• Riktigragger

    Gå ner i vikt - försöka vidare sedan

    Halloj alla!

    Har försökt få barn nu i snart 2 års tid, inte många som vet om det och de som vet om våra problem får vi inget stöd ifrån. Så nu har jag bestämt mig för att sluta mig ytterligare i mig själv och inte öppna mig och berätta om problemet för fler. 
    Har varit nere och ledsen för detta ett tag och har haft svårt att acceptera hur livet kan se ut, därav har jag ökat min aptit och tröstätit, vilket har lett till en viktuppgång som gör det svårare att bli med barn.

    Har nu bestämt mig för att börja min resa mot ett + och gör det genom att ta upp kampen med mina kilon.
    Hoppas att detta kommer kunna hjälpa oss på vår resa, men först och främst så hoppas jag att jag börjar må bättre i mig själv och lättare kan acceptera mig själv.

    Tänkte höra om det är någon mer här som ska ta upp kampen mot kilona och som vill behålla kontakt och kämpa tillsammans? 
    Hoppas på att få svar från någon, antingen här på ett öppet forum eller att någon skriver PM.

    Ha en bra dag alla!

  • Svar på tråden Gå ner i vikt - försöka vidare sedan
  • Emmask

    Vad är det för människor sol inte sympatiserar och stöttar er i detta? Jag skulle allvarligt överväga vad de gör i mitt liv :( Lycka till! Mitt främsta tips är att köpa bea träningskläder och börja prenumerera på tidningar om träning. Identifiera dig som en som tränar.

  • villbligravid2012

    Hej, jag skulle vilja vara med här, har försökt bli gravid i 2 år nu men de har inte funkat :( väger tok för mycket än va jag borde, vilken metod kör du med? :) skulle så gärna ha någon att dela mina tankar med.

  • Pommac

    Men vad typiskt. Jag skrev ett inlägg men det kom tydligen inte in. Jag testar igen. Jag och min man har försökt bli gravida i två år nu. Vi har gjort en utredning (eller gör fortfarande). Hittills har följande hänt: mannen min hade slöa simmare (han ska dock snart få göra om provet) så vi hoppas på bättre resultat denna gång. Själv har jag för höjt prolaktinvärde och väntar på ett provsvar för att sedan kunna få medicin (hoppas det kommer till veckan). Sedan kämpar jag med övervikt också. Började på 100 kg. Väger idag 90 kg och för att göra ivf måste jag ner på 78 kg. Vi har precis skaffat en crosstrainer så nu ska det tränas!!!

  • Hedwigg

    Hejsan! Jag och mina man har försökt ett par år nu att bli gravida typ 3-4 år. Har varit på utredning men av inge fel på mannen men det var fel på mig, jag är för överviktig för att få tabletter för att få igång min ägglossning. Men nu äntligen har jag börjar fattat allvaret med det hela, att det blir inga bebisar om jag inte skärper till mig. Så jag har börjat " banta", fast jag vill inte kalla det för det, för då tröttnar jag snabbt. Utan jag har laddad hem en app där jag fyller i vad jag äter och på de sättet har jag fått en insikt på hur min kost är. Så jag hoppas på att jag får vara med här och peppa er och få life peppning själv när det känns jobbigt..

  • Riktigragger

    Absolut! Alla som känner att de behöver lite pepp eller kan komma med pepp är naturligtvis välkomna!
    Själv har jag startat med LCHF, tycker kanske att viktnedgången går sakta, men jag får se det ur ett långtidsperspektiv. Går man ner runt 05,-1kg i veckan så är det bra.

    Man behöver inte hetsbanta bort allt och sluta äta. Kroppen behöver må bra under tiden!

  • Emmask

    Jag blir peppad av att ni är peppad! Jag skulle rekommendera alla att våga springa. Köp ett par bra skor (använd dem till promenader också), välj högtempomusik och börja med att springa mellan var sjunde lyktstolpe, gå emellan. Gör det i 5 km så får ni både promenad och en försiktig början på konditionsträning. Börja inte för hårt och ha riktiga skor, är mina tips. Jag är så glad att jag tog det lugnt i början för nio år sedan. Utan löpningen hade det varit svårt att hålla uppe träningen under semestrar, resor, konferenser och dylikt. Plus att det kräver mindre tid än att ta sig till gymmet.

  • Emmask

    Dessutom har det gått utmärkt att springa under dessa första tolv gravidveckor, vilket hållit min vikt på +1 trots mycket mat. De rekommenderar att man fortsätter med sånt man redan är van, så det kan vara en bra ide att börja träna bra gravidträning redan innan man plussar.

  • Pommac

    Vi har som sagt en crosstrainer hemma men jag blir förkyld (får ont i halsen varannan vecka) inte kul att behöva avbryta träningen hela tiden! Jag har googlat på detta och det verkar vara väldigt vanligt. Jag jobbar dock på en förskola så det är ju inte så konstigt att det blir så här. Jag ska testa att äta middag efter träningen nästa vecka och äts mycket frukt. Grape ska tydligen vara bäst. Hoppas detta hjälper!

  • lilsis

    Jag har normal ägglossning men numer bara en äggledare. Troligen kommer vi behöva hjälp med IVF så jag har skrivit remiss till Gastric Bypass och ska på första informationen om två veckor. Jag hoppas att det går fort för jag har rätt mycket att gå ner innan jag kan få hjälp med IVF...

  • Riktigragger

    Hur går det för alla här?

    För mig går det väl okej. Har tappat ca 6kg nu, men fler centimetrar och det är kul eftersom det är de som syns, inte kilona. Har en blogg där jag skriver om alla känslor som dyker upp, att få skriva av sig alla känslor som kommer på en och samma gång. Om ni inte gör det redan kan jag säga att det är ett skönt sätt att få ur sig saker om man vet med sig att man har svårt att prata med någon.
    Har hjälpt mig mycket. 

    Hoppas ni andra mår väl och att ni har det bra.

Svar på tråden Gå ner i vikt - försöka vidare sedan