• en pappa8888

    Har inte träffa mina 2 barn på 16 dagar, min fru vägrar låta mig se dem.

    Hej! ( tyvärr för min svenska för jag en france man som har bott i Sverige sedan 5 år)



    jag är en sårad pappa som längtar jätte mycket efter mina 2 barn och har inte träffat de sedan 16 dagar :(

    min x fru har anmält mig till soc men vad har hon anmält vet inte. vi har gemensam vårdnad och vi båda bor nära varandra barn ålder 2 och 4 år.

    jag vet inte hur ska jag börja men den som vet att min x hon bråkar mycket med mig efter vi skilja för 1 år sedan hon alltid skriker på mig när jag hämtar och lämnar barnen till henne hon har slagit mig flera gånger framför grannar och alla har sett henne när hon slog mig och hon säger alltid till mig att hon vill inte låta mig gifta med annan kvinna för hon nu 40år och ingen ska gifta henne  också har sönderrivet  min kläder för jag har snygga kläder,

    hon också var skild innan och har barn och har gjort falska anmäla om hennes x man att han ska döda henne för hon kan få många hjälp och snabb lägenhet och hennes x man var rädd av hennes efter
    oskyldig till ett brott och därför har inte träffat hans barn för 3 år sedan trotts de bor i samma stad.

    jag vet 100% att hon psykisk sjuk  för hon skakar händerna mycket och tänker dåligt för alla samt grannar och skriker mycket medan hon söver. hon tänker bara på att spara pengar hon får full barnbidrag och full underhållsstöd också få försörjning stöd från kommunen för hon studerar på sfi sedan 10 år har inte klarat lätt svenska  och soc betalar till henne allt hyra, el, medicin, busskort, tv avgift....tills:v så därför hon har inga hinder att tänker på nåt

    hon alltid säger till mig att alla myndigheter med mammor och hon ska inte låta mig lever lugnt för att tänker inte gifta mig. hon har gjort 3 falska anmäla innan till polisen för mig och henne föra xman att vi slagit henne
    nu gick 16 dagar  min xfru och min barn och styv barn porta utan att få information av någon, jag har ringt till soc familj rätt men de sa till mig vi kommer och kalla dig och när frågar om mina barn de svarar inte och de vill inte lämna något info  till mig, 

    jag vet min x hon duktig på att gråter framför myndigheter att hon krake kvinna och lura de men vad hon har sagt jag kan inte gissa!!

    jag har inte gjort något med henne och jag är en  bra pappa enligt hennes grannar och min grannar och alla vet att jag vill inte bråka med trotts hon bråkar mycket.

    snälla någon kan hjälpa mig vad är min rätt eller vem kan jag kontaktar, mina barn älskar mig mycket och de bli ledsna om jag säg inte god natt pappa på telefonen. jag mår dålig  soc vill inte svara på mina fråga just nu de säger och vet inte reglarna bra i Sverige :(



    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-19 01:29
    Storrrrrr Tack till alla som hjälpte mig, efter flera träff med soc så soc bestämt att jag kommer träffa mina barn nästa veckan.
    efter utredning soc vet att jag har inte något fel och jag är bra pappa. men de sa till mig att soc måste utreda situationen först eftersom mamman sa att jag farligt till barnen.. de tror på mig att jag har inte gjort något fel. men vet ni hur mycket dålig jag mår och riktigt ledsen för snart 4 månad har inte träffat mina änglar.. jag sover bara 3 timma om dagen och känner mig jag behöver hjälp för att starta livet på nytt :(
  • Svar på tråden Har inte träffa mina 2 barn på 16 dagar, min fru vägrar låta mig se dem.
  • en pappa8888

    Jag har ringt idag till familj rätt ingen har svarat mig. Jag bara tänker på mina 2 änglar har inte sovit på två nätter :(

  • mammalovis

    Har ni ett skriftligt umgängesavtal upprättat? I så fall går det ju anmäla umgeängessabotage.

    Tyvärr måste du nog ta det via socialen eller familjerätt, i sista läget tingsrätten. Jag hade varit minst sagt orolig om mina barn hade blivit kidnappad av en psykiskt sjuk person.

    Om du alltid har skött dig medan mamman till barnen slåss och skriker mot dig inför grannarna kan ju grannarna ringa och göra en orosanmälan till socialen. Kan hon slå dig skulle hon ju kunna slå barnen också?

  • en pappa8888

    det vad jag vill att bara träffa mina barnen, men hon som jobbar på familj rätt i kommunen lyssnar inte på mig eller hjälper inte och förklarar vad som hänt. barnen går inte till dagis och xfru bor inte i lägenheten nu. jag vet att hon lurat soc och sagt nånting farligt om mig men vad hon sagt   det svårt att gissa. 

  • mammalovis

    Om ni har ett umgängesavtal som hon brutit emot och du inte får kontakt med henne så ring socialen i din kommun och gör en orosanmälan angående barnens hälsa. Då får de ta tag i det. Familjerätten är bara en rådgivande instans, så de kan egentligen inte göra något. Om de inte ens vill ge dig ett råd så är det ju ytterst tråkigt. I värsta fall får du väl ringa polisen och rådfråga dem om det är läge att polisanmäla barnen som försvunna. Då blir det ju upp till myndigheterna att utreda om det finns fog för hennes undanhållande av barnen och VEM som är lämplig att ta hand om barnen.

  • AnnelieK

    Stackars dig och dina barn. Mamman måste va psykiskt sjuk? Om hon slås och skriker framför barnen så måste du lägga en anmälan tillbaka. Skriv upp händelser och spela in telefon samtal. Kontakta soc igen och förklara. Du har rätt att ha dina barn om du inte gjort nått fel mot dom. Om jag skulle va dig så ring ring ring soc tills du får hjälp. Om du inte får tag i dina barn så måste du orosanmäla. Hoppas du snart får träffa dina barn.

  • Goggo84

    Hej

    Jag känner till station er problem samma dom vi nu. Dom låt inte mig träffa min barn 2 år dotter.. jag är helt oskyldig och hon anmäla mig till soc och advokat och allt polis. Jag vet inte om det ocskå. Jag frågade dom vad har hänt? Jag är bra pappa till min barn... min dotter älskar mig så mycket och jag älskar min barn ocskå. Jag bryr mig om min barn och jag är beskydda för min dotter.. men dom social och polis är blind... jag vet inte hur ska jag göra nu?? Jag har skaffa advokat iaf.. Mvh Gordon

Svar på tråden Har inte träffa mina 2 barn på 16 dagar, min fru vägrar låta mig se dem.