• Äldre 2 Jan 16:16
    23146 visningar
    28 svar
    28
    23146

    Sunwing sandy bay beach

    Vi funderar på en resa till Cypern och Sunwing sandy bay beach. Någon som varit där och kan ge lite tips och råd?

  • Svar på tråden Sunwing sandy bay beach
  • Äldre 2 Jan 16:29
    #1

    Jag har bott där men det var ca 10 år sedan. Men kommer ihåg att jag då tyckte om det jättemycket. Hade  egen träningsanläggning, shower mm. Nära till havet. Kanske slitet idag men då tyckte jag det var fantastiskt ;)

  • Äldre 2 Jan 16:38
    #2
    PaulinaF skrev 2014-01-02 16:16:11 följande:
    Vi funderar på en resa till Cypern och Sunwing sandy bay beach. Någon som varit där och kan ge lite tips och råd?
    Klart bästa hotellet! Ligger jättenära både Sandy bay (lite mindre strand) och Nissi Beach (Jättelång vacker sandstrand). Superfin miljö på hotellområdet som en liten grekisk by, fräscht och trevlig personal. Jättelugnt och mysigt område. Fina pooler osv osv. De har även minigolfbana, gym, tennisplan.. Varit där 5 gånger och är mycket nöjd som du kanske förstår

    Lite längre in till Agia napa, ca 25 minuters promenad, men det är restauranger och turistbutiker osv hela vägen in så jag tycker inte alls att det gör något.
  • Äldre 3 Jan 00:46
    #3

    Sunwingkonceptet gillar jag. Hotellets standard var helt ok o poolerna bra. Stränderna intill är fina.
    Men...området är fullt av äckliga vildkatter. Hela Cypern är förresten full av dem. Där sitter de svenska barnen o gullar med loppiga katter o sen går de in o gräver i buffén. Urk!
    Ayia Napa är vidrigt fult o eländigt. Värsta tutistgettot med stripklubbar mellan restaurangerna.
    Maten på restaurangerna i stan suger. Åt inget som var mer än ok under hela veckan.
    Kommer aldrig åka dit igen!
    Däremot har jag besökt Sunwing Alcudia, Cala Bona o Fanabe och varit väldigt nöjd.

  • Äldre 3 Jan 18:24
    #4

    Tack för era svar!
    Passar på att fråga om luftkonditioneringen, stämmer det att den bara är igång vissa timmar på dygnet? Och maten på hotellet, är den något att ha? Vi kommer resa med två små barn så det hade varit praktiskt att ha all inclusive. Hur mycket skulle mat för en familj på två vuxna och två barn kunna gå på annars?
    Om jag har förstått det hela rätt så går det en väg runt hotellområdet, är den mycket trafikerad?

  • Äldre 3 Jan 19:07
    #5
    PaulinaF skrev 2014-01-03 18:24:48 följande:
    Tack för era svar!
    Passar på att fråga om luftkonditioneringen, stämmer det att den bara är igång vissa timmar på dygnet? Och maten på hotellet, är den något att ha? Vi kommer resa med två små barn så det hade varit praktiskt att ha all inclusive. Hur mycket skulle mat för en familj på två vuxna och två barn kunna gå på annars?
    Om jag har förstått det hela rätt så går det en väg runt hotellområdet, är den mycket trafikerad?
    Den är igång hela tiden under sommarmånaderna vad jag vet? Du kan ställa in själv också :) När det gäller vägen så är det endast när du går ut från området du kommer till den, inget jag själv berördes av iallafall - vi hade lägenhet mot trädgård. 

    All inclusice gäller ju oftast bufféerna som brukar vara i olika teman, buffé är alltid buffé.. för barn är det bra för vuxna inte lika bra tycker jag själv. Men då gillar jag inte buffé generellt sätt. Däremot a la carten på båda restaurangerna mycket bra (Speciellt Fino, men det är lite dyrare)

    Maten på restauranger i Cypern generellt kostar ungefär som hemma, dock är ju vin mycket billigare exempelvis. 
  • Äldre 7 Jan 12:08
    #6

    Har en till fundering.. Den gröna bäddsoffan som är i vardagsrummet, kan två personer sova i den eller det blir för trångt? Något tips på bra rum, med balkong eller markterass? Är det lyhört i lägenheterna? Finns det några vattenrutschkanor som skulle passa en 4 åring och en 1,5 åring?

  • Äldre 28 Jan 10:54
    #7

    Favoritar!! Funderar på att boka detta hotell i september Har läst på Tripadvisor att hela anläggningen är rätt sliten? Stämmer det? På Vings sida står det att de flesta rummen kommer vara renoverade till sommaren 2014...

  • Äldre 11 Feb 19:43
    #8

    Har bokat 2 veckor i slutet av juli! *wiiiii*

  • Äldre 13 Feb 22:19
    #9

    Vi funderar också på att boka detta hotell! Blir i så fall i slutet av augusti, början av september. Då vi inte är så förtjusta i bufféer tänkte vi ta La Tasca Inclusive. Kikade på deras meny och den verkade vara helt ok. Vår dotter kommer vara 3,5 år när vi åker och det är första gången vi åker utomlands med henne.

    Ni som varit där får gärna skriva lite mer om hotellet och resmålet!

  • Äldre 5 Mar 11:18
    #10

    Vi ska åka dit 25/8 och stanna i 2 veckor. Vi har tre barn som då kommer att vara 3 1/2, 6 och 8 år. Någon annan som bokat då?

Svar på tråden Sunwing sandy bay beach