• Scintilla

    Svagt positivt (?) gravtest, bruna flytningar i samband med BIM

    Hej!

    Jag är så förvirrad nu och undrar om någon varit/är i samma sits. Jag är idag på BIM+1. Tog ett gravtest i fredags på BIM-1 som gav svagt utslag (se bild) och sedan ett till igår, lördag, som var ännu svagare. Vågar jag ens tolka dem som positiva?

    Sedan i torsdags har jag haft väldigt sparsamma, ljust bruna flytningar, så lite att jag knappt behöver trosskydd. Det märks nästan bara när jag varit på toa (lite brunt på papperet). Flytningarna har inte ökat i mängd eller ändrat färg trots att jag nu är inne på fjärde dagen. Jag har aldrig haft spottings/färgade flytningar innan mens förut – min mens brukar komma igång direkt med rött, rikligt blod.  

    Från och till sedan i torsdags har jag haft molvärk i ländryggen och tjejmagen, ungefär som mensvärk. Jag har aldrig tidigare haft mensvärk INNAN mens, utan den kommer i samband med att blödningen startar. 

    Om jag nu är gravid, ska jag tolka de bruna flytningarna som ett tidigt missfall? Jag har haft missfall en gång tidigare när jag bara var 17 år (visste inte ens om att jag var gravid innan missfallet) och har för mig att det började på samma sätt. Men vill inte ge upp hoppet riktigt än! 

    Någon som har något klokt att säga? Tacksam för minsta stöd/vägledning!


  • Svar på tråden Svagt positivt (?) gravtest, bruna flytningar i samband med BIM
  • Pepsi

    Har haft ett missfall, då var mina flyttningar bruna och jag började blöda färskt blod dagen efter. Och då hade det gått ett par veckor så jag trodde jag var i vecka 6. 

    Nu när jag blev gravid är (i vecka 37, )så fick jag ljusrosa flyttningar någon vecka runt BIM. 
    Och det var inte heller något som märktes mer än när jag torkade mig. Så svårt och ge råd...

    Håller tummarna för att din graviditet fortsätter :) 


  • Thotis90

    De bruna flytningarna behöver nödvändigtvis inte vara någonting farligt. Jag har en väninna som hade bruna flytningar genom båda sina graviditeter (fram till v.12, ungefär). Hon har idag en dotter och väntar en pojke om några veckor.


    Oförklarligt barnlös - hedblom.blogg.se
  • Scintilla

    Tack snälla ni! Jag håller nog fast vid hoppet lite till. Tycker att flytningarna borde övergått i en riktig blödning efter så här lång tid? 

    Sen vet jag inte om jag vågar tolka gravtesten som positiva, eftersom de är så svaga. 

  • nordan1

    Uppdatera gärna hur det gick. Och dina tester ser positiva ut för mig. Men jag vill inte göra så att du får falska förhoppningar, för två månader sedan såg mina gravtester ut sådär, men de blev aldrig starkare än så. Slutade i missfall i vecka 5. Men jag hade aldrig bruna spottings, så det är nog annorlunda för dig, vad det än är:)

  • Scintilla
    nordan1 skrev 2014-01-05 22:44:09 följande:
    Uppdatera gärna hur det gick. Och dina tester ser positiva ut för mig. Men jag vill inte göra så att du får falska förhoppningar, för två månader sedan såg mina gravtester ut sådär, men de blev aldrig starkare än så. Slutade i missfall i vecka 5. Men jag hade aldrig bruna spottings, så det är nog annorlunda för dig, vad det än är:)
    Det visade sig vara samma som för dig. Gråter Jag tog ett nytt test i morse som visade helt blankt (möjligen en svag skugga) och har nu börjat blöda ordentligt. Känns inte som vanlig mens eftersom blodet var mycket mörkare (mörkbrunt) i början och jag småblödde i fyra dagar innan. 

    Förstår om ett gravtest kan visa fel, om det t ex är feltillverkat, men knappast två? Om det verkligen var en graviditet skulle jag gått in i vecka 5 idag. Åh, besvikelsen! 
  • Pepsi
    Scintilla skrev 2014-01-06 11:58:33 följande:
    Det visade sig vara samma som för dig. Gråter Jag tog ett nytt test i morse som visade helt blankt (möjligen en svag skugga) och har nu börjat blöda ordentligt. Känns inte som vanlig mens eftersom blodet var mycket mörkare (mörkbrunt) i början och jag småblödde i fyra dagar innan. 

    Förstår om ett gravtest kan visa fel, om det t ex är feltillverkat, men knappast två? Om det verkligen var en graviditet skulle jag gått in i vecka 5 idag. Åh, besvikelsen! 
    Så tråkigt! Det var nog inget fel på testen. 
    Du har med all säkerhet haft ett väldigt tidigt missfall. 
    Liksom jag hade, när man undersökte mig kunde man inte ens se att jag varit gravid, men jag hade ju mina test hemma som visade plus!

    Ledsen för din skull! Bryt ihop om du behöver det, men kom igen och försök igen. 
    Håller tummarna för att det tar sig snart igen!
  • Scintilla
    Pepsi skrev 2014-01-06 13:35:56 följande:
    Så tråkigt! Det var nog inget fel på testen. 
    Du har med all säkerhet haft ett väldigt tidigt missfall. 
    Liksom jag hade, när man undersökte mig kunde man inte ens se att jag varit gravid, men jag hade ju mina test hemma som visade plus!

    Ledsen för din skull! Bryt ihop om du behöver det, men kom igen och försök igen. 
    Håller tummarna för att det tar sig snart igen!
    Jag känner mig också säker på att det är ett tidigt missfall. Vet ju att det är väldigt vanligt, och ska man tänka positivt är det bättre att få missfall nu än längre in i graviditeten. 

    Som tur var hann jag aldrig bli riktigt glad över mina plus eftersom jag redan då blödde lite. Mentalt förberedd på det värsta kan man säga… 

    Detta var bara vårt andra försök sedan jag slutade med p-piller – jag är fullkomligt beredd på att det kan ta ett tag. Bättre lycka nästa månad, kan man hoppas! 

    Tack för stödet! Det hjälper MASSOR att dela tankarna med andra som vet hur det känns!
  • snobben00

    Beklagar verkligen att du fick missfall, fick ett också i somras i v.7 efter 5 ivf-försök.
    Nu efter min 9:e ivf så har jag fått positivt graviditetstest med fin stegring men börjar få ljusrosa/ljusbruna flytningar och befarar tyvärr det värsta.... igen.

  • Scintilla

    Jag förstår din oro, men jag hoppas verkligen att flytningarna inte är ett dåligt tecken i ditt fall! Vilken vecka är du i?

  • snobben00
    Scintilla skrev 2014-02-18 18:40:17 följande:
    Jag förstår din oro, men jag hoppas verkligen att flytningarna inte är ett dåligt tecken i ditt fall! Vilken vecka är du i?
    Jag är bara på "ruvdag 8" efter en ivf. Fick tillbaka en fin 5 dagars odlad blastocyst 10 feb och har inte "officiell testdag" egentligen förrän 28 feb enligt sjukhuset men har redan fått stegrande tester. Glad
    Äggplocksdagen räknas som v.2 så jag är väl i v.4 imorn.... jättetidigt än.... och skört Rynkar på näsan
  • Scintilla

    Hur går det för dig? Jag håller tummarna för att flytningarna upphört och att allting fortsätter som det ska!

  • isadora81

    Det är inte fel på testen. Jag har också fått så där men att det inte blev starkare och sedan kom mensen några dagar senare. När det är så tidigt missfall är det ofta att embryot inte fastnat över huvud taget. Men det är alltid ett gott tecken att plussa över huvud taget. :) det visar ju att nånting har hänt. Hoppas det hänger kvar nästa gång!

  • snobben00
    Scintilla skrev 2014-02-20 08:55:48 följande:
    Hur går det för dig? Jag håller tummarna för att flytningarna upphört och att allting fortsätter som det ska!

    Fick "gravid 2-3" på Clearblues digitala igår kväll och flytningarna har upphört så nu är det bara att vänta och se och hoppas att det vill fortsätta.... i närmare 40 veckor utan konstigheter...
  • Kwhife

    Själv har jag liknande problem. Igår gjorde jag ett test ock fick ett jätte, jätte, jättesvagt plus. Imorse gjorde jag två tester och fick starkare streck. Dock, fortfarande väldigt svaga men man kan ändå se det. Fick lite molvärk och ytterst lite brunaktig flytning bara vid torkning. Senare under dagen gjorde jag ett cb digital, direkt efter jobbet och får "inte gravid" Blev helt knäckt och förstår ingenting. Jag ska inte få min mens förrän om 3 dagar, kan det ha något med detta att göra?

  • mawwliin

    Kwhife, dom ser ju positiva ut och det kan ju skilja på test och test. Men ser att du skrev 3 juni, hur har det gått för dig? Var det en graviditet?:D

  • skarlsson84

    Jag hade riktig röd mens 15 maj och 5 juni kom bruna flytningar och 16 juli tog jag ett test som visade positivt:) och har vart blödning fri hela juli :)

  • Kwhife
    mawwliin skrev 2014-07-06 19:00:47 följande:

    Kwhife, dom ser ju positiva ut och det kan ju skilja på test och test. Men ser att du skrev 3 juni, hur har det gått för dig? Var det en graviditet?:D


    Tidig mf
  • Sandravanilj

    Fick likadant förra månaden fast med klumpar i:/ tidigt mf i v 5 på dagen... visste inte ens att jag var gravid förrän jag tog ett test som visade svagt + på bim-3...

    Dock nu den senaste veckan så har jag mått illa, trött, gasig och väldigt kissenödig... blödningen var för 2.5 vecka sen och har äl nu... undrar om det kanske inte var mf ändå... skulle isf vara i v 7 nu... vill inte heller testa förrän efter BIM denna gången...

Svar på tråden Svagt positivt (?) gravtest, bruna flytningar i samband med BIM