• Anonym (Sann)

    Pinsamma felskrivningar i mejl eller SMS?

    Har du gjort några pinsamma felskrivningar i SMS eller mejl?

    Jag trodde att jag skrev till min dejt som jag träffat tre gånger att "Jag tror att du skulle älskat att vara här nu för jag känner mig väldigt väldigt gosig ;)". Men jag fick inget svar och när jag kontrolläste mitt SMS såg jag att jag skrivit ""Jag tror att du skulle älskat att vara här nu för jag känner mig väldigt väldigt gasig ;)"

    TystSkäms

  • Svar på tråden Pinsamma felskrivningar i mejl eller SMS?
  • Anonym (007)

    HAHAH  Skrattande nej tyvärr men rolig tråd! blir min favorit Flört

  • Anonym (Kossan)

    Jag kallas Jossan och skulle en dag skriva ett sms till min PT på gymet att jag inte kunde komma.
    Jag hade precis fått hans nummer så han hade inte mitt därför skrev jag under med mitt namn,
    sms:et löd.


    Hej *** jag måste tyvärr ställa in passet idag då jag vaknat förkyld, hälsningar Kossan.

    Inte så pinsamt kanske men lite roligt att min ordbok rättade Jossan till kossan.
    jag ju tvungen att skicka ett nytt sms för att förklara vem jag var!

  • bondmoran punkt nu

    Fniss, den här tråden kan bli kul!!

    Jag har inte skickat några helt galna mess (tror jag) men det blev lite fel häromdagen när jag skrev till min dotter att jag inte kunde träffa henne idag:

    "Jag kan inte komma idag. För kåt."

    Det skulle så klart stå "förlåt"….

    Det blev NÄSTAN fel en annan gång:
    Jag skrev ett idiot-sms till en kompis för ett tag sedan. Han heter Tony.  Jag bara skrev att han var en komplett dåre men att jag älskade honom ändå.

    Precis innan jag tryckte på skicka märkte jag dock att jag valt fel Tony i kontaktboken och istället valt Tony Irving…. Jag hade hans privata nummer eftersom jag haft lite  kontakt med honom i samband med en danskurs. Jag undrar vad han trott om jag skickat det??

    Pust…
    /Bondmoran


    En überklantig, nagellacksknarkande Bondmora. Farlig kombo!! www.bondmoran.nu Välkommen in. Om du vågar...
  • Anonym (d)

    En typiskt felstavning eller autocorrect är ju "Kul" .. så många gånger det blivit "kuk" istället liksom. Folk tror väl att man är kukberoende.. 

  • Anonym (...)

    Jobbar inom hemtjänsten och min dotter sms:ade och frågade vad jag gör.

    Svarade att : Hos en gammal man!!

    Fick till svar ett gapflabb!!!

    Kollade igen och hade skrivit: Gör en gammal man!!!

  • Anonym (Aousch)

    Skrev till mor att jag var så glad för jag hade köpt en våtdräkt... Fick en orolig mor på tråden lite senare... Insåg att telefonen ändrat till "är så glad för jag har köpt en våldtäkt!

  • AnnaGreta 378
    Anonym (d) skrev 2014-01-16 18:25:36 följande:
    En typiskt felstavning eller autocorrect är ju "Kul" .. så många gånger det blivit "kuk" istället liksom. Folk tror väl att man är kukberoende.. 
    Särskilt roligt när man skirver till sin 23-åriga dotter: Hoppas du får kuk ikväll! *glad smiley*

    Hon såg det från den humoristiska sidan....
  • Badfantasten

    Min skrev ett kärleks sms en dag till mig

    " älskling, jag älskar dig så otroligt mycket"

    Till svar fick han:

    " tack snälla svärson" haha .

    ( jag och min mamma hade väldigt lika nummer).

  • babybaby

    Jag skrev på fb status " Nu valkas det mat"..skulle stått " Nu nalkas det mat". Såg inte detta för än ett par timmar senare :d

Svar på tråden Pinsamma felskrivningar i mejl eller SMS?