• Anonym (Kaffedraken)

    Kan man önska att få ?

    Det var fem år sedan jag fick barn och då oroade jag mig inte särskilt mycket och var väldigt lugn. 
    Men denna graviditet är jag livrädd och undrar hur jag ska klara detta ?!? 
    För det första är jag livrädd för att föda hemma då min första förlossning gick väldigt fort. 
    Sen att jag ska spricka mera eller lika mycket som jag sprack med min son som gjorde väldigt ont och hade problem med det efteråt. 
    Han vägde väldigt mycket 3930g och dom har sagt att nästa barn oftast blir större och jag vill inte föda ut ett barn på över 4000g. 
    Jag är riktigt riktigt rädd för förlossningen och ska till min barnmorska om 2 veckor för att tala om förlossningen ? 
    Kan man önska att få KS eller igångsättning ? 

    Mvh Johanna

  • Svar på tråden Kan man önska att få ?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Min äldsta tös vägde 3975. Nr 2 vägde 200 mer men gick mycket lättare! Ettan banar ofta väg. Dessutom brukar pojkar oftast vara större än flickor och du kanske får en tös den här gången? Min första förlossning var också hemsk och jag sprack mycket. Med minstingen som vägde 4660 gick det hur bra som helst. Vet inte om det lugnar dig något, men det är i alla fall mina erfarenheter.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Min första vägde 4200g och tvåan 3300g så de kan inte säkert säga att det blir ett större barn. Inte ens femman med sina 3900g som jag tyckte var jätte liten och barnmorskan hävdade att han var stor slog barn nr 1. Så iof efter tvåan fick jag större barn men ingen slog ettan. Det är även samma far till alla barnen.

Svar på tråden Kan man önska att få ?