• Sarah85

    Misstänker tvillingar i aug 2014!!

    Jag är gravid i v 6 nu och plussade på annandag jul.. Har hela tiden haft en känsla av att det skulle kunna vara två där inne. Min mormor fick tvåäggstvillingar så jag har det i släkten.. vet ni när man kan se om det är två för jag vill veta så snart som möjligt. Har en son som precis fyllt 1år så det blir till å planera ny bil,vagn och stressa färdigt övervåningen som är vind nu för att vi ska få plats!


  • Svar på tråden Misstänker tvillingar i aug 2014!!
  • Vaniljpinglan

    En del ser det tidigt och andra som min kusse och andra jag känner fick veta på förlossningen för ena barnet har gömt sig bakom och aldrig upptäckts så säker kan man aldrig vara

  • Sarah85

    Men hur kan det missas? Hör man inte att det är två hjärtan? Är det vul som man kan göra väldigt tidigt? Då skulle man kunna se om det är en lr 2..?

  • Dixie
    Vaniljpinglan skrev 2014-01-02 11:16:29 följande:
    En del ser det tidigt och andra som min kusse och andra jag känner fick veta på förlossningen för ena barnet har gömt sig bakom och aldrig upptäckts så säker kan man aldrig vara

    menar du att du känner flera stycken som åkt in på förlossningen utan att veta att det var tvillingar - är det många år sedan?
    har svårt att tänka mig att det skulle vara särskilt vanligt?
  • angelite84

    Hej,


    Jag är gravid i v 8 och jag var på VUL i torsdags (2/1) pga av magsmärtor, befarade det värsta MEN fick mitt livs överaskning. Det finns två små krabater därinne Glad

    Vi har försökt att skaffa ett syskon till vår son som är född -08 under nästan 5 års tid. Har använt pergotime, pregnyl och en massa annat men i mars 2013 bestämde vi oss för att sluta med allt. Vi har ju ett barn och vi får väl nöja oss med det.. och så vips, Tvillingar! Jag har nog inte fattat det ännu... 


    Vet att det är tidigt och mkt kan hända, tydligen så kan det under v 8-10 reduceras till ett barn.. men det försöker jag inte tänka på. Ser fram emot att känna rörelser i magen och framförallt att illamåendet ska sluta!


    Ha det gott <3

  • Dixie
    angelite84 skrev 2014-01-05 12:22:11 följande:

    Hej,


    Jag är gravid i v 8 och jag var på VUL i torsdags (2/1) pga av magsmärtor, befarade det värsta MEN fick mitt livs överaskning. Det finns två små krabater därinne Glad

    Vi har försökt att skaffa ett syskon till vår son som är född -08 under nästan 5 års tid. Har använt pergotime, pregnyl och en massa annat men i mars 2013 bestämde vi oss för att sluta med allt. Vi har ju ett barn och vi får väl nöja oss med det.. och så vips, Tvillingar! Jag har nog inte fattat det ännu... 


    Vet att det är tidigt och mkt kan hända, tydligen så kan det under v 8-10 reduceras till ett barn.. men det försöker jag inte tänka på. Ser fram emot att känna rörelser i magen och framförallt att illamåendet ska sluta!


    Ha det gott <3


    Grattis!
  • Sarah85
    angelite84 skrev 2014-01-05 12:22:11 följande:
    Hej,Jag är gravid i v 8 och jag var på VUL i torsdags (2/1) pga av magsmärtor, befarade det värsta MEN fick mitt livs överaskning. Det finns två små krabater därinne 

    Vi har försökt att skaffa ett syskon till vår son som är född -08 under nästan 5 års tid. Har använt pergotime, pregnyl och en massa annat men i mars 2013 bestämde vi oss för att sluta med allt. Vi har ju ett barn och vi får väl nöja oss med det.. och så vips, Tvillingar! Jag har nog inte fattat det ännu... Vet att det är tidigt och mkt kan hända, tydligen så kan det under v 8-10 reduceras till ett barn.. men det försöker jag inte tänka på. Ser fram emot att känna rörelser i magen och framförallt att illamåendet ska sluta!Ha det gott



    Grattis! Mår du mer illa än med första? Jag har mått illa fram å tillbaka hela dan Inte spytt än men det är nog bara en tidsfråga innan det kommer:-/ Jag ska till bm den 17/1 för inskrivning så hoppas jag att jag får titta om det är en eller två där inne
  • angelite84
    Sarah85 skrev 2014-01-05 20:58:46 följande:



    Grattis! Mår du mer illa än med första? Jag har mått illa fram å tillbaka hela dan Inte spytt än men det är nog bara en tidsfråga innan det kommer:-/ Jag ska till bm den 17/1 för inskrivning så hoppas jag att jag får titta om det är en eller två där inne
    Jag har mått mkt mera illa vid denna graviditet och gör ff.. är nu i v.11 och tiden går ju fruktansvärt långsamt.. UL 11/2 så det är låååångt kvar!!
Svar på tråden Misstänker tvillingar i aug 2014!!