)

    Men förbered dig mentalt, viktigast o bestäm dig på RIKTIGT att nu vill jag gå ner i vikt och nu kör jag på..då kommer det ske :D
  • Skimra
    jj85 skrev 2013-12-14 19:57:58 följande:
    Ja men du är mer än välkommen =) Såg att du skrev en tråd också hihi =) Men hur tänker du nu kring jul då? Äter du hur som helst eller försöker  du tänka på vad du får i dig även om du äter av allt? Jag har ju tappat den jäkla motivationen från o till o nu är den på G o varit ett tag vilket är en skön känsla...o det känns som om den är viktigast i detta... Jag kör på tills julafton, då blir det go mat o dryck o sedan försöker jag fortsätta till nyår, paus den dag o sedan på igen...och självklart äter man annat emellanåt så tänker jag att jag försöker ändå med bra mat, dagen behöver inte ha blivit förstörd för att man ätit annat :) Men förbered dig mentalt, viktigast o bestäm dig på RIKTIGT att nu vill jag gå ner i vikt och nu kör jag på..då kommer det ske :D

    Tack för råden :) jag har satt 1/1-14 för jag känner då är dagen jag kör på bara utan tveksamhet, medan andra ligger och mår mindre bra då satsar jag järnet på hälsan, jag har som sagt massor att gå ner efter alla cancer mediciner och annat och jag vill inte göra en op så jag ska kämpa på, nu är vi hem i sverige och stannar över nyår så jag vill passa på att gotta mig i allt jag saknar annars samtidigt så märker jag att mitt matbeteende ändrats sen jag tog beslutet att starta 1 jan. Härligt att göra att motivationen är på G igen :)
  • jj85
    Skimra skrev 2013-12-14 20:09:45 följande:

    Tack för råden :) jag har satt 1/1-14 för jag känner då är dagen jag kör på bara utan tveksamhet, medan andra ligger och mår mindre bra då satsar jag järnet på hälsan, jag har som sagt massor att gå ner efter alla cancer mediciner och annat och jag vill inte göra en op så jag ska kämpa på, nu är vi hem i sverige och stannar över nyår så jag vill passa på att gotta mig i allt jag saknar annars samtidigt så märker jag att mitt matbeteende ändrats sen jag tog beslutet att starta 1 jan. Härligt att göra att motivationen är på G igen :)
    Ja men det låter iaf som att du har en bra plan där =)
    Ush vad jobbigt med så mkt medicinering, hoppas allt är bättre nu då

    Vart bor du annars om man får fråga? =) Nyfiken o tänker också på maten i så fall..=)
  • Skimra
    jj85 skrev 2013-12-14 20:21:26 följande:
    Ja men det låter iaf som att du har en bra plan där =) Ush vad jobbigt med så mkt medicinering, hoppas allt är bättre nu då Vart bor du annars om man får fråga? =) Nyfiken o tänker också på maten i så fall..=)

    Japp nu mår jag prima vi bor i colorado, min man är elit idrottare såjag får passa på att ta efter han lite :). Men du vad är Dukan låter ju bra iallafall Dukan=Du kan :)
  • jj85
    Skimra skrev 2013-12-14 20:29:08 följande:

    Japp nu mår jag prima vi bor i colorado, min man är elit idrottare såjag får passa på att ta efter han lite :). Men du vad är Dukan låter ju bra iallafall Dukan=Du kan :)
    Ja men du om han är elitidrottare så får du också chansen att ta dig ut med honom o träna =) Hur bra som helst..bra mat + träning = kommer gå hur bra som helst då ju :D

    haha ja du DUKAN så tänkte jag också och uttalde det haha DU KAN ..:P dukan dieten går ut på 4 faser
    den första går ut på en slags kickstart, där du endast mellan 3-8 dagar äter endast magert protein o lätta mejeriprodukter, tonfisk, kycklingfile, kalkonpålägg, krabsticks, fiskfile (ej friterad) lätt kvarg, mini keso, mini yoghurt...ägg,stekt kokt ja det finns en lista =). Detta gör att du tappar i vikt i några dagar, mesta dels är vätska
    sedan går du in i fas 2 o där börjar du lägga in grönsaker till detta..o då kan man äta lite olika..alltså t.ex 5 dagar där du kör bara protein o sedan varva med 5 dagar protein plus grönsaker..o så håller du på tills du nått din målvikt. Därefter kommer fas 3 o där börjar man lägga till annat såsom lite kolhydrater vissa dagar osv..4:e handlar om att göra detta till en livsstil..alltså man har då lärt sig äta med måtta och man kör på där man har en proteindag o andra dagar med grönsaker, lite kolhydrater osv och där ska man försöka hålla vikten
    Detta funkar för min del..kört nu extra dagar med protein bara för en bra kickstart..o eftersom jag var på julbord med jobbet i torsdags så åt ja annat så då kör jag på nu fram till jul med protein...=)
  • jj85
    Skimra skrev 2013-12-14 20:29:08 följande:

    Japp nu mår jag prima vi bor i colorado, min man är elit idrottare såjag får passa på att ta efter han lite :). Men du vad är Dukan låter ju bra iallafall Dukan=Du kan :)
    Men du får ursäkta om det är en alltför privat fråga, men gick du upp i vikt pga sjukdom+medicin? Har sjukhuset t.ex frågat om de kan erbjuda hjälp också? Dietist t.ex?
  • gosalin

    Tjo! Då börjar vi en ny tråd jj85 gillar att du tog det namnet :-P kul att någon annan också verkar vilja hänga på @skimra! Ja min startpunkt var väl typ 77 tror jag där i slutet av sommaren, just nu vet jag inte men runt 73 (ska väga mig på måndag). Har tappat sugen och fuskat med dieten ett antal gånger. Jag och jj85 började med pulver samtidigt och har båda gått över till dukan. Fast min diet på sistone har varit dukan med godis... Slut på det nu! Min målvikt är 68-69, vill iaf under 70! Är 173 cm lång och ser fram emot att bli av med fläskmagen! Kram på er och kämpa på!!

  • Quinna85

    Jag hänger oxå på här

    Började för 1 månad sedan. Har gått ner 5, 5kg. Började på 84, 4kg till mina 174cm..

    Har gått upp 10kg det senaste året av olika anledningar. Men nu är det dags att bli av med det. Skulle vilja väga 68-70kg.

    Är nu nere på 78, 9.

    Jag började med en detoxkur som ska köras i14dagar (har 7 dagar kvar) går en promenad varje morgon innan frukost. Tränar även på gym. Ser till att äta var tredje timme och undviker socker, rött kött och pasta.

    För mig ger det resultat. Känner mig inte alls lika svullen.

Svar på tråden Vi som går upp o ner men hoppas på neråt =) Häng på nu!!!