• Danni 83

    Fler i Uppsala med bf sommaren -14?

    Hej,

    Jag är en tjej på 30 år som är relativt nyinflyttad i Uppsala- Storvreta. Väntar tredje barnet beräknad 20/6 och letar efter andra gravida/ föräldralediga att träffas och fika med, promenera med barnvagnarna, picknick i Stadsparken osv.

    Mina barn är födda -07 och -10 och två pojkar . hoppas att vi ses.


    Mamma till två hjärtan. Alvin 2007. Liam 2010.
  • Svar på tråden Fler i Uppsala med bf sommaren -14?
  • maribel

    Hej (jag är med i tråden bf juni-tredje barnet) jag väntar också nr tre, har en flicka född 06 och en pojke född 08.
    Jag är född och uppvuxen  i Uppsala och gillar också "barnvagnspromenader i stadsparken".

  • Danni 83

    Hej! Vad kul med svar tyckte jag kände igen ditt nick, vad roligt att du också bor i Uppsala. Var bor ni?

    Vore jätteskoj om de funkar att träffas ibland, jag bodde i Umeå 4 år när vi fick andra sonen och var med i två trådar här på FL med blivande mammor som träffades ibland.

    Våra barn verkar ju också vara jämngamla.

    Mår du bra annars? Jag är sjukskriven på 25% nu pga foglossning, lågt hb, sammandragningar och trött. Ska träffa läkaren igen på måndag för en nu bedömning, men känner inte för att arbeta heltid mer den här graviditeten :-/.

  • maribel

    Hur länge har ni bott i Uppsala? Vi bor i Herrhagen, 4km från stan mot IcaMaxi. Bodde mitt i stan tills för fyra år sedan. Jag mår ok, har foglossning och sammandragningar , är också sjukskriven men heltid eftersom jag har långa och stressiga arbetspass. Har sökt havandeskapspenning from 21 mars. 

     Ja, vore kul att få ihop nå´n träff sen, kommer bli lång tid man är hemma. Har också hängt med olika mammagrupper och fikagrupper med dem andra barnen men känns som vi är ganska "ensamma om att skaffa en trea" bland mina vänner.

    Har du fått en bra läk? Kan du bli mer sjukskriven eller vill du helst fortsätta jobba deltid?

  • Danni 83

    Ok, vad jobbar du med? Bor ni i hus i Herrhagen? Vi bodde ett år i Österbybruk 2011-12 och för drygt ett år sen flyttade vi till radhus i Storvreta. Barnen går dock i skola i Ekeby bruk så jag funderar på lite åt södra hållet istället, och gärna en villa. Sambon pluggar dock till psykolog och har 4 år kvar så jag tror att vi blir kvar här tills dess. Från början är jag från Stockholm och sen 4 år i Umeå då när jag pluggade.

    Läkaren var ok, hon jobbar på Svartbäcken och träffar många gravida med krämpor så hon kändes lite opersonlig. Typ jaha- problem - ok- sjukskrivning - hur mycket- klart. Tog väl knappt 5 min tills jag var ute igen. Men jag blev ju sjukskriven så jag klagar inte. Börjar kännas tungt i kroppen nu, med barnen hemma och fogarna osv. Jag vill inte jobba heltid igen den här graviditeten utan hoppas på minst 25 % kanske 50 % från måndag. Vi får se.

  • Pemberly

    Hejsan jag hakar också gärna på. Jag väntar mitt andra barn med bf i slutet av augusti. Vi bor inne i stan och har en son född 2010.

  • Pemberly

    Vill gärna lära känna fler barnfamiljer här i trakten. Många får ju ett umgänge via föräldragruppen på bvc men i vår grupp var det inga som vi riktigt kände att vi ville fortsätta umgås med efter de träffar som bvc ordnade. Antingen var det folk som var uppvuxna i stan och redan hade massa gamla klasskompisar mm som också hade fått barn nyligen och därför inte så intresserade av nya bekantskaper eller så var det folk som hade helt andra intressen än jag och min man.

  • Danni 83

    Ok, bad trist. Första barnet gick jag på BVC träffar i Stockholm och vi gick en del promenader sen tillsammans och fikade hemma hos varandra med bebisarna. Det är ingen dock jag har kontakt med idag. I Umeå umgicks jag en hel del med folk från FL, vi hade kräftskiva ihop, var på varandras dop, åt middag ute osv. Men sen flyttade vi hit och nu har vi också tappat kontakten. Är så svårt tycker jag att hitta vänner i vuxen ålder, det är egentligen bara genom jobbet som man umgås och de väljer man ju inte direkt .

Svar på tråden Fler i Uppsala med bf sommaren -14?