• Sessie82

    Silikonbröst EFTER amning? Blir dom sabbade ?

    Som rubriken lyder ?

    Nån som har erfarenhet av hur silikonbröst ( jag har gelehallon ) blir efter amning?


    Blir dom hängiga och fula eller håller dom fortfarande form?

  • Svar på tråden Silikonbröst EFTER amning? Blir dom sabbade ?
  • Whitetrash86

    Det är inte amningen som ger hängiga bröst, det är själva graviditeten. Men dom kan bli lika hängiga som ett par naturliga bröst. Då det är skinnet som töjs ut.

    Se till att ha en ordentlig bh som stödjer upp brösten ordentligt.

  • Sessie82
    Whitetrash86 skrev 2014-02-11 17:24:01 följande:
    Det är inte amningen som ger hängiga bröst, det är själva graviditeten. Men dom kan bli lika hängiga som ett par naturliga bröst. Då det är skinnet som töjs ut.

    Se till att ha en ordentlig bh som stödjer upp brösten ordentligt.
    Fasen då...
    Hoppas jag inte behöver göra om dom :(
    Gjorde dom för ca 7 år sen o hade då inte en tanke på barn alls.

    Är inte gravid än men tänkte OM.
  • Whitetrash86
    Sessie82 skrev 2014-02-11 17:31:15 följande:
    Fasen då...
    Hoppas jag inte behöver göra om dom :(
    Gjorde dom för ca 7 år sen o hade då inte en tanke på barn alls.

    Är inte gravid än men tänkte OM.
    En ordentlig BH så ska det nog gå bra, fött 2 barn och har fortfarande fina fasta bröst ;)
  • minimeee
    Sessie82 skrev 2014-02-11 17:04:22 följande:

    Som rubriken lyder ?

    Nån som har erfarenhet av hur silikonbröst ( jag har gelehallon ) blir efter amning?


    Blir dom hängiga och fula eller håller dom fortfarande form?


    Mina blev bara lite mer naturliga eller hur man ska säga. Har ochså gelehallon. Det som blev värst är väl att vårtgården växte och blev mkt större..
  • UCharlotte
    minimeee skrev 2014-02-12 15:18:15 följande:
    Mina blev bara lite mer naturliga eller hur man ska säga. Har ochså gelehallon. Det som blev värst är väl att vårtgården växte och blev mkt större..
    Samma här
  • Sessie82
    minimeee skrev 2014-02-12 15:18:15 följande:
    Mina blev bara lite mer naturliga eller hur man ska säga. Har ochså gelehallon. Det som blev värst är väl att vårtgården växte och blev mkt större..
    Oki, men inte så allvarligt att dom blev jätte hängiga och kanterna på implantetet syntes o så?
    De gör inte de nu.
  • minimeee
    Sessie82 skrev 2014-02-12 18:20:26 följande:
    Oki, men inte så allvarligt att dom blev jätte hängiga och kanterna på implantetet syntes o så?
    De gör inte de nu.
    Nej det blev dem inte:) Men jag vet att min kirurg sa att det kan bli så om man har otur, så nu är jag nervös för nu är jag höggravid med andra barnet.
  • Snuttan80

    Är graviditeten som förstör brösten inte amningen. Jag gjorde mina för lite över 1 år sedan, är nu höggravid och ser redan nu att dom hängt till sig väldigt mkt, inte så fint tyvärr

    Jag tänker inte amma alls, så får väl se sen om dom drar ihop sig lite, hoppas på det

  • Sessie82
    Snuttan80 skrev 2014-02-14 16:46:29 följande:
    Är graviditeten som förstör brösten inte amningen. Jag gjorde mina för lite över 1 år sedan, är nu höggravid och ser redan nu att dom hängt till sig väldigt mkt, inte så fint tyvärr
    Jag tänker inte amma alls, så får väl se sen om dom drar ihop sig lite, hoppas på det
    Min sambo kommer tvinga mig att amma typ, han säger att hans barn SKA ammas. Allt annat är värdelöst...
    Så hoppas verkligen att jag ens kan amma :/
  • Snuttan80
    Sessie82 skrev 2014-02-14 19:11:04 följande:
    Min sambo kommer tvinga mig att amma typ, han säger att hans barn SKA ammas. Allt annat är värdelöst...

    Så hoppas verkligen att jag ens kan amma :/



    Ingen ska tvinga en till nånting, skulle min sambo säga så till mig så skulle jag inte vilja ha barn med honom.

    Jag har inte kunnat amma, därför tänker jag inte prova denna gång. Mådde jättedåligt när jag försökte med mina tidigare barn.
  • Förväntanstid
    Sessie82 skrev 2014-02-14 19:11:04 följande:
    Min sambo kommer tvinga mig att amma typ, han säger att hans barn SKA ammas. Allt annat är värdelöst... Så hoppas verkligen att jag ens kan amma :/

    Synd att han säger så :/ Jag har ammat två barn och det är ett fantastiskt mysigt privilegie man har som mamma, jag skulle säkert ha känt annorlunda om någon sa att det var ett "krav".
Svar på tråden Silikonbröst EFTER amning? Blir dom sabbade ?