• Vifem

    Börjar bebisverkstaden i april. Nån mer?

    Vi har bestämt oss för att hoppa över skydd från och med april och hoppas på tillökning i början på 2015. Är det fler med samma planer som vill prata om tankar på vägen?


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 09:16
    Lista på oss som är med i gruppen:

    Bullen11 Stockholm Son född 24-10-11

    Vifem Skåne. Son född 2009-09 och tvillingsöner födda 2007-12

    Isola88 Jämtland son född januari-13

    Zazu Uppsala Dotter född Dec-08

    Helenas o jörgens. Uppsala. Dotter född 2001 o dotter född. 2012

    Anna85 Stockholm Dotter född jan-2013

    Jossan82 Stockholm Dotter född Jan-2013

    Andrea85 Gävle Son född 08

    Manelma Stockholm son född Januari 2013

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-13 21:24
    Pojkmamma01 son född i augusti 2007
  • Svar på tråden Börjar bebisverkstaden i april. Nån mer?
  • Vifem

    Hej, vad roligt :)

    Jag har tre barn sen innan men har en ny man och det blir hans första. Har ni barn sen innan?

  • Vifem

    Vad kul om fler vill vara med.
    Kort om mig:
    Jag är 31 år och har som sagt tre barn sen innan. De tre har jag med samma pappa och det är 5, 7 och 7 år i år. Så det känns som det är första gången igen.
    Min sambo är 29 och har som sagt inga barn sedan innan.

  • Vifem

    Vad kul. :) Förstår att du längtar jossan82. Hur tänkte ni med att vänta just till april?

    Estrellitas ja april känns lagom. Vi vill helst inte ha barn i år eftersom de andra fyller sent på året och det händer massa annat då. Så vi hoppas på januari el. Februari 2015 :)

  • palomablanca

    Hej!! Är gärna med här! Vi planerar dock att börja nu när sista p piller kartan är slut. Har inga barn sen tidigare, varken jag eller sambon. //A

  • Vifem

    Hej! Vad spännande att börja redan. Jag kan knappt hålla mig till april. ;) välkommen och lycka till!

  • Jossan82
    Vifem vår dotter fyllde nyligen ett år och vi vill helst att hon ska vara nästan två iaf när barn nr två kommer och sen vill jag gärna ha i början av nästa år jan/feb om man får väja eller lite senare men inte i slutet av det här året helst.
    Så därför bestämde vi oss för att vänta till april för då kommer lilltjejen vara lite större och så får vi barn förhoppningsvis under början/mitten av 2015.
    Kanske lite dumt att sitta och försöka planera in, man har ju ingen aning om när och om det blir men det är väll ett lyxproblem att man faktiskt förhoppningsvis kan styra det lite, just när bebisen kanske blir till!?

    Eftersom vi inte hade svårt att bli gravida första gången så tar man för givet att det ska gå lika smidigare eller egentligen ännu fortare den här gången och det har man ju faktiskt igen aning om men jag hoppas på det och börjar köra igång i april
    Har slutat med mina p-piller för typ en vecka sedan för att få igång kroppen igen, det kan ju ta ett tag. Sen tänkte jag väl kanske äta lite Folsyra vilket är bra.
    Har ni några förberedelse tipps? Eller struntar ni i sånt och låter det ske när det sker?
    Jag åt inget eller förberedde inget utan körde bara på när vi ville få barn första gången. Helt enkelt hade en massa sex!! Dock blir det lite knepigare med tid och ork till det nu med en liten här hemma men det ska nog gå bra.

    Tycker det är lite pirrigt och kul att man går i dom här tankarna igen, att det snart är dax att börja försöka!
    När vi började försöka bli gravida första gången så var jag lite rädd. Man visste ju inte hur lång tid det skulle ta och om allt funkade, eller om det ens skulle bli något?? Nu vet jag att det funkar och att kroppen är ok och jag bara älskade att vara gravid :)
    Så nu är jag lugn och sjukt taggad på en ny liten i magen utan några rädslor och det känns skönt.
Svar på tråden Börjar bebisverkstaden i april. Nån mer?