• Ståhlis

    NHL - Vilket lag?

    Finns det fler än jag som är intresserad av vad som händer i NHL?
    Vilket lag håller du på osv.?
    Själv så har jag inte riktigt haft något lag jag favoritiserat då jag mest följt hur det går för svenskarna. Men som gammal målis så är jag väldigt impad av Lundkvist succé i NY Rangers och håller väl ett extra öga på hur det går för han/Rangers.

    Snart OS oxå, det ska bli jäkligt kul (så länge det inte blir en ny "vitryssland") och se hur det går för Lundkvist då och alla andra NHL-svenskar.

  • Svar på tråden NHL - Vilket lag?
  • Morgard82

    Jag håller på ligans just nu sämsta lag St. Louis Blues.
    Har haft dom som favoriter ända sen jag började samla hockeybilder i 5:e klass.
    Min favorit är naturligtvis Henke Lundqvist, men det är för att han är fostrad i Frölunda.
    Skulle inte bli förvånad om han tar Rangers till semifinal iallafall.

    Sen appropå OS så tycker jag att det är fel att ta ut Peter Forsberg till truppen. Med alla hans skadeproblem så tror inte jag att han kommer att spela.
    Det hade varit bättre att ta ut någon annan först och ha Foppa på en reservplats!!

  • Erasmus

    Mitt intresse för NHL väcktes väl tämligen sent..tidigt 1990-tal nångång. Spelade nåt jävla gammalt NHLSega-spel på gränsen till epileptiska anfall och krossade mina kära vänner gång på gång!! Från TV-spel blev steget inte så långt till att börja följa det riktiga liret på Canal+ och vi följde väl närmst de lag vi hade lirat med i TV-spelet...vilket för min del innebar ett lyckosamt val eftersom "mitt" lag var Detroit Redwings. Numera har väl intresset falnat betänkligt tyvärr(och detta gäller mitt hockeyintresse generellt..men jag undviker ju inte en OS-final för det!).

    Detta var min blygsamma lilla historia.

    Frid!

  • ModulFinnen

    Jag var en gång i tiden ett nästan rabiat fan av NHL. Min favvolirare var/är Gretzky. Min fascination för ligan blev så stor så min förrförra hund döptes till Gretzky, mycket för färgen på pälsen oxå: Svart o vit. Dock fick jag många tillfällen att ångra det namnet genom tonåren då folk alltid vände sig om när jag kallade på hunden.

    Mitt eller mina lag var Toronto o Kings. Minns fortfarande min drömfemma från den tiden:

    Mål: Felix Potvin
    Backpar: Dave Ellett o Paul Coffey
    Yttrar: Teemu Selänne o Paul Kariya
    Center: The Great Gretzky.

    Tröttnade en aning i slutet av nittiotalet då ligan blev så förbaskat defensiv. Nu ser dte ju bättre ut o jag försöker kolla en match då o då, även om jag sällan engagerar mig i skiten om det inte är finnar eller svenskar med.

    Lämnar nog ladrig Elitserien dock, men det är ju ett annat inlägg i ett annat ämne.

  • Marcus pappa

    NHL, nu snackar vi äntligen hockey. Började gilla NHL runt säsongen 90/91. Kommer speciellt ihåg säsongen 92/93 då 21 man gjorde 100p eller mer. Gillar farten, showen och intensiteten i spelet.

    OS kommer att bli en höjdare, om nu Foppa inte kan vara med hoppas jag på Nyllet. Håller däremot inte med om att det var fel att ta ut Foppa. Skadefri hade han varit en viktig tillgång och är man en av världens bästa spelare ska man var med, så är det. Skönt att vi slipper Näslund i alla fall.

    Favoritlag i NHL är svårt. Brukar hålla på det lag som Pierre Turgeon spelar i, så just nu är det Colorado Avalanche. Men jag gillar Dallas, Islanders, Edmonton, Toronto och St. Louis med. Mitt egentliga favoritlag är, och förblir, Quebec Nordiques.

    Min femma för alla tider blir.

    GK: Curtis Joseph
    D1: Ray Bourque
    D2: Scott Stevens
    LV: Brendan Shanahan
    RV: Mark Messier
    C: Pierre Turgeon

  • ante75

    Hej!

    Tittar lite på NHL då och då jag är oxå gammal målis och gillar Henke som fan dock gillar jag inte alls NY Rangers men men... Mitt favvo lag går ju inget viare och har inte heller gjort det dom senaste åren annat var det på början av nittiotalet med Lemieux, Coffey, Barraso och grabbarn då blev det 2 st lord stanleys trophy oxå. Som ni kanse förstått så är det Pittsburgh som är mitt favoritlag men jag gillar oxå Detroit. Ska bli skitkul med OS nu hoppas och tror på medalj för Tre Kronor nu är det vår tur

  • björklöven

    Detroit ett av dom gamla klassiska lagen,och det är kul att det är så många svenskar där nu.Hendrik lundkvist kan vara den som det gäller vinnna eller försvinna på OS.

  • KungDavid

    Jag har inget riktigt favvolag heller.... Brukar följa svenskarna. Detroit kan ju va roligt för där e det många svenskar i...

    Frölunda-fan som jag är så följer jag ju Henke Lundqvist som dominerar och Daniel Alfredsson som oxå har en underbar säsong.

Svar på tråden NHL - Vilket lag?