• Anonym (Makarena)

    Omskärelse av son i Göteborgsområdet!

    Har fått veta att vi väntar en son och jag vill att han skall omskäras efter han har fötts. Finns det någon som kan rekommendera en läkare? Vill att det ska vara den bästa läkaren! 

    INGA MORALPREDIKNINGAR TACK! VET REDAN ERA SK ARGUMENT!
    KOMMER FORTFARANDE GÖRA DET OCH VILL VETA VEM SOM ÄR BÄST. 
    ALLA INLÄGG SOM HANDLAR OM MORAL ELLER INTE HÅLLER SIG TILL MIN TS BLIR ANMÄLDA.

  • Svar på tråden Omskärelse av son i Göteborgsområdet!
  • Anonym (Makarena)

    Just det, i eller runt omkring Göteborg om det finns någon?

  • Anonym (Ägg)

    Får man lov att fråga varför?

    Har aldrig satt mig in i att lära mig om denna process ,varför gör man omskärelse på sina söner?

  • In Sweden

    Varför inte låta er son ta beslutet på egen hand när han är gammal nog att göra det.
    Varför?

    För att det är ett skönhetsingrepp, inget annat. I dagens samhälle fyller det ingen praktisk funktion.

    Det är som en tattuering ungefär, fast du kan ta bort en tattuering och din hy får tillbaka sin normala funktion.

  • Olympia
    Anonym (Makarena) skrev 2014-01-11 21:51:37 följande:
    Har fått veta att vi väntar en son och jag vill att han skall omskäras efter han har fötts. Finns det någon som kan rekommendera en läkare? Vill att det ska vara den bästa läkaren! 

    INGA MORALPREDIKNINGAR TACK! VET REDAN ERA SK ARGUMENT!
    KOMMER FORTFARANDE GÖRA DET OCH VILL VETA VEM SOM ÄR BÄST. 
    ALLA INLÄGG SOM HANDLAR OM MORAL ELLER INTE HÅLLER SIG TILL MIN TS BLIR ANMÄLDA.
    Tror att det blir svårt att styra vad folk skriver i en öppen tråd.
  • Anonym (Olik)
    In Sweden skrev 2014-01-11 22:06:01 följande:

    Varför inte låta er son ta beslutet på egen hand när han är gammal nog att göra det.
    Varför?

    För att det är ett skönhetsingrepp, inget annat. I dagens samhälle fyller det ingen praktisk funktion.

    Det är som en tattuering ungefär, fast du kan ta bort en tattuering och din hy får tillbaka sin normala funktion.


    Trodde det var nåt religiöst?
  • Anonym (muslim)

    Hej, kanske du kan fråga i en facebookgrupp istället som heter "systrar för systrar" . Den är muslimsk men alla kvinnor är välkomna. Många ställer frågor där om allt möjligt och eftersom din fråga är om omskärelse så fåf du säkert bra svar där :)

  • In Sweden
    Anonym (Olik) skrev 2014-01-11 22:10:08 följande:
    Trodde det var nåt religiöst?
    Varför kan man inte låta barnet bestämma själv vilken religion de ska ha och om de vill vara omskurna? Det som gör detta speciellt är att det är ett ingrepp som inte går att ändra på. Religion handlar om tro, finns den inte där är den värdelös.
  • Malmö01
    viskeslopme skrev 2014-01-11 22:09:21 följande:
    Man får väl inte göra så i Sverige utan medicinsk anledning har jag för mig?

    Nej det är fritt fram att omskära pojkar.
    Sänk SD, MP, M, KD och S ur riksdagen
  • Anonym (Makarena)
    Anonym (Olik) skrev 2014-01-11 22:10:08 följande:
    Trodde det var nåt religiöst?
    Nej jag är ateist
Svar på tråden Omskärelse av son i Göteborgsområdet!