• Anonym (Frågandes)

    Hur känns det att dö/uppleva döden?

    En omöjlig fråga troligtvis men ni som upplevt nära döden upplevelser eller hört andra som varigt med om det HUR upplevdes det/kändes det?

    Allt detta med döden skrämmer mig nått fruktansvärt

  • Svar på tråden Hur känns det att dö/uppleva döden?
  • mammatill6

    Har varit nära döden själv, blev åtetupplivad med hlr. Jag upplevde ett stort lugn, kommer ihåg att jag konstaterade att nu var det dags, det var så här jag skulle dö. Blev sur för jag inte hade planerat min begravning.

  • Anonym (också intressera)

    Finns massor på Youtube! Och google. Jag gillar att lyssna på denna typ av berättelser, då det ger mig hopp om att det kanske finns något efter detta.

    Minns särskilt en dokumentär om en kvinna som fick en NDU där hon kunde se och beskriva allt som hände i rummet. Grejen är den att hon var blind sedan födseln..

    Jag har själv varit mkt nära att dö i tonåren, men har inga minnen av någon NDU. Tyvärr, det hade varit intressant.

  • Anonym (också intressera)
    Anonym (Frågandes) skrev 2014-01-08 11:27:41 följande:
    En omöjlig fråga troligtvis men ni som upplevt nära döden upplevelser eller hört andra som varigt med om det HUR upplevdes det/kändes det?

    Allt detta med döden skrämmer mig nått fruktansvärt
    Jag tror inte du behöver vara rädd för döden alls faktiskt. Det blir nog en spännande upplevelse, så ser jag det. Om jag slipper dö för ung, sjuk och med svår smärta förstås. Men å andra sidan kommer ju döden som en befriare i så fall.
  • Anonym (också intressera)
    mammatill6 skrev 2014-01-08 11:33:17 följande:
    Har varit nära döden själv, blev åtetupplivad med hlr. Jag upplevde ett stort lugn, kommer ihåg att jag konstaterade att nu var det dags, det var så här jag skulle dö. Blev sur för jag inte hade planerat min begravning.
    Så oerhört omtänksamt! Där ligger du och är nära och dö och tänker praktiskt. Begravning o sånt får ju din familj ta hand om :). Glad att du överlevde!
  • Anonym (också intressera)

    Neurokirurg (amerikan) som fick en NDE och ändrade hela sin livssyn :


    ">

  • nymedlem

    Jag upplevde ett enormt lugn och en tystnad. Det var en härlig känsla. Tyvärr överlevde jag och är idag helt återställd fysiskt.

  • Anonym (också intressera)
    nymedlem skrev 2014-01-08 11:58:28 följande:
    Jag upplevde ett enormt lugn och en tystnad. Det var en härlig känsla. Tyvärr överlevde jag och är idag helt återställd fysiskt.

    Varför skriver du "tyvärr" överlevde du? Var det bättre på andra sidan än här på jorden?
  • Anonym (s.y.)

    Jag kände först ångest eftersom det inte var så jag ville dö och för att jag tänkte på vad min familj kommer att gå igenom, men sedan blev jag lugn och smärtan var liksom långt, långt borta. Längre och längre bort och det var så skönt att slippa den. Det kändes som jag låg i bomull.

  • Emmi27

    2


    nymedlem skrev 2014-01-08 11:58:28 följande:
    Jag upplevde ett enormt lugn och en tystnad. Det var en härlig känsla. Tyvärr överlevde jag och är idag helt återställd fysiskt.

    Tyvärr?
  • Anonym (mrs H)

    Jag upplevde en lugn och tystnad. Värme och massor av kärlek. I samma veva så insåg jag allt jag hade gjort fel mot andra. När jag vaknade upp så ville jag ärligt talat inte tbx, men när jag var här så bad jag folk om ursäkt för olika saker som de hade blivit sårade av.

Svar på tråden Hur känns det att dö/uppleva döden?