• Pluttemor

    Gravid i vecka 6 (5+3) influensa och 39,2 graders feber. Farligt?? Önskar exempel som lugnar mig

    Jag e gravid efter en lång tid och mha ivf. Har sedan igår fått influensa. Har ont i hela kroppen, ryggen, låren, revbenen och jag fryser! Har kontaktat sjukvårdsrådgivningen och min fertilitetsenhet men båda säger att man inte kan göra så mycket. Blir givetvis orolig för det som gror inne i mig och undrat om det på något vis är farligt för fostret? Jag har ätit alvedon samt sitter med en blöt handduk på huvudet för att hålla febern nere. Tacksam för svar!


    Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!
  • Svar på tråden Gravid i vecka 6 (5+3) influensa och 39,2 graders feber. Farligt?? Önskar exempel som lugnar mig
  • Harmagedon

    Antagligen inte ett dugg farligt för fostret. Åkt på influensa med båda barnen ( tycks bara få det som gravid) och de tycks vara fullt friska så här långt.

  • emmisss

    Inte farligt! Jag låg influensa och lunginflammation fick jag reda på i efterhand! Lunginflammationen kämpade min kropp sig fri från på egen hand...sökte aldrig vård, trodde det var symptom på influensan!

    Låg i 10 dagar...med ibland 40 graders feber...knaprade alvedon varje dag!
    Var i vecka 12 eller nått då...

    Kollade med bm vid ett senare tillfälle hur det var med bebisen efter en sån pers...ingen fara sa hon då!

  • Flisan79

    Hade precis samma sak i samma vecka med barn 2. Ringde sjukupplysningen och de sa att det inte var någon fara.
    Och bevisligen gick det ju bra för hon är 4 år nu

  • Limalie

    Nej så tidigt är det ingen fara för varken dig eller barnet. Det är mer om man är i sista trimestern/andra som man kan bli extremt sjuk och barnet påverkas.

    Så tidigt är ingen som helst fara Krya på dig.

  • Pluttemor

    Tack för era svar! Det lugnar verkligen.

    Det värsta är inte febern. Utan det e värken i kroppen och framförallt ryggen

Svar på tråden Gravid i vecka 6 (5+3) influensa och 39,2 graders feber. Farligt?? Önskar exempel som lugnar mig