• Kryddmix

    Väljer man att bli homosexuell eller föds man homosexuell?

    Precis som frågan lyder. Vilka tror att homosexuella väljer att bli homosexuella? Eller tror ni att man föds homosexuell?

  • Svar på tråden Väljer man att bli homosexuell eller föds man homosexuell?
  • Selfish Geene

    Man väljer inte att bli homosexuell mer än man väljer att bli heterosexuell, men jag är inte säker på att man föds till någotdera.

  • lövet2

    Både och. Vissa föds homosexuella. Vissa föds bisexuella men väljer sedan att vara enbart hetero eller homo.

  • Mamori

    Skulle du själv kunna 'byta' din sexualitet? Testa så får du svaret ;)

  • Niju

    Inget av de påstående tror man verken föds eller väljer det! Något under uppväxten påverkar...

  • Kryddmix
    Mamori skrev 2014-02-10 12:46:37 följande:
    Skulle du själv kunna 'byta' din sexualitet? Testa så får du svaret ;)
    Jag ville veta hur andra tänker men jag själv har redan en åsikt sen innan. Ville veta folks åsikt innan jag delar med mig av min. 
    LinneaJosie skrev 2014-02-10 13:22:59 följande:
    Spelar det någon roll?

    Detta är ett forum där man kan diskutera olika ämnen. Kan vara lite intressant även om det inte spelar någon roll för dig. Men någon kanske läser något som får de att tänka till lite... Gillar du det inte så behöver du inte delta i diskussionen. Så om du inte har en åsikt så behöver du väl inte skriva något annat heller :) 
  • Kryddmix
    Selfish Geene skrev 2014-02-10 12:42:57 följande:
    Man väljer inte att bli homosexuell mer än man väljer att bli heterosexuell, men jag är inte säker på att man föds till någotdera.
    Vad tror du påverkar vilken sexuell läggning en person får?
  • Kryddmix
    Niju skrev 2014-02-10 13:20:13 följande:
    Inget av de påstående tror man verken föds eller väljer det! Något under uppväxten påverkar...
    Vad tror du påverkar en homosexuell att bli homosexuell? Alltså i vardagen eller uppväxten?
  • Anonym (gha)

    Jag är rätt övertygad om att man föds med sin sexualitet, antingen att det är nåt genetiskt eller att det ligger i hur hjärnan har utformats/utvecklats.

    Jag är asexuell och har aldrig känt sexuell attraktion. Mina bröder och min mor är också asexuella, så för mig så verkar det ligga nåt i generna.

Svar på tråden Väljer man att bli homosexuell eller föds man homosexuell?