• Anonym (?)

    hur håller ni ert underliv fräscht?

    Döm mig inte, snälla! Dela bara med er om eran erfarenhet!

    Jag har länge (6år) levt med bakteriell vaginos efter mitt första barn föddes. Gick till 10 tal läkare och gynekologer men ingen tyckte de luktade. Gav upp hoppet och tog upp det några år senare vid någon kontroll och dom tog äntligen prover m.m Japp, såklart jag hade bakteriell v. Dax å äta piller. Blev super bra, gick några månader o fick äta om kuren. Sen kan de komma ibland sa gyn när jag har haft de så länge. Men till saken hör att:

    Mitt underliv luktar inte fisk så de är lugnt nu. Men eftersom jag aldrig vetat riktigt hur man ska vara fräsch så vet jag inte hur man ska tvätta sig och hur ofta?
    Jag duschar en gång om dagen, har tidigare använt tvål men använder nu bara vatten.

    Hur gör ni?
    Har läst att man kan ha olivolja när man duschar men då är frågad: får ni bort all olja eller torkar ni bort de sista eller låter ni de vara lite glansigt där nere? Är rädd att få svamp om man inte torkar bort oljan om man skulle prova?

    Sen min sista fråga: är ni redo för sex precis hela tiden utan att behöva springa o tvätta er precis innan? Känner mig fortfarande ofräsch och detta sitter väl i huvudet på mig efter alla dessa år så ja vill helst duscha innan vilket alltid innebär att jag har bara sex när jag lagt mig efter duschen på kvällen.

  • Svar på tråden hur håller ni ert underliv fräscht?
  • Furstinna

    Jag undviker parfymerad tvål och kör ofta med babyoil och oparfymerad tvål. Sedan vaxar jag. Direkt efter ett hårt pass på gymmet är jag inte direkt villig att ha sex utan dusch men snarare för resten av kroppen än fittan.

  • Anonym (Så lite som möjligt.)

    Micklar så lite som

    Möjligt med de nedre regionerna. Ingen tvål, ingen olja etc. Sköljer bara med vatten, ingen rakning, inga stringtrosor el syntettrosor.

  • Anonym (BA)

    Sover utan trosor.duschar på morgonen utan tvål och byter sen underkläder. Tvättar med olja i bland torkar bort överskottet med en handduk. Rakar ca 1 gång i månaden (tycker inte om att ha mycket hår vid mens) tvättar inte innan sex ser dock alltid till att kissa efter sex så inga bakterier kommer till urinröret.

  • Zoja

    Sover utan trosor, duschar varannandag kanske och använder då en mild tvål som är tillverkad för underlivet, ansar  håret, inte rakar. Får problem med att det kliar och blir utslagom jag rakar.

  • dukat

    sover naken .Använder minimalt med intimtvål när jag duschar Solar och badar naken om det går

  • Modernmom

    Duschar var tredje dag, sköljer bara med vatten, ALDRIG NÅGON FORM AV TVÅL. Slidan är en självrengörande ugn, så den mår bäst av att få vara ifred. Tvättar alltid med lite vatten innan sex, för att känna mig fräschare.

  • FeliciaA2

    Oljan främjar inte svamp alls. Det är till och med en gammal huskur mot svampinfektion, Jag tvättar med vatten och återfuktar med olja dvs om jag skall ha sex precis efteråt eller om jag är torr och irriterad. Oljan är perfekt glidmedel dessutom. I övrigt gör jag inget alls.

    Det är inte svårt att ta sig den stunden alls med sista minuter hygien innan sex. Det räcker ju med att man kissat för att känna sig ofräsch. Om jag/vi inte är där en dusch finns så brukar jag ha med rena trosor och tvättlapp. Annars duger pappershanddukar utmärkt för snabbhygien.  Ett annat trick är att tvätta av sig och helt enkelt dra av trosorna innan närgånget hångel påbörjas. Det gör alltid succé!

  • sch32

    Högtrycksdusch, svinto och såpa är hemligheten. Nej, men det görs nog inte så mycket förutom att man duschar och har sig dagligen, aldrig ofräsch men skulle man vara det får man gå till farbror fittdoktor för att sanera fisken.

  • keron
    Anonym (BA) skrev 2014-01-04 12:55:39 följande:
    Sover utan trosor.duschar på morgonen utan tvål och byter sen underkläder. Tvättar med olja i bland torkar bort överskottet med en handduk. Rakar ca 1 gång i månaden (tycker inte om att ha mycket hår vid mens) tvättar inte innan sex ser dock alltid till att kissa efter sex så inga bakterier kommer till urinröret.
    Gör precis likadant, utom sovandet utan trosor. Samsover med sonen på 1,5 år som annars kör upp fötterna där. Använder aldrig annat material på trosor utom bomull.
  • Anonym (intimtvål)

    Använder oparfymerad intimtvål varje dag i duschen och får inga problem av det, men då tvättar jag liksom bara utsidan och inte inne i slidan. Innan jag började med intimtvål tidigt i högstadiet hände det att jag luktade fisk. Jag växte upp utan en mamma, så ingen hade lärt mig hur man skulle sköta hygienen. 

Svar på tråden hur håller ni ert underliv fräscht?