• Anonym (.)

    Fattar min fem- och nioåring något jag inte fattar?

    Dina barn verkar jättecharmiga! Och de verkar vara ganska less på att ni håller ihop trots att ni bråkar så mycket.
    Hoppas att du får en härlig nystart med ditt nya boende, TS. Det verkar verkligen som att du behöver det. Kom ihåg att ditt liv är kort och värdefullt och att du är en förebild för dina barn. Nöj dig inte med sopiga kompromisser. Du vet vad du får om du stannar med din man, för han kommer inte att ändra sig. Och han verkar ärligt talat ganska respektlös...

  • Anonym (.)
    Anonym (hjärnceller?) skrev 2014-01-20 11:17:44 följande:
    Tack alla som svarar. Vad skönt att höra.

    Någon som har förslag på hur man hanterar en man som min? Å andra sidan är jag ju inte så jolmig som jag varit i åratal och får väl "bara" försöka bete mig vuxet.
    Det du bör göra är nog att acceptera att människor inte förändras särskilt mycket. Du vet vad du får om du stannar med honom. Och du vet ju att det är en situation som du inte trivs i, så varför fortsätta med dåliga ekorrhjulet ännu fler år? Ge dig själv chansen att få ett lyckligare liv, för det lär du inte få med honom. Att skaffa en egen lägenhet låter som en jättebra idé!
  • Anonym (.)
    Alla hemma skrev 2014-01-20 11:22:29 följande:


    Vet att det kan vara svårt att inte börja bråka när man ska diskutera sånt här. Men försök att sätta er ner och diskutera hur det ska bli, utan att vara negativa mot varandra, eller skylla något på den andra. Försök att sakligt se på saken utifrån vad som skulle vara bäst för barnen. Sen vet jag av egen erfarenhet att det finns hopplösa fall där ena parten är så bitter att det inte går att samtala ändå, men där kan man försöka ta hjälp av familjerätten. Försök bara att inte ta åt dig av eventuella elakheter, utan låt det rinna av dig. I slutänden är det oftast bara ord och inget annat och det viktiga är ju som sagt ändå barnens väl och ve.
    Ja, precis.
    Och låt eventuella elakheter stärka dig - de bevisar ju bara att du har tagit rätt beslut och att du får det bättre utan honom! Ditt liv är bättre utan en respektlös och bitter knöl.
Svar på tråden Fattar min fem- och nioåring något jag inte fattar?