• savannasmamma

    ivf triangeln (danmark)

    hejsan!
    idag startar vi vårt första försök av ivf fast vi har valt att göra det i Danmark.. är här fler på denna sidan som gör det i Danmark kanske tom på tringeln?? hade varit jätteroligt att följas åt..

    vi bor utanför Vellinge och har en dotter på 5... hon kom på vanligt sätt.. men sen dess har det varit 4 missfall och en massa utredningar och besvikelser på svenska kliniker osv.. därav är vi nu över sundet!!

    hoppas att träffa ngn man kan byta erfarenheter med och "hålla" i hand längs vägen..
    / Annicka

  • Svar på tråden ivf triangeln (danmark)
  • Retrogirl01

    Hej Savannasmamma!
    Jag och min man gjorde IVF i Danmark förra månaden. Fast vi har gått på Storkkliniken. Hört bra om trianglen också. Tar ni långa eller korta protokollet? Har du börjat spruta än?
    Vi är jättenöjda med Danmarl, de är himla rara och tillmötesgående. Än så länge har vi tyvärr inte lyckats få barn men vi ger inte upp än!

  • savannasmamma

    Hej retrogirl01 Vad roligt med fler som håller till i Danmark. Tråkigt att höra att det inte tog.. När ska ni börja göra nästa försök?? Jag har flera vänner som fått barn genom storken.. Jag är på sprutade 3 idag.. Än så länge känner jag ingenting. Vi var inne på ultraljud i söndags och ska tillbaka på ultraljud på söndag igen Hur kan det komma sig att ni hamnade i Danmark?? Vi tänkte börja i Malmö först men har blivit i våra ögon dåligt bemötta 2 ggr så ville int ge om mina pengar:)) så det blev Danmark och än så länge är jag super nöjd!!! Med vänlig hälsning, Annika

  • Retrogirl01

    Vi ska göra frysåterföring nästa månad. Om ägget klarar upptiningen. De säger att det är stor chans att nedfrusna ägg klarar sig så vi får hålla tummarna. Vi hamnade i Danmark för att, dels har vi fått de behandlingar vi berättigade till i Malmö, så att vi nu måste betala själva, och dels för att vi inte kan gå privat i sverige eftersom vi använder donator. Samt vi värderar oerhört att kunna behandlas vilken månad som helst på året och inte få vänta pga jul och sommarstängt... Det blir nog så när man försökt i så många år som vi har. Får jag fråga, hur har du lärt känna andra som gått på storken?

  • savannasmamma

    Håller tummarna på det frusna.. Hur många fick ni till frysen?? Sätter ni in mer en ett samtidigt?? Jag har två kompisar som varit på storken den ena är en ensamstående mamma som valde att skaffa barn på egen hand.. Det andra paret behöver ägg donation och kön är så lång i Sverige.. Vi tittade med på storken men fick snabbare svar av triangeln varav vi hamnade där.. Hur många försök har ni gjort i Sverige eller det är dom klassiska 3?? Vad kostar ett försök på storken?

  • Retrogirl01

    Jag fick fem till frysen. Fast det var bara tvådagarsodlade ägg så svårt att säga hur bra de är. Men något av äggen ska väl förhoppningsvis klara sig. De frös ner ett ägg ensamt och de andra i par. Så nästa insättning blir ett singelägg, och sedan blir det två. Läkaren tycker det är bättre att satsa på ett till att börja med. Själv skulle jag helst se att de satte in två. Vill ni sätta in ett eller två? Har paret som behöver äggdonation blivit gravida än?
    Ja det är slumpen som avgör var man hamnar. Jag hade hört talas om storkkliniken och sedan hade de ett info möte i Malmö som vi gick på. Vi har gjort 5 insemaintioner i Malmö, 3 i Danmark och 1 IVF. Vi köpte ett trepack. Det kostade 49000 dk, så jag har för mig det är 10000 mer än trianglen. När jag såg det funderade jag på att byta klinik, men så hade vi redan lämnat alla prover och haft läkarsamtal på Storken så det blev enklare att stanna där. I trepacket ingår två återsättningar av frysta ägg. Så nästa behandling betalar vi inte för. Ett enda försök tror jag kostade 24000. Köpte ni ockå ett paket? Tar du Gonal-F?

  • savannasmamma

    Hej!!

    Idag är det sprutdag 5 på söndag ska vi tillbaka till triangeln för ultraljud! Jag gror triangeln har höjt priset lite. Icsi 3 pack ligger på 47000 nu om man är under 35år..

    Nä min vän hat inte blivit gravid ännu.. Men hoppas snart det är hennes tur. Jag tar menopur. Vet inte vad det är för skillnad på dom. Vi fick frågan nu om vi ville sätta in ett eller 2 men vi vill bara sätta in 1 första gången.. Vi har ju ju en dotter på 5 så får jag välja vill jag inte ha tvillingar men givetvis hade mm varit jätteglad för det med.. Ska bli spännande att se vad dom säger på söndag.. Vi hittade till triangeln för jag satt och läste om dom alla sen hörde jag av mig till storken och triangeln hade massa frågor. Triangeln svarade direkt medan det tog ett par dagar för storken så hade det varit storken som varit först hade vi nog varit där:))

  • Retrogirl01

    Kanske är de rätt lika i priserna ändå. Tog ni också 3-pack? Förstår att ni hellre sätter in ett ägg då ni har barn. Hade säkert tänkt likadant. Vi tänker tvärtom. Tiden går och även om det är mycket jobb med tvillingar så hade vi gärna fått det med tanke på hur svårt vi har att bli gravida. Men vi hade blivit superglada för ett. Hoppas det har hunnit bli många fina äggblåsor imorgon!

  • savannasmamma

    Hej!!

    Ja tror det ligger ungefär lika i pris där.. Men är ju billigare än att göra det insverige. Jag vet faktiskt inte om vi ska ha något 3-pack vi har inte bestämt oss utan vi kunde avvakta och se vad som kom ut först.. Idag har vi varit över och 9 fina blåser kunde dom se så vi har äggplock på torsdag.. Är nervös.

    Vi har sagt att om det inte tar dom första gångerna så sätter vi in 2. Min sambo har en dotter på 14 med så vi har ju redan 2 i familjen men hon bor mest hos sin mamma så vår lilla växer i princip upp som ensambarn.

  • Retrogirl01

    Vad bra att ni kan bestämma om trepack i efterhand! Spännande med äggplock på torsdag. Hur känner du dig nu? Börjar det bli jobbigt i magen? Kändes tungt tyckte jag, särskilt efter ovitrellen!

  • johansson79

    Hej hej hoppar in här =) jag ska göra mitt första ivf försök nu i början på mars hos triangeln :) vet ni om något bra billigt boende i närheten? Är det bra personal? Alla tips uppskattas =) Kram på er!

Svar på tråden ivf triangeln (danmark)