• Anonym (Hoppfull)

    BIM i Januari 2014, vi som hoppas på det!

    För oss som hoppas på BIM i Januari!
    Blev inget för oss i december men nu kör vi hårt igen. Ägglosningstest som vanligt fast denna gång tog jag med dubbel hormonindikator. Nu ska det liggas! ;)

    Har BIM 4/1

  • Svar på tråden BIM i Januari 2014, vi som hoppas på det!
  • Anonym (villhabebis)

    hej! jag och min sambo har försökt sen sept nu iår, har bim 30/12 men får kanske hoppa in här endå jag är 21 och sambon 22. hur länge har ni försökt?:)

  • Anonym (Hoppfull)

    Spännande! :)

    Vi har försökt sen i Juli efter att ha fått avbryta en graviditet i v18 i April. Läkarna kunde inte säga varför men den lille hade outvecklade njurar (knappt synbara) och producerade inte tillrikligt mycket vatten. Även tarmar och magsäck satt fel samt verkade inte fungera (var tomma/genomskinliga) samt att hjärtat slog 55slag/min. Lymferna var det oxå nått fel på tydligen. Dom sa att dom hade sett detta ett fåtal gånger men visste inte varför det blev så, helt perfekt på utsidan (om än lite liten) men inte nått som fungerade som det skulle på insidan. Detta fick vi reda på i v12 efter kubtestet då vi fick en tid för fostervattenprov dagen efter (kubtestet visade 1:2), men man ville ju inte sluta hoppas så vi ville vänta och bokade en ny tid några veckor senare. Men när det såg ännu värre ut i v17 så valde vi att avbryta graviditeten. Fotervattenprovet visade ingen kromosomavvikelse.

    Så nu hoppas vi på plus. Vi har inte direkt ansträngt oss sen dess, men nu jäklar!
    Känns skönt att ha fler att ventilera med.
    Vi är båda 30+

  • Molly1981

    Hoppar gärna in här! Mensen kom idag.. Bim runt 14/1, 32 år, 3:e försöket efter missfall, 2:a barnet.

  • Anonym (villhabebis)
    Anonym (Hoppfull) skrev 2013-12-16 10:21:04 följande:
    Spännande! :)

    Vi har försökt sen i Juli efter att ha fått avbryta en graviditet i v18 i April. Läkarna kunde inte säga varför men den lille hade outvecklade njurar (knappt synbara) och producerade inte tillrikligt mycket vatten. Även tarmar och magsäck satt fel samt verkade inte fungera (var tomma/genomskinliga) samt att hjärtat slog 55slag/min. Lymferna var det oxå nått fel på tydligen. Dom sa att dom hade sett detta ett fåtal gånger men visste inte varför det blev så, helt perfekt på utsidan (om än lite liten) men inte nått som fungerade som det skulle på insidan. Detta fick vi reda på i v12 efter kubtestet då vi fick en tid för fostervattenprov dagen efter (kubtestet visade 1:2), men man ville ju inte sluta hoppas så vi ville vänta och bokade en ny tid några veckor senare. Men när det såg ännu värre ut i v17 så valde vi att avbryta graviditeten. Fotervattenprovet visade ingen kromosomavvikelse.

    Så nu hoppas vi på plus. Vi har inte direkt ansträngt oss sen dess, men nu jäklar!
    Känns skönt att ha fler att ventilera med.
    Vi är båda 30+
    Oj vilken hemsk upplevelse! kan inte ens försöka förstå hur det måste ha känts :(

    Jag hoppas plusset kommer snart :) Du vet ju iallafall att du KAN bli gravid, jag själv är helt säker på att jag aldrig kommer kunna bli gravid… har inga "bevis" förtuom hjärnan som förhoppningsvis spökar :)

    Enligt appen har jag äl idag, de senaste tre dagarna har vi sexat för fullt och jag legat kvar med benen i luften i typ 20-30 min,plus att jag sovit med kudde under. har heller inte gått på toa efter sexet för att göra denna beskrivning ännu snuskigare… Uäk! Men vad gör man inte :)
  • Anonym (Hoppfull)
    Anonym (villhabebis) skrev 2013-12-16 21:45:36 följande:
    Oj vilken hemsk upplevelse! kan inte ens försöka förstå hur det måste ha känts :(

    Jag hoppas plusset kommer snart :) Du vet ju iallafall att du KAN bli gravid, jag själv är helt säker på att jag aldrig kommer kunna bli gravid… har inga "bevis" förtuom hjärnan som förhoppningsvis spökar :)

    Enligt appen har jag äl idag, de senaste tre dagarna har vi sexat för fullt och jag legat kvar med benen i luften i typ 20-30 min,plus att jag sovit med kudde under. har heller inte gått på toa efter sexet för att göra denna beskrivning ännu snuskigare… Uäk! Men vad gör man inte :)
    Ha ha
    Vi får väll hoppas att du kan bli gravid;) Det ska nog gå bra! Du är ju ung iaf ;)
    Har du provat att ta nått Äl-test? Inte för att dom alltid är 100% tillförlitliga men då kan man iaf få ett hum om när man har ÄL. Vissa har ju tidigare eller senare än vad dom tror.

    Jag kör CB:sÄLtest med dubbel hormonindikator nu, den har visat blinkande gubbe i tre dagar nu..... väntar på oblinkande gubbe för max fesrtilitet. Så vi får väll fortsätta ligga på! :)
    Vet inte ens om det är så säkert att man har ägglossning varje månad???
  • Anonym (Hoppfull)
    Villhabebis    30/12
    Hoppfull         4/1
    Lilsis              13/1
    Molly1981      14/1
  • PyssIce

    BIM 4 januari. 23 år (blivande pappan är 34), försök nr 11 på första barnet. Nu är det för fasiken vår tur!

  • Anonym (villhabebis)
    PyssIce skrev 2013-12-17 20:01:14 följande:
    BIM 4 januari. 23 år (blivande pappan är 34), försök nr 11 på första barnet. Nu är det för fasiken vår tur!
    Hoppas hoppas nu! Jag som tycker det känns frustrerande efter bara 3 försök.. :/

    Ja nu är det faktiskt er tur!! Håller tummarna att alla vi får börja året på det bästa tänkbara sättet! :)
  • Anonym (Hoppfull)
    Villhabebis    30/12
    Hoppfull         4/1
    Pysslce          4/1             
    Lilsis             13/1
    Molly1981      14/1
Svar på tråden BIM i Januari 2014, vi som hoppas på det!