• Emmaks

    Flytta från London till Sverige

    Hej,
    Vi ska flytta från London till Göteborg om några månader och funderar på hur vi ska göra. Vi tänker sälja alla möbler vi har och endast flytta prylar och kläder. Kanske någon möbel om vi kör själva.

    Vad är bäst? Hyra en van och köra själv eller skicka/använda flyttfirma?

    Hur gjorde ni? Vad kostade det?

  • Svar på tråden Flytta från London till Sverige
  • Vaniljkex

    Vi har anvant Expect Move for del i last till vart sommarhus i Skane flera ganger. Har for mig att vi betalade strax under £900 for packning och transport fran London for 5 kubikmeter, som ar minimimangden. Jag kan rekommendera dem, vi har nog kort fem lass med dem, och de har aldrig haft sonder nagot. Sjalv tycker jag att det later meckigt att hyra en van, den maste ju tillbaka pa nagot satt. 

  • Emmaks

    Tack!

    Jo, vi har bestämt att använda flyttfirma/ skicka lådor. Tittar nu på olika firmor och vad det kostar ungefär.

    Fler tips välkomnas! Vi bor i Sydvästra London.

  • annzah

    Jag använde Kungsholm när jag flyttade hem från London. Otroligt smidigt, de kom och packade alltihop. Jag var fortfarande kvar i England när de kom hit med bilen, som tur var hade jag redan en lägenhet och vindsförråd - de hjälpte mina föräldrar med att bära in allt och ta upp det på vinden. Jag bor på nionde våningen, så det är inte helt enkelt att bara lassa ur. 


  • annzah

    Och nu tryckte jag för fort på Posta :) 

    Jag vill minnas att det kostade ungefär 11000. Inga möbler utan bara kläder, böcker och husgeråd. Som jag förstod det så har de ett antal kvadratmeter i bilen och man betalar för utrymmet. 


  • londonkarin

    Hej! Vi ska ocksa flytta till Sverige fr Surrey i sommar. Vi kommer formodligen anvanda en firma som heter Hunts international. Vi har fatt en quote pa £2400. Vi har inte massor av mobler men gissar att det blir en hel del kartonger. Lycka till!

  • chrtav

    Vi flyttade till London 3 månader sedan med hjälp av en flyttfirma i Stockholm och kostade cirka 23.000 kr med exportpackning. Ganska billigt och vi var jätte nöjda. Det kostar ingenting att ringa och fråga dem Glad www.flyttfabriken.se

Svar på tråden Flytta från London till Sverige