• Äldre 17 Feb 18:51
    2659 visningar
    3 svar
    3
    2659

    utredning ni som adopterat med biologiska yngre barn

    Hur har era kommuner sett de till vi är 27 år gifta och har fasta inkomster anställda . har tre barn som är 2,5 och 6 år i år vi vill adoptera då mina graviditeter vart jobbiga och vi har tid och kärlek att ge! jag önskar få tips och råd hur gör man ett intyg om man inte är infertil vad har gått bra dåligt för er som adopterat med små barn? vi tänkte polen då det landet verkar passa oss bäst ... tacksam för råd =) 

  • Svar på tråden utredning ni som adopterat med biologiska yngre barn
  • Äldre 17 Feb 20:51
    #1

    Hej!
    Det var lite svårt för mig att förstå exakt alla detaljer om vad det var du undrade.
    Men för kommunen är det nog inget problem att ni har barn sedan tidigare. Olika länder kan däremot att åsikter om det... kolla kraven på adoptionsorganisationernas hemsidor...

  • Äldre 17 Feb 21:02
    #2

    Haha ursäkta ! Ja undrar hur man kan få ett intyg för att man inte vill skaffa mer barn osv då de är det dom vill veta .kan man ringa till vc och be dom skriva ? Nej ja tycker de borde vara ok i utredning då faktiskt det tar flera år innan vi får vårat barn

  • Äldre 17 Feb 23:29
    #3

    Du behöver sannolikt inget sådant intyg till de svenska myndigheterna. När de gör medgivandeutredningen frågar de efter vilket motiv ni har till att vilja adoptera. Detta motiv är viktigt eftersom det senare finns med i den skrivna utredningen. Stark längtan efter fler barn i kombination med besvärliga (riskfyllda?) graviditeter tycks vara ert motiv. Om det är så skriver man så. Om socialsekreteraren vill ha intyg om detta kommer hon att begära det själv och ge er noggranna instruktioner om hur de ska se ut. Men jag tvivlar på att det kommer att behövas. Först när utredningen och medgivandet är klart kan det bli aktuellt att diskutera land. Länder som kräver biologisk barnlöshet och infertilitet går bort, men de är inte så många. Ta en sak i taget.

Svar på tråden utredning ni som adopterat med biologiska yngre barn