• naddde

    min mamma vill ha kontroll över mig. orkar inte!!

    Jag skriver nu för att jag är så jäkla less på min mamma!
    Jag är 23 år gammal, pluggar på universitetet i en annan stad sedan två år tillbaka. Är ensambarn till en ensamstående mamma.
    Under hela mitt liv har hon velat ha kontroll över vad jag har på mig, vad jag bör och inte bör äta, när jag ska sova och inte sova osv.
    Jag har varit uppkäftig som tonåring pga all frustration hon orsakat mif och under varje gräl får jag höra " du ska alltid vara så elak mot din mor. Tack för att du är elak mot din mor. Vilken dotter du är osv".
    Vår senaste gräl var för en stund sedan ; jag har gått upp i vikt och mår väldigt dåligt över det, vilket jag i lugn och ro förklarat för min mamma. Har även i lugn och ro förklarat att jag inte behöver hennes predikan om att jag måste träna och måste äta rätt. Förut åt jag vitt bröd och sa att det fanns mer i kylen. Hon blev stöddig och sa "i detta hus ska de inte köpas mer bröd" då sa jag att jag tänker köpa bröd om jag vill men att hon inte behöver äta av det . Då började hon som hon alltid gör att prata med en kaxig attityd" nej, du ska inte äta bröd, så länge du bor här får du inte osv" det här är under tiden jag försöker avbryta henne så jag kan förklara att jag har bott ensam och kan bestämma över mitt egna matintag osv. Men det går inte, hon vägrar lyssna och det resulterar i att jag blir frustrerad och höjer rösten och till sist går till mitt rum (hälsar på över jul och tyvärr har jag praktik här nästa år) och gråter .
    Jag är så trött på detta. Mått dåligt över hennes kontrollerande hela mitt liv. Går inte att pratade henne. Och hon ger mig skuldkänslor över att hon försörjt mig hela livet och att jag borde va tacksam.
    Hon kommenterar vad jag har på mig och vad jag ska ha på mig när ja ska ut om det är kallt. Även om jag inte fryser säger hon "ta på dig denna nu de är kallt " och jag fryser ju inte..
    Vet inte vad jag ska göra. Vill inte bo med henne. Kände mig tvungen att köpa julklappar till och med.

    Börjat bli som henne i min relation till min kille.
    Hjälp!!


  • Svar på tråden min mamma vill ha kontroll över mig. orkar inte!!
  • tompatiger

    Hej,

    Jag dejtade en kvinna för ett par år sedan som hade en liknande relation med sin mamma som du har.

    Hennes mamma var otroligt dominant och på något konstigt sätt blev hon inblandad i allt - och då menar jag i ALLT - även i mitt liv.

    Dessutom så såg märkte jag att hon blev sin mamma i vår relation...

    Efter många bråk runt detta så gjorde jag slut.

  • Agnese87

    Hej jag har blivit behandlad som strunt av min mamma och min syster som är sjuk. Jag är helt ensam i Swe utan pappa och mamma och syster. Alla är i MIT hem land Riga för jag kommer från Lettland 26 år sen jag har flyttat 20 gånger olika ställen i Swe nu. Jag har min kille och min familj med han. Men min mamma vill gifta bort mig det vill jag inte göra för jag har en kille som jag har varit i hopp med 2 år nu. Med vänlig hälsning, Agnes skriv till mig om nån vill prata med mig

  • Kitango

    vuxnabarn.nu

    Ps: nästa gång du vill starta en tråd så ge folk möjlighet att svara anonymt så får du fler och utförligare svar. Länken ovan förklarar varför du befinner dig i den situation du gör.

Svar på tråden min mamma vill ha kontroll över mig. orkar inte!!