• Anonym (funderar)

    Oplanerat gravid med nr 3.

    Hej. Jag har precis blivit oplanerat gravid med nr 3. Har 2 underbara ungar som är 8 och 5,5 år. Maken känner att detta är inget han vill. Just nu kan han inte se nåt positivt med ett 3 barn.
    Jag därimot kan se mycket kul med det men är ju också givetvis jävligt rädd och känner också att jag är väldigt bekväm med nuvarande familjesituation då ungarna börjar bli så stora så dom klarar sig en del själva. Minstingen börjar ju skolan till hösten. Vill man börja om igen med allt vad bebis heter?? Hur har ni andra tänkt?? Både ni som behållt och ni som gjort abort??

  • Svar på tråden Oplanerat gravid med nr 3.
  • miss emmeline

    Hej. Vi blev också gravida oplanerat med nr 3 nu, i fredags fick vi plus på stickan. Vi blev båda chockade och har bestämt oss för att göra en abort. Våra barn är 3 och snart 6, och det känns som att vi äntligen får lite mer frihet nu då barnen börjar bli större. Jag orkar inte med hela bebis rumban nu igen. Dessutom är jag extremt förlossningsrädd, och brukar må väldigt illa under mina graviditeter. Så nästa vecka gör vi abort. Har ni kommit fram till något beslut än? Lycka till vad ni än bestämmer er för.

  • Anonym (Ångest)

    Är i exakt samma situation. Mina barn är 10 och 5. Det är så skönt nu när de börjar bli större och man kan hitta på saker med dem. Blev oplanerat gravid nu och jag tror att jag är i v 11. Velar fram och tillbaka om jag orkar en bebis. Ibland vill jag och tänker att det blir mysigt med ett syskon och de äldre barnen kan hjälpa till, har ju alltid velat ha en stor familj. Men sen då tänker jag att det är synd om mina stora barn som inte kommer få lika mycket tid av mig. Min man stödjer mig i vilket beslut jag än tar. Jag har ångest och fick en panik attack igår. Jag tänker också så att tänk om det är tvillingar eller nått fel på barnet. Det kommer jag aldrig klara av. Skulle helst vilja göra ett vul för att kolla läget innan jag bestämmer mig.

  • Anonym (funderar)

    Tack för att ni delat med er av era erfarenheter.

    Vi har ff inte bestämt oss. Hade satt en deadline till idag och bestämma oss, maken vill abort, men när vi har pratat om det och pricip bestämt att vi ska ringa imorrn så blir han tveksam.

  • Eliasmamma

    Satt själv i den sitsen för ett tag sen, plussa 9 januari trots p-piller och vi har själv 2 barn som är 2 och 1 år gamla. Vi har efter många om och men, samtal hos kurator och tack och lov stöd från våra familjer bsestämt oss för att behålla. Är i vecka 9 snart.

    Innan jag blev gravid var abort bestämt om det skulle hända en "olycka" men när man väl sitter där är det inte lika självklart längre.


  • Anonym (funderar)

    oj oj, var på efterkontroll idag som visar positivt gravtest. BM var dock inte så oroad och skickade hem mig och sa att jag skulle göra ett test om en månad. Kunde så klart inte låta bli att köpa test på vägen hem som båda visar starkt positivt. det digitala visar gravid 2-3 veckor. 
    Nu sitter jag här i panik och försöker få tag på BM för att se vad som ska göras. 

  • Anonym (Hur ska jag göra?)

    Jag har hamnat i den sitsen, två gånger!! Efter första aborten ångrade jag mig och vi blev gravida igen. Men jag fick panik i vecka 7 och kände att jag inte kommer orka, inte räcka till för våra två. Men nu sitter jag här ett halvår senare och ångrar mig igen. Blir galen på mig själv! Hur fan ska jag göra?

  • Anonym (Mysan)

    Vi blev oxå oplanerat gravida med en trea. Jag blev glatt chockad, men maken var mer... "Realistiskt" lagd och var ganska neg... Ända tills RUL. Då mjuknade han lite. Och nu när lille " hoppsan" är 3 år så lindar han pappa runt sitt finger all the time... Vet exakt hur han ska hantera pappsen m a o ?? För oss gick det alltså bra ??

  • Anonym (gråterskan)

    Jag är i samma sits. Plussade idag.. men det kommer bli en tid för abort. Jag känner mej så splittrad, det är en lite både och känsla över denna graviditet.. men jag vill nog mer behålla än att göra abort. Men sambon vill inte.. han är också mer realistisk. Jag ska fan sluta ha sex!

  • Anonym (Hjälp)

    Jag plussade för bara några timmar sedan
    Inte alls planerat och jag är väldigt splittrad nu Har tid till KK nästa vecka för att diskutera sterilisering och så nu är man gravid....

    Och på tal om att börja bli bekväm...Mina två barn jag har är 8,5 år respektive 18 år

    HJÄLP! Vad ska jag göra?

  • Anonym (gråterskan)

    Hej.. hur ha de gått för er? Vi tog ett beslut att behålla de så nu sitter jag här och är i v.9 (8+2) med inskrivning hos BM 9/5. Vi ändrade oss helt enkelt :)

  • Anonym (-10-15)

    Jag är i samma sits. 
    Två flickor, 1 resp 5 år gamla. Ska börja jobba i sep och har verkligen avskytt att gå hemma sedan min lilla fyllde 1 i januari. Ser fram emot att få börja jobba.

    Är i v 6+0 och imorgon har jag tid på kk för abort, eller vul iaf.  Lutar alltså åt abort men jag tvekar hela tiden


    Min sambo vill ej, men respekterar det beslut jag tar.

  • Anonym (Klurar)

    Hej

    Ser att denna tråd är gammal men undrar iaf hur går det för er?

    Vi har två bar sen tidigare, och när yngsta föddes så var vi slående överens om att vi inte ville ha fler barn.

    För ett år sen gjorde jag en abort i v6, ångrade det aldrig, men sedan dess har jag längtat efter en bebis. Ett syskon till de barn vi redan har. Förra månaden så hade jag min p-ring i 4 veckor istället för 3, tog ut den men fick aldrig min mens... Blev sedan så sjuk att jag helt enkelt glömde påbörja en ny. Å här sitter vi nu, oplanerat gravid med nummer tre, och jag vet inte om jag sla skratta eller gråta ????

    Sambon tycker att det räcker med två, men säger heller inte blankt nej....

    Jag vill att han ska vara glad ????

    Så ja, där är jag nu, livrädd, jätteglad, frustrerad och panikslagen

  • Anonym2barn
    Anonym (Klurar) skrev 2016-12-21 10:18:20 följande:

    Hej

    Ser att denna tråd är gammal men undrar iaf hur går det för er?

    Vi har två bar sen tidigare, och när yngsta föddes så var vi slående överens om att vi inte ville ha fler barn.

    För ett år sen gjorde jag en abort i v6, ångrade det aldrig, men sedan dess har jag längtat efter en bebis. Ett syskon till de barn vi redan har. Förra månaden så hade jag min p-ring i 4 veckor istället för 3, tog ut den men fick aldrig min mens... Blev sedan så sjuk att jag helt enkelt glömde påbörja en ny. Å här sitter vi nu, oplanerat gravid med nummer tre, och jag vet inte om jag sla skratta eller gråta ????

    Sambon tycker att det räcker med två, men säger heller inte blankt nej....

    Jag vill att han ska vara glad ????

    Så ja, där är jag nu, livrädd, jätteglad, frustrerad och panikslagen


    Var i samma sits med en flicka på 12 och en på 8år, gjorde abort men ångrar det något hemskt idag och vi funderar på att försöka bli gravida igen
Svar på tråden Oplanerat gravid med nr 3.