• Äldre 27 Dec 15:31
    10733 visningar
    45 svar
    45
    10733

    Ni över 40, blev ni gravida pa naturlig väg eller genom IVF?

    Ni över 40, blev ni gravida pa naturlig väg eller genom IVF?

  • Svar på tråden Ni över 40, blev ni gravida pa naturlig väg eller genom IVF?
  • Äldre 27 Dec 15:32
    #1

    Är lite nyfiken pa hur lätt det egentligen är att bli gravid efter 40. Hur gick det för er?

  • Philip­pa
    Äldre 27 Dec 16:04
    #2

    Får man fråga varför du vill bli gravid när du är så gammal?

  • Äldre 27 Dec 17:41
    #3

    IVF vid 39 och sista spontana vid 43-alla m.f,men jag känner många som lyckats efter 40 med både 1,2 och t.o.m 3 barn så jag är ensam om att inte ha lyckats alls. Ska dock göra EA snart igen så vi ger aldrig upp! Drömmer

  • Äldre 27 Dec 17:42
    #4
    Philippa skrev 2013-12-27 16:04:01 följande:
    Får man fråga varför du vill bli gravid när du är så gammal?

    För att man vill ha barn!
  • Philip­pa
    Äldre 27 Dec 17:44
    #5
    Jag är bara jag skrev 2013-12-27 17:42:06 följande:

    För att man vill ha barn!

    Men varför har man väntat så länge med det? Jag tycker man är för gammal när man är över 40 år om man planerat blir gravid.
  • Äldre 27 Dec 17:49
    #6
    Philippa skrev 2013-12-27 17:44:37 följande:

    Men varför har man väntat så länge med det? Jag tycker man är för gammal när man är över 40 år om man planerat blir gravid.
    Väntat!!?? Ja,du har ju ingen aning om vad du pratar om! Hört talas om att man träffar sin man sent i livet? Inte vill knulla ett ons bara för att få barn? Och sen att vissa-faktiskt 15% av hela befolkningen!- är infertila? Vi började ett bra tag före 40,men det gick inte. Tror du barnlängtan försvinner bara för det? Nej!! Och varför i all sin dar är 40+ för sent att få barn? Det är betydligt vanligare faktiskt att få barn efter 40 än före 20. Folk i alla tider har fått barn efter 40. Man väljer inte att få barn,man kan bara försöka.
  • Philip­pa
    Äldre 27 Dec 17:52
    #7
    Jag är bara jag skrev 2013-12-27 17:49:56 följande:
    Väntat!!?? Ja,du har ju ingen aning om vad du pratar om! Hört talas om att man träffar sin man sent i livet? Inte vill knulla ett ons bara för att få barn? Och sen att vissa-faktiskt 15% av hela befolkningen!- är infertila? Vi började ett bra tag före 40,men det gick inte. Tror du barnlängtan försvinner bara för det? Nej!! Och varför i all sin dar är 40+ för sent att få barn? Det är betydligt vanligare faktiskt att få barn efter 40 än före 20. Folk i alla tider har fått barn efter 40. Man väljer inte att få barn,man kan bara försöka.

    Men hoppsan, varva ned innan du ramlar omkull av ilska.....!

    Jo, jag vet att man kan träffa någon sent i livet, jag tycker i alla fall det är för sent när man är över 40 år!!
  • pgw
    Äldre 27 Dec 21:52
    #8

    Gravid 3 gånger på naturlig väg, två missfall, ett barn. För mig gick det lätt att bli gravid. Jag är väl en fertil typ sådär i största allmänhet, försökte först efter att jag hade fyllt 40. Däremot är problemet mera att få det att hållas kvar. Om man är över 40 och gör ett positivt graviditetstest, så är det lite som om man skulle vara 20+ och inte ha fått sin mens i tid: man ska KANSKE få barn. Först sen när man ser att fostret har hjärtljud, kan man börja hoppas på att det ska gå vägen. Det är liksom det egentliga graviditetstestet för 40+are.

  • Äldre 27 Dec 21:54
    #9
    Philippa skrev 2013-12-27 16:04:01 följande:
    Får man fråga varför du vill bli gravid när du är så gammal?
    Det har jag väl inte sagt? Glad Jag har 2 barn redan. Är lite nyfiken bara, har en vän som ska ha barn och är över 40.
  • Äldre 27 Dec 22:34
    #10
    Philippa skrev 2013-12-27 17:44:37 följande:

    Men varför har man väntat så länge med det? Jag tycker man är för gammal när man är över 40 år om man planerat blir gravid.
    Det är en himla tur att jag bara är 39 och 10 månader då Cool Förresten är man väl lika gammal om man blir oplanerat gravid Flört
Svar på tråden Ni över 40, blev ni gravida pa naturlig väg eller genom IVF?