• Phuck

    Hur vet man..?

    Jag har funderat länge på när man är "mogen" nog att bli förälder.


    Jag är väldigt ung men jag har ett sånt "craving" nästintill för att bli mamma, jag vill det så innerligt. Men när egentligen är man redo för att bli mamma? Och hur vet man det? När är det egentligen okej?


    Är det bara okej att bli mamma såfort man har någon form av ekonomisk stabilitet, när man har ett ordentligt hem, en partner osv eller är det bara "bra att ha"..?? Är det okej att bli mamma ändå utan dessa eller är man bara självisk då?


    Jag bor tillsammans med min pojkvän som är 28, vi har varit tillsammans i över ett år men vi har varit "av och till" i nästan fyra år och jag älskar honom över allt annat här i världen. Jag har två katter som är mina ögonstenar och jag älskar det livet jag har med honom och dem. Jag har bestämt mig för att skaffa en billigare lägenhet / hus när jag blir gravid och kunna lägga de få inkomster vi har på ett bra liv tillsammans allihopa. Jag tjänar in lite extra pengar på min konst och han jobbar heltid. Jag jobbar helger och ibland på vardagar. Jag är snart 22 år och jag har levt ett bra och kaotiskt liv. Jag har gjort allting som man "behöver" göra i ungdomen och jag har lekt av mig. Jag har rest mycket och härjat mer innan jag var 18 än vad många andra har hunnit gjort. Men jag tog mig ur det, jag håller på att skaffa mig en ordentlig utbildning, jag har ett hem, jag har en fantastisk partner och jag älskar mitt liv. Men jag är orolig över att min jobbsituation kommer att ta överhand med detta. Jag har inget intresse av "supa knulla slåss" livet alls och jag längtar efter att ha ett "svensson svensson" liv i ett fint hus, med barn, hundar och hela paketet..


     


    Vad tror ni? 


    Kan någon hjälpa en osäker tjej?


     

  • Svar på tråden Hur vet man..?
  • blåttmoln

    Jag ska bli mamma nu i augusti och fyller 22 i feb. Har också en sambo som är 28 och vi har snart varit tillsammans i 1 år. Jag har sen jag var 15-16 LÄNGTAT enormt efter barn. Nu under sommaren/hösten när nästan alla mina vänner har skaffat barn har dessa känslor blivit ännu starkare och jag mådde nästan dåligt över att "alla andra" skaffade barn och inte jag.

    Om du känner att du och sambon är stabila så tycker jag att ni ska köra på om båda vill såklart :)

Svar på tråden Hur vet man..?