• Anonym (Trött påt)

    Allvarligt talat - den perfekta killen finns inte!

    Jag separerade med mitt barns far för ett tag sedan. Det var han som valde att bryta och trots att jag blivit illa behandlad och mått skit i förhållandet blev mitt hjärta krossat. Och det var inte första gången. Jag väljer helt klart skitstövlar till partners, vilket kan tyckas är märkligt eftersom jag är en tjej med "skinn på näsan". Jaja, OM jag återigen vågar ge mig in i ett förhållande igen kommer jag vara SUPERnoga med vilken typ av kille jag väljer. Jag har en del krav/kriterier om hur min tilltänkta partner ska vara; - han ska vara ödmjuk och ha tillgång till alla sina känslor - han ska vara empatisk och förstå smärta hos andra - han ska vara lätt att prata och resonera med, även om man inte är överens - han ska vilja prata känslor och vilja prata om styrkor i förhållandet - han ska älska barn och ta till sig mitt som "sitt eget" - han ska vara pålitlig och öppen, aldrig dölja sin mobil, facebook etc - jag ska känna mig trygg och prioriterad - han ska inte vara "grinig efter jobbet", snäsa eller kasta sig framför datorn - han ska gilla friluftsliv och vilja hitta på många saker - han ska vara djurvän - han ska se någorlunda anständig ut - han ska ha ett anständigt arbete men behöver inte vara rik eller karriärakille - han ska vilja ha barn i framtiden - han ska vilja gifta sig - han ska vilja spendera mycket tid hemma med mig men också ha ett eget liv med egna intressen - han ska ha en svärmor som är frisk i huvudet Osv osv osv... Kom igen nu alltså, den här killen FINNS inte (jag vet att halva FL kommer hävda att det är just deras sambo jag beskriver)!? Det är orimliga krav va?

  • Svar på tråden Allvarligt talat - den perfekta killen finns inte!
  • Anonym (Trött påt)

    Åååh, skrev från mob. Någon som orkar stapla?

  • Anonym (MIA)

    Nej, och inte heller finns den perfekta tjejen. Av det enkla skäl att vi alla är människor, inga gudar, med fel och brister. Vissa har mer, andra mindre. Min man är inte felfri, men det positiva överväger. Därför har vi varit ihop i snart 9 år nu.

    Hoppas du hittar någon du kan trivas med, men glöm att hitta någon som är perfekt. Gott nog duger långt!

  • Anonym (1)

    Jösses vilka krav. Lever du ens upp till dem? Och om han svärmor är frisk i huvudet eller inte kan bara du veta då det är din mamma som är hans svärmor.

  • Fiona M
    Anonym (Trött påt) skrev 2014-01-06 21:28:43 följande:
     han ska ha en svärmor som är frisk i huvudet
    ja, den delen ligger ju på dig?
  • Anonym (Trött påt)
    Anonym (1) skrev 2014-01-06 21:40:02 följande:
    Jösses vilka krav. Lever du ens upp till dem? Och om han svärmor är frisk i huvudet eller inte kan bara du veta då det är din mamma som är hans svärmor.

    Ja, kravet med svärmor var lite på skämt. Vilket annat krav är orimligt, eller är det alla ihop som gör det?
  • Anonym (Trött påt)
    Malmö01 skrev 2014-01-06 21:41:50 följande:
    Det är inga små krav du ställer och nej, ingen är perfekt. Inte du heller.

    Vart påstår jag att jag är perfekt?
  • Anonym (MIA)
    Anonym (1) skrev 2014-01-06 21:40:02 följande:
    Jösses vilka krav. Lever du ens upp till dem? Och om han svärmor är frisk i huvudet eller inte kan bara du veta då det är din mamma som är hans svärmor.
    Jag tycker faktiskt inte de är så orimliga. Min svärmor är frisk i huvet t ex. De mesta på hennes önskelista stämmer in på min man. Men han har andra "fel" , så helt nöjd blir man aldrig. GOTT NOG räcker långt, som jag skrev.
  • Anonym (MIA)
    Anonym (Trött påt) skrev 2014-01-06 21:44:48 följande:

    Vart påstår jag att jag är perfekt?

    Nej, det skrev du inte. Men vi menar att ingen är perfekt. Inte jag, inte du. Hittar du en du blir nöjd med, så är det toppen! Även om han råkar ha några fel, precis som säkert du gör något han stör sig på - men älskar dig ändå trots allt!
  • monty

    Man finns, och säkert flera av honom. Men det gäller ju att du passar in på hans lika långa kravlista. Det däremot kan nog bli VÄLDIGT SVÅRT.

Svar på tråden Allvarligt talat - den perfekta killen finns inte!