• Anonym (Anna)

    Min son har en kackerlacksfarm..

    Vi bor i hyreshus.  Sonen vägrar göra sig av med dom.

  • Svar på tråden Min son har en kackerlacksfarm..
  • Fjärilslarv
    Anonym (Olik) skrev 2014-01-10 10:12:44 följande:
    Vad har han dem till?
    kackerlackor är mat till ödlor t ex tillsammans med syrsor och maskar.
  • Rakad Apa

    Tja, varför inte. Det finns ju folk som har myrfarmer. Jobbigt läge dock om kackerlackorna rymmer.

    Hörde på radio idag om en snubbe i Australien, en kackerlacka hade krypit in i hans öra när han sov och grävt sig fast. Skabbigt!


    ?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • Queenie70

    Han vill inte göra sig av med dem? Nähä? Och? Då kan ju du göra dig av med dem för jag antar att du som vuxen bestämmer hemma. Var inte en sån mes.

  • sextiotalist

    Håller han dom rymingssäket, så är det ingen fara, Men problemet kan uppkomma om de där små odjuern rymmer och tar sig in i andra lägenheter. Då kan han bli tvungen att göra sig av med dom, eftersom det kan krävas att hela fastigheten saneras

  • Anonym (Olik)
    Fjärilslarv skrev 2014-01-10 10:19:05 följande:
    kackerlackor är mat till ödlor t ex tillsammans med syrsor och maskar.
    Jaa det vet jag väl ,men jag frågade vad han har dom till för det verkar som att mamman här inte fattar poängen?!?!?!

    Har han dem i bra förvaring så förstår jag inte problemet faktiskt ,har en vän som odlar 3-4 olika sorters kackerlackor till sina kameleonter och han har bra förvaring till dessa och rent å snyggt.
  • Anonym (Anna)

    Han leker med dom. han har döpt dom till en massa namn..Förvånad
    Upptäckte en kackerlacka igår kväll i köket och slog ihjäl den.  Usch och fy fan!
    Sonen kom in ett tag senare och frågade var Olle var.. Jag kopplade inte riktigt då men senare gick jag in på sonens rum och fick se hur han byggt en inhägnad av av lego. Där inne fanns det fem kackerlackor!!!
    Sonen har skola nu och jag funderar på hur bäst jag ska ha ihjäl dom..
    Ska jag använda handskar eller vad ska jag göra?

    *ryser*

  • sextiotalist
    Anonym (Anna) skrev 2014-01-10 10:22:23 följande:
    Han leker med dom. han har döpt dom till en massa namn..Förvånad
    Upptäckte en kackerlacka igår kväll i köket och slog ihjäl den.  Usch och fy fan!
    Sonen kom in ett tag senare och frågade var Olle var.. Jag kopplade inte riktigt då men senare gick jag in på sonens rum och fick se hur han byggt en inhägnad av av lego. Där inne fanns det fem kackerlackor!!!
    Sonen har skola nu och jag funderar på hur bäst jag ska ha ihjäl dom..
    Ska jag använda handskar eller vad ska jag göra?

    *ryser*
    Det ska du inte göra, men ta ett ordentligt samtal med din son och förklara att om han inte håller de instängda ordentligt, då kan ni bli tvingade att göra sig av med dom, eftersom kackerlackor tillhör de djuren som räknas som sanitär olägenhet. Så inga lösspringande olle, Kalle, etc i lägenheten
Svar på tråden Min son har en kackerlacksfarm..