• Dg91hn

    polyneuroparti..!!

    någon som har eller har några erfarenheter om detta sjukdomsfall. har fått diagnosen men vill ha mer info om allt runt det ..!!???

  • Svar på tråden polyneuroparti..!!
  • Dg91hn

    utreder fortfarande men det har med nervsystemet att göra, och största sannolikhet är det en följd av min diabetes!
    fick beskedet att det var Polyneuroparti ingen mer specifikation ännu tyvärr.
    hur yttrar sig din diagnos ?

  • Arbetsmyran76

    Jo har du diabetes är det polyneuropati då fått, det är en vanlig följdsjukdom tyvärr. Mina fötter och fingrar svider bränner o är överkänsliga för kyla värme etc, det pirrar sticker o en tå har sämre känsel, du?

  • Dg91hn

    Jag har smått vridna fingrar och svårt med motoriken om jag pyslar med något länge. Svårt att anppasa efter värme och kyla, yrsel, sedan till det jobbigaste extrem smärta ! Ständigt i rygg och ben men blir alltid väre framåt kvällningen. Det är så långt jah har utreds hitt än tills

  • Arbetsmyran76

    Det finns smärtlindrande medicin, har neurofysiologisk undersökning visat på polyneuropati? Hur länge har du haft diabetes och dessa symtom?

  • Dg91hn

    japp det är konstaterat att jag har polyneuroparti !
    diabetesen har jag haft sedan jag var sju år liten. symtomerna har kommit med åren det 5-6 senaste.
    har idag gabapentin och kör med ponaxen, panodil, tramadol, dexofen dock inget som hjälper helt!!

  • Arbetsmyran76

    Hur gammal är du nu? Jag äter venlafaxin , jag "klarade" neurofys undersökningen vilket men brukar göra när de är de tunna trådarna som är drabbade, jag har därför ingen diagnos men har ju besvären suck, så du har typ1 diabetes eller? Visste du om risken att få detta?

  • Dg91hn

    jag blir 23 till sommaren nu! jag typ 1 diabetes. nje de har alltid sagt till mig att jag inte skulle få några kompikationer förens jag skulle bli äldre, med tanken på min svåra diabetes har jag varit rädd länge för sånt här!
    så inget från deras sida som hjälpt till med någon utredning, utan jag har fått kämpa mig till det!

  • Arbetsmyran76

    Känner igen det där med kämpandet.... :( kanske är du en kandidat för ryggmärgsstimulering? Har du läst på om det? Sen är det ju oerhört viktigt att du försöker få blodsockret att ligga så jämt som möjligt men det vet du så klart redan

Svar på tråden polyneuroparti..!!