• Vill han vara seriös

    Kvar foton på sina ex, vill han vara seriös med mig?

    Är i 4mån gravid med vårat första barn. Har sett att han har kort på sina ex i både mob och dator. Jag vill såklart känna mig speciell att det är mig han vill kolla på. Är jag bara svartsjuk? Eller vill han ha kvar korten på dom för att jämföra oss vad han missar när jag blir stor och otymplig.

    Jag har ju inga kort kvar på mina gamla ex kvar, och vill inte vara kvar i det gamla utan vill att det ska vara han och jag i framtiden. Vi håller på att skaffa familj för tusan.

  • Svar på tråden Kvar foton på sina ex, vill han vara seriös med mig?
  • Fnulan

    Jag hade med surnat till. Även om jag vet att det är tramsigt. Innan hade man bilder i fotoalbum då kan man lägga bort dom. Men i telefonen och datorn, humm... 


    Nej jag hade nog surnat till lite... 


  • Chocoholica

    Oj! Förstår att det inte känns kul men det kanske bara är en egogrej för honom. Typ som hjorthuvuden för en jägare... Ren gissning. Tycker dock att du ska säga till honom rakt ut att du blir ledsen av det och be honom radera bilderna.


    I'd give up chocolate but I'm no quitter
  • Hannah76

    Vad är det för kort?
    Hur kan de vara ett "hot"? Vad förändras av att han skulle radera ett par kort?

  • IsDimma

    I telefonen hade jag kanske inte blivit jätteglad. Iofs så gissar jag att sambon har åtminstone en av sina ex (mellandotterns mamma) på bild i sin telefon, för att ha till sina kontakter. Dom är fortfarande bra vänner och dom är ju ex av en anledning.
    Men i datorn däremot så stör det mig inte det minsta. Det är minnen liksom.

  • Pikku Enkeli

    Min sambo har bilder på sina ex. De är ju en del av hans liv, om än i det förgångna. Om vi mot förmodan skulle göra slut så vill ju inte jag att han raderar ut mig från sitt förflutna, så varför ska han göra det med sina tidigare flickvänner?!


    It's no sign of mental health to be well adjusted to a sick society...
  • Furstinna

    Hon är ju en del av hans liv. Aldrig Kag skulle begära att min partner raderade delar av sitt liv.

  • Minniemousemommy
    Vill han vara seriös skrev 2014-01-13 20:19:56 följande:
    Är i 4mån gravid med vårat första barn. Har sett att han har kort på sina ex i både mob och dator. Jag vill såklart känna mig speciell att det är mig han vill kolla på. Är jag bara svartsjuk? Eller vill han ha kvar korten på dom för att jämföra oss vad han missar när jag blir stor och otymplig.

    Jag har ju inga kort kvar på mina gamla ex kvar, och vill inte vara kvar i det gamla utan vill att det ska vara han och jag i framtiden. Vi håller på att skaffa familj för tusan.

    Men åh. Dom är en del av hans liv, en del av hans förflutna. Han har minnen tillsammans med dom och det är helt normalt att ha bilder på människor man en gång varit vän/tillsammans med. Jag har tom bilder på människor som jag idag hatar i min dator, för jag älskade dom ändå en gång och vi har bra minnen liksom. Det är kul att kolla på gamla bilder ibland, se hur mycket man har förändrats eller bara minnas hur livet såg ut då.


    Vill du att han ska slänga sina bebisbilder också? Det kanske är någon på bilden om är snyggare än dig?


    För tusan, litar ni inte till hundra på personen ni är med förstår jag inte vad ni gör med dom. Tillit är för tusan det viktigaste i ett förhållande. Det ska kunna gå nakna kvinnor på stan när du är där med din kille, men du ska ändå veta att han tycker att du är den finaste på jorden och den enda han vill ha. Du ska aldrig behöva känna dig avundsjuk om du är med rätt kille. Istället för attt störa dig på att han har kvar gamla bilder, träna på att vara mindre avundsjuk och prata med din kille om varför han har bilder kvar. Vill han ha dom kvar för att det faktiskt är en del av hans liv på bilderna, så ska det vara lugnt för dig. Du ska alltid känna att du är nummer 1 i din killes ögon. Har han gjort något för att du ska vara orolig? Tex varit otrogen? Nej, då har du inget att vara orolig för.


    Dessutom ska din kille kunna kolla på vackra tjejer överallt utan att du ska känna som du gör. Av alla supermodeller i världen och porrskådisar så har han ändå valt att skaffa barn med dig och vill förmodligen leva sitt liv med dig vid hans sida. Det kan vara för att han älskar dig? Gillar din personlighet och ditt utseende? Känn dig inte avundsjuk, du har en bra kille som du väntar barn med, älskar du honom litar du på honom. :)

  • Queenie70

    Japp det är därför han behåller bilderna, för att sedan kunna jämföra dem med dig när du blir preggofet. Absolut, så måste det vara...

Svar på tråden Kvar foton på sina ex, vill han vara seriös med mig?