• Frögurka

    Mitt knep som faktiskt TAR BORT mollusker!

    Nåt så enkelt o billigt knep dom zinkplåster! Klipp ut lagom bit (3-4mm i kvadrat) o sätt på. Lagom tid att sitta är kanske att byta vid duschdagar. Zink är uttorkande. Torr hud kliar o då kan man smörja me mildison eller hydrokortison som båda finns receptfritt. Helt jäkla otroligt, men dom jävlarna försvinner efter ca 2 veckor. Läkare/BVC/vårdcentral säger att de är ett virus som försvinner av sej självt så småningom (sant) o att man inte kan skynda på (uppenbarligen falskt) förloppet. Min dotter hade först en jättestor o infekterad . Den smittade av sej så att de uppstod ett 20-tal nya PYTTESMÅ prickar. Prickarna växer fort men när ja körde på zinkplåster så växte dom inte mer utan drog sej tillbaka o har mer o mer försvunnit!

  • Svar på tråden Mitt knep som faktiskt TAR BORT mollusker!
  • VIDE MI

    Kan säga att min sons rygg var full av molusker. Vi körde oxå uttorkande plåster, fast inte med zink utan tandkräm. Tänkte inte på zink, hade aldrig använt det så tanken slog mej inte. Men de sa som du skriver att de skulle försvinna av sig själv men det tog 2 år innan vi provade med dessa plåster en molusk i taget. Då hade inte moluskerna börjat ens försvinna, så det är nog ingen nackdel om man tar tag i problemet själv för det kan ta lååång tid innan de försvinner och de smittar så man måste skyla barnet, min son hade uv badkläder på badet. Så skönt att slippa de där skavande elaka grejerna för sonen.

  • Tösen 81

    Gammal tråd men mollusker finns ju kvar..

    Tog du tandkräm och sen plåster på det?

    Vi har provat tandkräm här på en del mollusker och de har gett sig. Men jag tycker det blir flera. Ska alla mogna innan de försvinner?

  • Tösen 81

    Zinkplåster kan ju vara värt att köpa.

    Ska smörja på zinksalva ikväll och se om det skrämmer bort molluskerna ..

Svar på tråden Mitt knep som faktiskt TAR BORT mollusker!