• Anonym (pojkmamman)

    "göra" en flicka

    mest bara för att det är kul.
    finns det några knep för tillverka en flicka?
    ha två söner så varit roligt med en flicka, även om en pojke är lika välkommen

  • Svar på tråden "göra" en flicka
  • duntoss

    Nja ett tips är väl sex någon dag före ägglossning då flickspermier lever längre än pojkar, pojkspermier är snabbare

  • Anonym (precis)
    duntoss skrev 2014-02-11 09:48:42 följande:
    Nja ett tips är väl sex någon dag före ägglossning då flickspermier lever längre än pojkar, pojkspermier är snabbare

    Ja,det är det enda jag vet. Och ha ingen yxa under sängen (Gammal myt, vill man ha pojkar lägger man en yxa under sängen haha)

    Iaf, att ha sex några dagar före ägglossning påstår bonden här intill att det fungerar. Han har 8 barn själv, varannan flicka, varannan pojke. Men jag kan ju inte säga bergsäkert att de verkligen praktiserade detta eller om de bara körde på, han påstår iaf att de gjorde så.
  • Anonym (Gravid)

    Vi har två pojkar sen innan och försökte oss på "tjejbak" denna gången, kanske inte jätte seriöst men några trick Vi vet ju dock inte vad vi väntar än eftersom vi bara är i v 11 Men såå spännande
     
    Jag åt tranbärskapslar, och hade sex 3 dagar innan Ägglossningen
    Mannen fick även bada varmt innan sexet

  • Anonym (Hej)
    duntoss skrev 2014-02-11 09:48:42 följande:
    Nja ett tips är väl sex någon dag före ägglossning då flickspermier lever längre än pojkar, pojkspermier är snabbare

    Menar du att vi är bättre redan i spermastadiet?
  • Anonym (x)

    Undrar detsamma! Har två pojkar och det skulle vara kul med en tjej...

  • Anonym (pojkmamman)

    hur är det med sexet?
    ofta ha jag läst på vissa ställe o sällan på andra, bli ju förvirrad.
    sur miljö o hur gör man det enklast?
    tranbärsdryck/kapslar o citrondryck

  • Anonym (Tjejbakar)

    Hej TS!

    Jag håller också på att förbereda mig inför ett flickbak.

    Det finns flera faktorer som sägs spela in, som de två viktigaste lyftas kosthållning och pH fram.

    Man har i flera studier sett att kvinnor som ligger lägre i energiintag får fler flickor än pojkar. Dvs minskat matintag och lågt blodsocker gynnar flickor. 

    Ditt pH ska ligga lågt och pH ska vara lågt både inuti kroppen och i underlivet. Regleras med matintaget, tillskott, ev krämer etc. Finns också många som använder sig av lime blandat med vatten för att få ner pH i slidan i samband med att man har sex.

    Tidsaspekten är ganska omtvistad, enligt många är Shettles teori om att pojkar är snabbare men mer kortlivade felaktig utan man har sett att båda spermierna simmar lika fort och lever lika länge. Dock ska man undvika direkt ÄL för en tjej av anledningen att ÄL höjer ditt pH-värde rätt mycket. Genom att försöka antingen före eller efter så har man större chans att hålla nere pH.

    Finns mängder att läsa på in-gender.com och genderdreaming.com. Både på forumen och info i länkar till studier och artiklar. 

    Ex på rekommenderade tillskott är magnesium, kalcium, tranbär. Aspartam försurar, men man ska inte luras av att tro at ex citrusfrukter är bra, de är sura men blir basiska i kroppen.

    Ändringarna ska påbörjas minst 6 veckor före tjejbaket för att effekten ska hinna bli effektiv. 

    Detta är alltså vad jag läst mig till, jag har inga garantier för vad som stämmer eller ej, men det är onekligen imponerande att väldigt många kvinnor faktiskt lyckats få flickor med alla dessa knep, många av dem efter att först ha fått fler pojkar. 

  • Anonym (Tjejbakar)
    Anonym (Gravid) skrev 2014-02-11 13:45:50 följande:

    Vi har två pojkar sen innan och försökte oss på "tjejbak" denna gången, kanske inte jätte seriöst men några trick Vi vet ju dock inte vad vi väntar än eftersom vi bara är i v 11 Men såå spännande
     
    Jag åt tranbärskapslar, och hade sex 3 dagar innan Ägglossningen
    Mannen fick även bada varmt innan sexet


    Grattis till graviditeten! Vore kul med en uppdatering om hur det gått när vi vet vad det blir!
Svar på tråden "göra" en flicka