• Äldre 24 Jan 03:05
    15226 visningar
    30 svar
    30
    15226

    Nästäppa nattetid bebis 4 månader KONSTANT

    Jag vet de finns många trådar i detta ämne och jag har googlat en himla massa. Men jag känner att vi behöver personliga råd, höra andras erfarenheter eller kanske bara få lite stöttning. Detta börjar bli otroligt jobbigt.

    Har en liten pojk på drygt 4 månader med ständig nästäppa. Tidigare har det varit begränsat till nattetid men nu märker jag att det förekommer även lite på dagtid.

    Problemet började när liten var 1 månad och blev förkyld med feber. Då kom nästäppan och varade i några veckor för att sedan försvinna. Sedan vid jul kom nästa förkylning (båda dessa förkylningar kom i kontakt med andra små barn. Finns inga småbarn i direkt anslutning till oss men just dessa gånger var vi på besök hos min familj där de finns flera små barn). Vid jul började alltså nästäppan igen och pågår ännu, och det blir värre.

    Han har haft febertoppar i samband med nästäppan men aldrig haft rinnande näsa. Han nyser minst en gång om dagen. I hemmet finns en liten hund så allergi kan såklart inte uteslutas. Men jag börjar iaf misstro att problemet har med förkylning att göra nu när det pågått så länge.

    Vi har testat följande:
    Koksaltlösning både i pipetter, spruta och spray
    Hög huvudända på sängen
    Vädring
    Rensa näsan både med nässug och ibland tops för att få bort kråkor (vilket han har i stort sett varje dag)

    Nu märker vi att detta börjar tä på honom. Han vaknar varannan timme på natten (har tidigare sovit hela nätter och inte påverkats av sin nästäppa). Låter som en gris när han andas. Äter som han ska även om det ibland krånglar (detta kan ju de finnas tusen orsaker till, ger ersättning). Allmänt gnällig har han varit på sistone också, sover dåligt (återigen, kan ju finnas tusen orsaker till detta)

    Någon som har något att tillföra?


    Matheus 131002!
  • Svar på tråden Nästäppa nattetid bebis 4 månader KONSTANT
  • Äldre 24 Jan 07:05
    #1

    Lämna bort hunden en månad. Hundhotell eller betala någon släkting en skälig summa. Låter som allergi.

  • Äldre 24 Jan 07:06
    #2

    Har läst att om ens bebis är täppt i näsan så kan man testa o använda bröstmjölk för att rensa näsan.

  • Äldre 24 Jan 07:09
    #3
  • Äldre 24 Jan 07:10
    #4
  • Äldre 24 Jan 07:10
    #5
  • Äldre 24 Jan 07:26
    #6

    Hittade detta också tänkte om du bara gav ersättning o inte ammar så kanske förkylningen beror på att din lilla bebis inte har tillräckligt med skydd mot infektioner.

    Men ersättningen kanske har samma skydd?

  • Äldre 24 Jan 07:57
    #7

    Och kasta ALLA blommande växter.

  • Äldre 24 Jan 08:09
    #8

    Vi har inga blommande växter :-P

    Nästa vecka åker jag och liten bort och ska va borta en vecka utan hund så då kan vi se om de blir någon skillnad.


    Matheus 131002!
  • Äldre 24 Jan 08:11
    #9

    Jag tror inte han är täppt för att jag inte ammar men tack ändå


    Matheus 131002!
  • Äldre 24 Jan 08:17
    #10

    Min son hade samma! Från han var 2 veckor till 10 månader konstant tät i näsan. Inte rosslig i halsen eller något annat, feber nån gång bara. Efter 10 mån var han tät vv. Sen när han var drygt året försvann de! Märkligt!
    Ingen läkare kunde säga varför!

    Frumariah.blogg.se

Svar på tråden Nästäppa nattetid bebis 4 månader KONSTANT