• Tjej 14

    Sova över hos pojkvännen?

    Jag är en tjej på 14 år och jag har en pojkvän som är 15 år just nu. Och jag skulle behöva lite åsikter om en sak som jag inte riktigt förstår mig på. Det är så att jag har en pojkvän som då är 15 år gammal. Vi har varit tillsammans i en månad och det har inte förekommit några bråk eller någonting alls. Jag är lyckligast i världen just nu.
    Jag och min mamma har diskuterat lite kring om jag skulle få sova hos min pojkvän. Det verkar vara okej för hans föräldrar.  Och jag och min pojkvän har inte haft sex innan (verkar som att det tydligen är så viktigt inom dessa trådar hehe.) Men jag är inte oskuld och det vet min mamma om. 
    Men min mamma tycker att jag är för ung för att sova hos min pojkvän. Jag har förklarat för henne att hon kan få prata med hans föräldrar och att dem kan se till att komma in så ofta som möjligt och kolla så att ingenting händer men mamma är ändå emot det. Jag menar, jag har inga tankar på att ligga med honom just nu, och ingen av oss inser att det är viktigt. Vi vill bara kunna känna den tryggheten och kunna mysa en hel natt.

    Så därför vill jag veta vad ni tycker, 
    Är det okej att i min situation sova över hos min pojkvän?

  • Svar på tråden Sova över hos pojkvännen?
  • whydoyoucare

    Jag förstår inte varför du inte skulle få sova hos honom. Om din mamma dessutom pratar med någon av hans föräldrar så förstår jag inte vart problemet ligger. 

    Tycker inte att hon har rätt att hindra dig från att sova med din pojkvän på det där sättet. 

  • Anonym (konservativ mor)

    Det hade min 14 åring inte fått göra. Vare sig det vore en han eller en hon. Hade de bott en bit ifrån hade de fått sova under samma tak men inte i samma rum. 


    Det känns bara så fel och ni har dessutom inte varit ihop så länge. Ta det lugnt och stressa inte. Ni har livet på er om ni tycker om varandra tillräckligt mkt. =)


     


    Hade dessutom mitt barn varit sexuellt aktivt innan så hade jag t.o.m varit ännu mer restriktiv. 

  • whydoyoucare
    Pissenisse skrev 2014-02-16 02:50:14 följande:
    Säger din mamma nej så är det givetvis inte okej att sova över där.
    Men vadå, har inte barnet någonting att säga till om? snacka om frihetsberövande i mina ögon. 
    Anonym (konservativ mor) skrev 2014-02-16 02:50:49 följande:

    Det hade min 14 åring inte fått göra. Vare sig det vore en han eller en hon. Hade de bott en bit ifrån hade de fått sova under samma tak men inte i samma rum. 


    Det känns bara så fel och ni har dessutom inte varit ihop så länge. Ta det lugnt och stressa inte. Ni har livet på er om ni tycker om varandra tillräckligt mkt. =)


     


    Hade dessutom mitt barn varit sexuellt aktivt innan så hade jag t.o.m varit ännu mer restriktiv. 


    Men asså, varför är det nödvändigt att hålla dom ifrån varandra på det där sättet? Som att dom inte kan ha sex på andra ställen eller andra tider på dygnet... bara för att man hindrar dom från att sova med varandra så blir inte saken bättre anser jag. 

  • Anonym (konservativ mor)
    whydoyoucare skrev 2014-02-16 03:11:52 följande:
    Men vadå, har inte barnet någonting att säga till om? snacka om frihetsberövande i mina ögon. 

    Men asså, varför är det nödvändigt att hålla dom ifrån varandra på det där sättet? Som att dom inte kan ha sex på andra ställen eller andra tider på dygnet... bara för att man hindrar dom från att sova med varandra så blir inte saken bättre anser jag. 

    Det var inte frågan om att de inte kunde ha sex när jag inte befinner mig i närheten, det förstår jag mkt väl. Jag anser dock att det är mer en vuxensak att göra hela den här sova över grejen... Hade de däremot kanske varit ihop länge (som ett år eller liknande) då hade jag fattat det mer... Nej, så som TS förklarar situationen i dagsläget hade jag sagt nej. 
  • Pissenisse

    Whydoyoucare- jo barnet har visst något att säga till om, men barnet har inte rätt att fatta besluten själv. I detta fallet har föräldern beslutat att det minderåriga barnet inte får sova över hos den här killen ännu. Det är inte frihetsberövande att bestämma över sina barn, jisses.

  • Anonym (konservativ mor)
    whydoyoucare skrev 2014-02-16 03:11:52 följande:
    Men vadå, har inte barnet någonting att säga till om? snacka om frihetsberövande i mina ögon. 


    Ja, om barnet vill röka? Eller knarka? Är det också frihetsberövande? Visst, det är visserligen inte lagligt men det vore ju synd om vi tog rätten från våra BARN att bestämma själva om de vill punda eller ej.
  • whydoyoucare
    Pissenisse skrev 2014-02-16 03:20:09 följande:

    Whydoyoucare- jo barnet har visst något att säga till om, men barnet har inte rätt att fatta besluten själv. I detta fallet har föräldern beslutat att det minderåriga barnet inte får sova över hos den här killen ännu. Det är inte frihetsberövande att bestämma över sina barn, jisses.


    Nej men det är frihetsberövande att hindra en människa från att träffa en annan individ som önskat.
  • whydoyoucare
    Anonym (konservativ mor) skrev 2014-02-16 03:25:28 följande:
    Ja, om barnet vill röka? Eller knarka? Är det också frihetsberövande? Visst, det är visserligen inte lagligt men det vore ju synd om vi tog rätten från våra BARN att bestämma själva om de vill punda eller ej.
    Larvig jämförelse. Det är väl skillnad på att sova med någon jämfört med knark. Knark är olagligt och är en hälsofara, klart förälder har rätt att säga ifrån på den fronten.

    Men att sova med någon, oskyldigt, är däremot INTE samma sak. Ganska patetiskt av dig att ens ta upp det på de där sättet.
  • Tjej 14
    whydoyoucare skrev 2014-02-16 03:11:52 följande:
    Men vadå, har inte barnet någonting att säga till om? snacka om frihetsberövande i mina ögon. 

    Men asså, varför är det nödvändigt att hålla dom ifrån varandra på det där sättet? Som att dom inte kan ha sex på andra ställen eller andra tider på dygnet... bara för att man hindrar dom från att sova med varandra så blir inte saken bättre anser jag. 

    Som jag sa innan så har varken jag eller min pojkvän några tankar om sex ännu. Han är fortfarande oskuld och vi har bestämt att vänta med det.
Svar på tråden Sova över hos pojkvännen?