Inlägg från: Afrodisiac |Visa alla inlägg
  • Afrodisiac

    Är det fel att lova "arabfritt" område?

    Nä, inte fel egentligen. Bra sätt att hålla rasistpacket borta från normala människor. Typ så att de flyttar till områden med mycket mark där de har vägbommar och höga grindar. Precis som när man stänger in vilda odjur så de inte skadar oskyldiga människor Solig

    Fast det riktiga svaret är att det är fel eftersom det strider mot "rådande lagstiftning" och "fastighetsmäklarsed". Så frågan är också om lagarna och reglerna är fel.

  • Afrodisiac
    Fagerlund skrev 2014-01-28 18:19:58 följande:
    Tycker du att det är OK att mäklare utlovar rasistfritt område?
    Det vore ju skönt, men rent principiellt är jag emot diskriminering i all dess form. 

    För att veta vilka som är rasister (enligt alla möjliga definitioner) så måste man börja åsiktsregistrera folk. Detta är ju totalfel enligt mig. Sedan måste man öppna upp för att mäklare bidrar till ökad segregation och säkert ökad rasism. Jag anser inte att företag och myndigheter aktivt ska bidra till rasism och segregation. Men sen så kan man inte hindra folk från att flytta dit de vill, men det är en annan fråga.
  • Afrodisiac
    kitteh skrev 2014-01-28 18:31:42 följande:

    Mäklare ska sköta sitt jobb, om dom får en fråga så ska dom servera ett svar, i motsatsen till aftonhorans version att dom skulle dölja information för kunden eller fråga om relevans.


    Om folk vill inte bo bland araber så ska dom inte luras till det!


     


    Vilket trögt svar. Du vet att mäklare inte få gå emot mäklarseden eller bryta mot lagar? Bara för att rassepacket vill bo långt ifrån utlänningar så betyder det inte att mäklare MÅSTE ge de svar som rassarna vill höra. Och Aftonbladet gör bara sitt jobb som avslöjar vilka rövar vissa mäklare som går emot allt som gör att folk skulle ha tillit till dem som seriösa och professionella. 
  • Afrodisiac
    kitteh skrev 2014-01-28 18:46:27 följande:

    Vilken rasism snackar du om eller segretion, och hur bidrar dom till det?


    dom förmedlar utrymme och folk som är kunder har all rätt att avgöra om detta är stället dom vill spendera några år av sitt liv på.


    Detta är en fråga jag själv skulle ställa om jag flyttade inom stan, mina barn förtjänar att bo i sverige och inte i nån ghetto från mellanöstern.


    Vi har gjort det, det slutade riktigt riktigt illa för mina barn, nu tar vi det säkra före det osäkra, vi bor inte bland araber, där det kommer en där kommer det garanterat tio till kort därepå, sen kan man kyssa området farväl, som så många andra områden i malmö.


    Ja, jag vet att du är "sån". Du får tycka vad du vill men "såna" människor (vare sig det är svennar eller utlänningar) som efterfrågar "lika-som-mig-etnicitetsmässigt"-områden samt får det serverat av företag bidrar till segregation helt enkelt.
  • Afrodisiac
    kitteh skrev 2014-01-28 18:48:48 följande:

    Jag har bott i ett ghetto mot bättre vetande, jag gör inte om det för mina barns skull, rassistpack, är man rassist för att man vill ge sina barn ett trygg och stabil uppväxt, då vet jag det.


    Man bryter inte mot några lagar när man förmedlar information om saken man säljer, man gör det mer om man döljer relevant information för en kund som uppenbarligen är ute efter sådana detaljer också.


     


    Prata inte generellt, utan prata mäklare som ger arabinfo till rassar. Som bidrar till ökad segregation vilket bidrar till ökad rasism och som bidrar till ökad diskriminering.

    Men du MÅSTE inte bo där du inte vill bo. Samtidigt har du inte rätt att hindra någon från att flytta dit de vill.
  • Afrodisiac
    kitteh skrev 2014-01-28 18:54:26 följande:

    Jag är en vad?


    VAD är jag om jag inte vill bli integrerat i ett område som inte ens har några svenskar kvar och skadar mina barn?


    Är det så man är politiskt korrekt idag+ allt för att spela dom i händerna så betalar man vilket pris som helst?


    Återkom när den fina mångkultur drabbar flera av dina barn med mordhot misshandel och omfattande mobbning som höll i två år, för dom var SVENSKAR I SVERIGE.


    Feel free, jag håller mig borta från packet av såna där banala i dina ögon anledningar som personlig säkerhet och mina barns välbefinnande.


     


    Inte en arab iallafall. Du vet att det du och dina barn har råkat ut för, det råkar utlänningar ut för VARJE DAG. Och speciellt i helsvenska områden har man ju knappt någon tolerans mot utlänningar ifall utlänningarna skulle ha oturen att och okunskapen att flytta till just svenskområden.

    Det har t.o.m. funnits fina "enkulturella" (vilket måste vara motsatsen till ditt sätt att framställa mångkultur) människor här i Sverige som haft som mål att mörda utlänningar. Och de har lyckats med några. 

    Visst är det svensk kultur?Obestämd

    Att du kallar folk med andra rötter än svenska för pack visar att du just är...en "sån". Men om du med pack menar enbart kriminella och ligister så håller jag med dig, fast bara på den punkten att kriminella är pack. Alltså riktiga våldsverkare och småligister som bara jävlas med folk. Sedan vad de har för ursprung, det är skitsamma egentligen. Men det tycker inte du va?
  • Afrodisiac
    kitteh skrev 2014-01-28 19:31:50 följande:

    Nej, duy är på rasse spåret, jag försöker återge det som drabbade min familj och lämnade spår hos mina barn som fortfarande märks år efter faktum att vi flydde rakt av.


    Men det är som det alltid är, folk kommer med berättelser från det verkliga livet, dom blir fler och fler för varje dag och mer brutala för timma som går, en kommer förblindade pkmuppar och försöker slätta över det.


     


    Sen att jag själv inte ens är svensk är bara tragikkomisk i det hela, JAG som inte ens är född i detta land verkar bry mig mer än många svenskar gör, fast, vi skippar komisk, tragisk är vad det är.


     


    Hur är en pkmupp?

    Grejen är att du inte i princip är emot våld, du är bara emot folk med annat ursprung. Detta säger jag eftersom du skrev att du sket i vad utlänningar också får utstå varje dag. 

    Jaså, du är inte svensk? DET var ju nyheter om något! Du kommer alltså hit, till underbara och inte grundlagarna toleranta och demokratiska Sverige, och bidrar till ökad rasism?? Du vill alltså att Sverige SKA vara segregerat, där alla från sin etnictet håller sig till sitt? Eller där alla håller sig till sitt förutom du som tycker att du passar in hos etniska svenskar? Där ser man. Det är nog DETTA som är det nya Sverige.

    Varifrån kommer du?
  • Afrodisiac
    Westman011 skrev 2014-01-28 19:39:55 följande:
    Aftonbladet i et nötskal, fattar inte varför folk fortfarande envisas med att läsa den skitblaskan.
    Vad är i nötskalet? Vad är det för blaskigt med den artikeln? Var det inte bra att göra en sådan undersökning?
  • Afrodisiac
    kitteh skrev 2014-01-28 19:49:18 följande:

    I pk muppars ögon ja, det nya sverige är helt enkelt inte svensk längre där områden där svenskar lyser med sin frånvaro ökar.


    Skulle jag sätta mina barn på en multikulti skit zoo skola om jag hade några negativ åsikter om packet? Nej, vi blev formade av vår omgivning.
    Det var en tuff och kostsam läxa jag inte önskar nån annan.
    Skolan har till och med socanmält oss för vår som blev efter hand mer och mer defensiv, han tog inte skit från packet utan han gav igen, dom gav sig inte på packet förmodligen av sin egen säkerhet som skäl men vårt barn blev en fin syndabock, han var aggressiv och bör undersökas.


     


    Vem lider menar du? VI LED, mina barn främst och jag som tvingade dom gråtande att bege sig till en plats där jag visste dom far illa, springer inte runt och bankar blattar, vill däremot inte ha ett skit med dom att göra efter flera år bland dom.


     


    Så du menar att mäklare ska ljuga och undanhålla relevant information från sina kunder? skulle duha förtroende för en lögnare och var villig att sätta flera milioner på dennas ord när du vet att info friseras och väljs?


     


    Tyvär, lättläst skit, så lätt at tbara klicka på en artikel, denna gick mig däremot på nerverna, falsk marknadsföring uppmanas och dom som inte för den är dåliga på sitt jobb, logik i detta land har försvunnit för länge sen.


     


    Din första del av text har jag inte läst eftersom den är ointressant.

    Så du menar att mäklare ska bidra till rasism och segregation?
  • Afrodisiac
    kvs skrev 2014-01-28 20:09:09 följande:
    En mäklares uppgift är att göra säljare och köpare så nöjda som möjligt. Yrket har ingenting med att förebygga rasism och skriva dikter under regnbågar...
    Tydligen finns det mäklarsed att rätta sig efter. Och uppenbarligen ska man INTE underblåsa rasism. Ingen har påstått nåt om att förebygga, men man ska inte "spela med" en rasist bara för att sälja. 
  • Afrodisiac
    mr me skrev 2014-01-28 20:14:13 följande:
    Rasism är fel, men det var inte mäklarna som bidrog till rasism i den här artikeln. Det var det Aftonbladet som gjorde. Lita inte blint på Aftonbladet och den tidningens intentioner. Mäklarna svarade enbart på kundens frågor, precis som de ska göra.
    Åååjo! När man är ute efter att få vissa svar så måste man spela en viss roll för att kunna visa hur läget verkligen ser ut. Som när folk infiltrerar vissa grupper och organisationer och spelar att de är en del av gruppen. På så sätt kan de avslöja allt skit som utspelas.
  • Afrodisiac

    [quote=72364810][quote-nick]kitteh skrev 2014-01-28 23:48:22 följande:[/quote-nick]


    Afrodisiac skrev 2014-01-28 23:37:06 följande:
    Men gud, då är ju alla Ickepkmuppar också pkmuppar, om det nu handlar om att gå emot fantasibilder och utopier och ignorerandet av hur samhället ser ut, förutom det att du inte inser att du ingår i multikultuskit. Du är ju inte svensk... Tycker du att en politiker också ska bedriva ohederlig politik för att få så många väljare som möjligt? 
    Jag ska upp och jobba om fyra timmar, orkar inte mycket mer än så, kan du svara på en enkel fråga som du konsekvent har undvikit.   Ska mäklare bedriva falsk marknadsföring och inte besvara kundens Vad har mäklarna lovat i sin marknadsföring från början? Och vad säger mäklarseden? Tycker du att mäklarna ska strunta i den. För din fråga faller lite liksom.
Svar på tråden Är det fel att lova "arabfritt" område?