• Grumpy88

    Vad finns det för hjälp?

    Det är min första graviditet och är än bara 20 veckor gången. Men känner på samma gång att det "bara" är 20 veckor kvar. Tiden har gått så otroligt fort! Vi väntat vår dotter i Juni och jag är livrädd! För förlossningen alltså! Det var en period tidigare i mitt liv då jag var helt bestämd på att aldrig skaffa barn för jag kände att jag aldrig skulle klara av att gå igenom en förlossning, men som med allt så växer man upp och längtat efter familj. Dock är rädslan fortfarande där och det är så oerhört jobbigt! Så fort jag får en ensam stund tänker jag på förlossningen, på kvällarna kan jag inte somna. Känner en oerhörd tyngd över bröstet. Vill inte känna såhär! Vad finns det för hjälp man kan få för att bearbeta detta??

  • Svar på tråden Vad finns det för hjälp?
  • Flickan och kråkan

    Beror så klart lite på var du bor, men googla "Auroramottagning". Och så ska du så klart prata med din BM så kan hon hjälpa dig vidare. Lycka till och grattis till tösabiten i magen .

  • Grumpy88
    Flickan och kråkan skrev 2014-01-19 21:38:10 följande:
    Beror så klart lite på var du bor, men googla "Auroramottagning". Och så ska du så klart prata med din BM så kan hon hjälpa dig vidare. Lycka till och grattis till tösabiten i magen .

    Har aldrig hört talas om auroramottagningen men ska googla det på en gång. Jag har velat prata med min bm om detta men av någon anledning så skämms jag, vet inte varför! Det är som att jag tycker att det är jobbigt att prata om det. Kanske är rädd för att inte bli tagen seriöst. Men såklart det hjälper ju inte mig mer genom att vara tyst heller. Tack för svar! :)
Svar på tråden Vad finns det för hjälp?