• Anonym (?)
    Äldre 15 Feb 21:15
    4503 visningar
    33 svar
    33
    4503

    tips på krimanlserier?(typ the killing. bron etc)

    Gillar den typ av serier och behöver lite tips :)

  • Svar på tråden tips på krimanlserier?(typ the killing. bron etc)
  • Anonym (favor­it)
    Äldre 15 Feb 22:20
    #1

    Lägger till i favoriten älskar såna serier :D

  • Anonym (Kolla­r?)
    Äldre 17 Feb 14:15
    #2

    Är det många som kollar på bron? jag själv har inte sett så mycket tycker ni som ser den att det är förutsägbart? 

  • Äldre 17 Feb 14:24
    #3

    Dark, Hannibal, criminal minds

  • Äldre 17 Feb 14:25
    #4

    Dexter!

  • Äldre 17 Feb 14:41
    #5

    Jag är inte ens ett särskilt stort fan av kriminalserier... men fyra stycken som jag sett och verkligen gillat är Broadchurch, The Fall, Top of the Lake (framför allt första säsongen) och danska Follow the Money (Bedrag).

    Och just ja - mästerverket True Detective (första säsongen) såklart! Den är inte uppbyggd som en traditionell krim-serie, men helt fantastiskt både spelad och skriven. 

  • Äldre 17 Feb 14:54
    #6
    Anonym (Kollar?) skrev 2018-02-17 14:15:11 följande:

    Är det många som kollar på bron? jag själv har inte sett så mycket tycker ni som ser den att det är förutsägbart? 


    Nej. Man kan bitvis tycka den känns lite förutsägbar. Men varje säsong har det vartit tvister och överraskningar på slutet så i alla fall jag varit helt lost. Tycker den är ovanligt spännande och bra för att vara svensk.
  • Anonym (Kolla­r?)
    Äldre 17 Feb 15:07
    #7
    Jill 79 skrev 2018-02-17 14:54:11 följande:
    Nej. Man kan bitvis tycka den känns lite förutsägbar. Men varje säsong har det vartit tvister och överraskningar på slutet så i alla fall jag varit helt lost. Tycker den är ovanligt spännande och bra för att vara svensk.
    Har du sett alla avsnitt är det sista säsongen som går nu. Förstår du danskan väl?
  • Äldre 17 Feb 15:27
    #8
    +1

    Jag gillade "The night of".

  • NoraLi­v
    Äldre 17 Feb 16:04
    #9

    Älskar kriminalare och deckare!!

    Happy Valley!! Finns på Netflix. Den är SÅ bra. Luras inte av att bilden till den ser trist ut, ni kommer inte att ångra er.

    Och Marcella! Gjord för brittisk tv, men av samma man som gjort Bron. Jättebra!!! Också Netflix.

    Men lova att ni ser Happy Valley!

  • Äldre 17 Feb 16:07
    #10

    Homeland, Gåsmamman, Criminal minds. 


    Sen har jag för mig det fanns någon svensk serie, ganska ny som gick på fyran? Har för mig syster Kinnaman var med i den och en av killarna från Johan Falk. Kommer dock inte ihåg vad den heter, eller om det blev fler än en säsong? Har för mig den var OK

Svar på tråden tips på krimanlserier?(typ the killing. bron etc)