• santaHermosa

    förlossning om 12 dagar och jag är skit RÄDD

    Jag är så fruktansvärt rädd att föda barn. Jag gråter varje dag och mår inte alls bra. Min bm säger att det kommer bli bra. Men jag känner på mig att jag kommer dö. Pappa till mina barn stödjer mig. Men jag vet att jag måste få ut barnet. Hade inte någon bra förlossning förra gången.

  • Svar på tråden förlossning om 12 dagar och jag är skit RÄDD
  • gotaland

    Jag vet hur det känns, jag var också skiträdd hela tiden. Min BM sa att jag skulle skriva ner ett förlossningsbrev där jag förklarade hur jag ville ha allt. Och du må tro att jag skrev, det blev till slut 5 sidor långt..... lite väl mycket tyckte då min BM men hon skrattade. Jag kände mig lite lugnare efter det eftersom jag tyckte jag hade allt lite mer under kontroll + att jag hade ju då tagit med all jordens bedövningar och i vilken ordning allt skulle tas bla bla....

    Ska tillägga att när jag väl kom in så var det dags o föda barn och jag hann bara med o få lustgas, tyckte förlossningen var en "piece of cake", klart det kändes men knappast så jag behövde vråla. Att slå i tån i en tröskel gör ondare...:) Det kommer att gå bra och skriv ett förlossningsbrev och ta alla bedövningar du kan få....

  • santaHermosa

    Jag har skrivit 2 A4 om mina rädslor. Men har fått in i mitt huvud att jag kommer dö på bordet. Känns jobbigt. Förra gången tog det 4.5 timmar så var allt över. Epidural en vill jag ta direkt. Lustgas funkade inte för mig. Svimmade


    gotaland skrev 2014-01-24 09:05:52 följande:
    Jag vet hur det känns, jag var också skiträdd hela tiden. Min BM sa att jag skulle skriva ner ett förlossningsbrev där jag förklarade hur jag ville ha allt. Och du må tro att jag skrev, det blev till slut 5 sidor långt..... lite väl mycket tyckte då min BM men hon skrattade. Jag kände mig lite lugnare efter det eftersom jag tyckte jag hade allt lite mer under kontroll + att jag hade ju då tagit med all jordens bedövningar och i vilken ordning allt skulle tas bla bla.... Ska tillägga att när jag väl kom in så var det dags o föda barn och jag hann bara med o få lustgas, tyckte förlossningen var en "piece of cake", klart det kändes men knappast så jag behövde vråla. Att slå i tån i en tröskel gör ondare...:) Det kommer att gå bra och skriv ett förlossningsbrev och ta alla bedövningar du kan få....

  • bf2014

    Vi verkar ha BF samtidigt. Jag är beräknad till 6 feb. känner precis som du... har en son som är 5,5 år, den förlossningen var allt annat än rolig.

  • santaHermosa

    Ja min dotter är oxå 5.5 år. Vad ska man göra liksom. Mår bara dåligt när jag tänker på hinnesvepning :(


    bf2014 skrev 2014-01-25 07:47:38 följande:
    Vi verkar ha BF samtidigt. Jag är beräknad till 6 feb. känner precis som du... har en son som är 5,5 år, den förlossningen var allt annat än rolig.

  • bf2014
    santaHermosa skrev 2014-01-25 18:16:17 följande:
    Ja min dotter är oxå 5.5 år. Vad ska man göra liksom. Mår bara dåligt när jag tänker på hinnesvepning :(
    ja jag vet inte.. har du pratat nått med aurora? jag har har haft kontakt med dom och kommit fram till ett förlossningskontrakt med en överläkare, som finns i min journal. det gör mig något lugnare, men jag ser ju inte fram emot förlossningen direkt.
    samtidigt som jag är galet trött på att vara gravid nu och önskar bara att allt är över.
  • bf2014
    Det vackraste skrev 2014-01-26 22:26:49 följande:
    Bara tipsar om att ta eda direkt. Fick det vid en förlossning och var helt smärtfri hela förlossningen.
    låter bra. det är planen för min del!
  • Det vackraste
    bf2014 skrev 2014-01-27 07:22:52 följande:
    låter bra. det är planen för min del!

    Det tycker jag. Vill man inte ha ont, eller iaf så lite ont som möjligt så är eda vid 3-5 cm med möjlighet till påfyllning jättebra. Och var inte orolig för att få det, oftast känns det inget eller knappt inget. Värre få bedövning hos tandläkaren! Hinner man inte få eda eller får inte ta det så prova med livmoderbedövning eller/och lustgas. Var noga då med att andas in gasen så fort en sammandragning börjar med djupa men många andetag. Sluta när sd börjar avta. Man kan även kombinera eda med lustgas om man inte får full effekt av edan.
  • bf2014
    Det vackraste skrev 2014-01-27 14:19:46 följande:

    Det tycker jag. Vill man inte ha ont, eller iaf så lite ont som möjligt så är eda vid 3-5 cm med möjlighet till påfyllning jättebra. Och var inte orolig för att få det, oftast känns det inget eller knappt inget. Värre få bedövning hos tandläkaren! Hinner man inte få eda eller får inte ta det så prova med livmoderbedövning eller/och lustgas. Var noga då med att andas in gasen så fort en sammandragning börjar med djupa men många andetag. Sluta när sd börjar avta. Man kan även kombinera eda med lustgas om man inte får full effekt av edan.
    jag fick EDA med första, men alldeles för sent. var öppen 8 cm då. jag har inget minne alls av när de lade EDAn då så jag vet ju inte hur det kommer att kännas denna gång när man inte har lika kraftiga värkar. hoppas att det ska gå bra.
Svar på tråden förlossning om 12 dagar och jag är skit RÄDD