• berggrenemil

    Trött på Sverige...

    Nu börjar man FAN bli trött på Sverige... Vi lever i en diktatur som ingen ser, pga ett skal av påhittad demokrati. Vi lever i ett land bestående av propaganda, censur och utan äkta yttrandefrihet. Alla tror att vi lever i en underbar demokrati och att vi får rösta om allt, men nej, så tycks bara fallet. Sverige påverkar människor genom propaganda och censur främst genom media (främst SVT) och också med inskränkningar i yttrandefriheten. Med det menar jag att så fort man har en åsikt som inte stämmer in med det media sagt med sin propaganda, så gäller inte yttrandefriheten längre, man får inte längre säga som man tycker utan att man blir kallad för dum, korkad, elak, rasist, nazist eller sexist. t.ex om man inte håller med om vad någon i Sjuklövern(Centerpartiet, Folkpartiet, Kristdemokraterna, Miljöpartiet, Moderaterna, Socialdemokraterna, Vänsterpartiet) så är man troligen rasist eller nazist. Vi lever i ett land som snart efterliknar Hitlers Nazi-Tyskland, där landets människor inte har någon kraft... VI VANLIGA MÄNNISKOR måste förhindra dehär, vi kan inte bara låta det förbigå, något måste göras och inte många ser det.

    tack för mig.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-06 21:42
    Edit: Jag ursäktar starkt för mina överdrifter, men skyller på att jag var irriterad just då jag skrev. står fortfarande för de jag skrivit dock.
  • Svar på tråden Trött på Sverige...
  • PGA

    Just konsensustänket är tröttsamt med Sverige. Stockholm är verkligen konformismens huvudstad.

  • berggrenemil
    sportpappa skrev 2014-02-04 21:54:24 följande:
    Har du några konkreta exempel så jag förstår vad du pratar om?
    Ta en runda i Sverige vet jag
  • sportpappa
    berggrenemil skrev 2014-02-04 23:05:09 följande:
    Ta en runda i Sverige vet jag
    Du har alltså inga konkreta exempel? Jag bor och lever i Sverige och upplever det inte på det sättet som du upplever det.
    Eftersom du skriver "Vi lever i en diktatur som ingen ser" så anser du ju själv att ingen ser det. Berätta då vad det är vi inte ser.

    Vilka inskränkningar i yttrandefriheten anser du finns? Är det att det inte är tillåtet med hets mot folkgrupp och förtal eller har du några andra inskränkningar?

    Jag tittar inte på SVT så upplys mig gärna om vilken propaganda och censur som finns där.
  • sjuttiofemman
    sportpappa skrev 2014-02-05 08:27:15 följande:
    Du har alltså inga konkreta exempel? Jag bor och lever i Sverige och upplever det inte på det sättet som du upplever det.

    Eftersom du skriver "Vi lever i en diktatur som ingen ser" så anser du ju själv att ingen ser det. Berätta då vad det är vi inte ser.

    Vilka inskränkningar i yttrandefriheten anser du finns? Är det att det inte är tillåtet med hets mot folkgrupp och förtal eller har du några andra inskränkningar?

    Jag tittar inte på SVT så upplys mig gärna om vilken propaganda och censur som finns där.



    Han är nog upprörd att inte få använda n-ordet eller få spöa på meningsmotståndare då och då. Han glömmer rätt snabbt att även nazister får demonstrera och det med polisbeskydd. Såna personer som ts tycks tillhöra är rätt inskränkta och tror att de har rätt att få kränka andra människor. De tror på fullaste allvar att svenska samhället är en konspiration mot sig själv och en del väljer tom att emigrera pga detta.
  • berggrenemil
    sjuttiofemman skrev 2014-02-06 10:22:59 följande:



    Han är nog upprörd att inte få använda n-ordet eller få spöa på meningsmotståndare då och då. Han glömmer rätt snabbt att även nazister får demonstrera och det med polisbeskydd. Såna personer som ts tycks tillhöra är rätt inskränkta och tror att de har rätt att få kränka andra människor. De tror på fullaste allvar att svenska samhället är en konspiration mot sig själv och en del väljer tom att emigrera pga detta.
    Frågan är varför du tror jag bara pratar om SD?
  • Spacefrog

    "Om du är trött på Sverige, varför flyttar du inte?"

  • Kjell2

    Är man tillräckligt trött på Sveroge, om det sen gäller vädret eller vårt demokratiska system , finns allltid möjligheten att flytta om man känner att det inte är värt att jobba för en förändring. Vad är det för föränding som måste ske?

    Att bli kallad för dum odyl för man uttrycker en åsikt är inte en inskränkning i yttrandefriheten. Yttrandefriheten gör det inte möjligt att uttala sig oemotsagd utan  tvärt om. Vi får säga och skriva det mesta utan att staten kan förbjuda eller förhindra det.

    Då en stor majoritet röstar på sjuklövern verkar ändå rätt många vara hyfsat nöjde med det som sjuklövern tycker.

  • Defeateris
    berggrenemil skrev 2014-02-04 21:47:25 följande:
    Nu börjar man FAN bli trött på Sverige... Vi lever i en diktatur som ingen ser, pga ett skal av påhittad demokrati. Vi lever i ett land bestående av propaganda, censur och utan äkta yttrandefrihet. Alla tror att vi lever i en underbar demokrati och att vi får rösta om allt, men nej, så tycks bara fallet. Sverige påverkar människor genom propaganda och censur främst genom media (främst SVT) och också med inskränkningar i yttrandefriheten. Med det menar jag att så fort man har en åsikt som inte stämmer in med det media sagt med sin propaganda, så gäller inte yttrandefriheten längre, man får inte längre säga som man tycker utan att man blir kallad för dum, korkad, elak, rasist, nazist eller sexist. t.ex om man inte håller med om vad någon i Sjuklövern(Centerpartiet, Folkpartiet, Kristdemokraterna, Miljöpartiet, Moderaterna, Socialdemokraterna, Vänsterpartiet) så är man troligen rasist eller nazist. Vi lever i ett land som snart efterliknar Hitlers Nazi-Tyskland, där landets människor inte har någon kraft... VI VANLIGA MÄNNISKOR måste förhindra dehär, vi kan inte bara låta det förbigå, något måste göras och inte många ser det.

    tack för mig.
    Fast yttrandefriheten handlar om att du har rätt att uttrycka din åsikt (med de begränsningar som finns, exempelvis hets mot folkgrupp och förtal) - inte att inte andra har rätt att säga emot den. Twittrare, bloggare och alla dina meningsmotståndare har nämligen också yttrandefrihet på precis samma villkor som du medan tidningar och annan media har yttrandefrihet fast lite annorlunda med tanke på ansvarig utgivare, journalistiskt syfte och så vidare. Så att folk säger emot och anser att du är rasist, nazist eller dum i huvudet (eller kanske alla tre?) är snarare ett tecken på att vi HAR yttrandefrihet än det är ett tecken på att det saknas.

    Även folk med åsikter som inte stämmer överens med sjuklövern (och därmed dryga 90% av Sveriges befolkning i senaste valet - en rätt så stor majoritet alltså) har ju rätt att demonstrera till exempel. Det om något är väl också tecken på yttrandefrihet och åsiktsfrihet. Däremot har man inte en ovillkorlig rätt att demonstrera oemotsagda - personer som inte håller med har rätt att motdemonstrera (däremot självklart inte att tillgripa våld, oavsett vilken sida man står på i frågan). Med tanke på att över 90% som sagt håller med "sjuklövern" och "etablissemanget" medan resten är uppdelade på en massa små grupper är det ju inte så konstigt att det oftast är fler i de du anser förhindrar yttrandefriheten för åsiktsmotståndarna än det är i själva demonstrationen.

    Precis som någon annan tidigare frågade efter hade det varit bra om du kunde visa några konkreta exempel på att yttrandefrihet inte existerar i vårt land. (Att säga att jag ska öppna ögonen är INTE att ge ett konkret exempel) Nu menar jag alltså inte exempel på när du blir motsagd när du uttrycker din åsikt utan när du inte FÅR uttrycka den för att yttrandefriheten saknas..
    (och ja, hets mot folkgrupp, förtal och andra liknande brott finns, men det verkar inte vara det du är upprörd över..)
  • sportpappa
    berggrenemil skrev 2014-02-06 16:44:25 följande:
    Frågan är varför du tror jag bara pratar om SD?
    sjuttiofemman nämnde aldrig SD. Varför drog du slutsatsen att det kan vara det sjuttiofemman pratar om?

    Även om ingen har pratat om SD så är det lätt att tro att du är sympatisör med SD eftersom det är det enda parti i riksdagen som du utelämnat.

    Försök att underbygga dina påståenden lite och svara frågorna som ställs så kommer du lite längre med dina åsikter. Just nu så har du inget att stå på.
Svar på tråden Trött på Sverige...