• Anonym (Killen)

    Bra och billigt glidmedel

    Tips på bra glid mottages ödmjukast.

  • Svar på tråden Bra och billigt glidmedel
  • Anonym (B)
    Anonym (Killen) skrev 2014-01-15 12:04:43 följande:

    Tips på bra glid mottages ödmjukast.


    Matolja
  • Anders 386

    Kokosolja är suveränt. Men funkar inte att använda rent praktiskt eftersom det blir ordentliga fettfläckar på textilier av det. Annars är det lite svårt med glidmedel, har inte hittat nåt som går upp mot saliv eller "äkta" glid. Det blir alltid sämre känsla, lite "segare" typ..

  • Anonym (Anon)

    Om man har lätt att få infektioner så skall man nog ta det lite lugnt med olja av olika typer. Glidmedel som är vatten eller silikonbaserat löses snabbt upp medan olja har en tendens att finnas kvar under längre tid och därmed bli en grogrund för bakterier. 

  • aleakim

    Glide4you år det bästa jag testat. Inte det billigaste på marknaden men det är väldigt drygt.

  • Anonym (H)

    Beror på vad du menar med billigt. Men ett tips är RFSU:s Natural Glide. Efter att ha använt det vill inte jag och min sambo använda något annat.

  • Anonym (Sugen)

    Tycker nästan det inte finns något som slår Pjur och deras glid. Orginal är perfekt för oss killar. Kladdar inte och glider länge. Värt att lägga någon extra krona på silikonglid i ställt för vatten då de håller 10 ggr längre då man bara tar några droppar i taget.

    Kör denna:

    box2you.se/index.php&path=47&product_id=580

  • Anonym (Snora)

    En fet snora.
    Är ju !förkylningstider, bara harkla upp

  • Anonym (S)

    Barnolja! Gärna i sån pumpflaska för att slippa skruva av en kork o hälla ur.  Gillar den med typ aloevera eller vad det nu är, den luktar lite gott. Dom andra är lukt/smaklösa.

  • Anonym (kokosolja)

    Kokosolja tycker jag är bättre än vanligt glidmedel som blir så där klibbigt efter ett tag. Och det ska vara ekologisk.

Svar på tråden Bra och billigt glidmedel