• nott87

    chanser på att få ett beviljat snitt?

    Jag är gravid med nr 2 och vi väntar den lilla knodden i mitten på augusti.
    ALLTID avrit livrädd av bara tanken på vaginal förlossning. men med nr 1 tvinga jag mig själv att fixa det.
    Det gjorde jag ju oxå!!! men min förlossning var SÅ SNABB. hade inga förvärkar alls, utan de tog vattnet på mig och satte in värkstimulerande dropp. 4 tim senare var hon ute! jag hade hunnit få epuidralen och ärligt talat KÄNDE jag inte en sekund av smärta! Däremot fick jag en Ruptur 3a och låg på operation i 2 timmar.

    efter förlossningen så hade jag enorma smärtor och kunde knappt röra mig, inte sitta, kanppt ligga ect i ungefär 2 mån. . nu är det bra och läkt, men nu senaste veckan känner jag att  trycket av nya bebisen i magen gör att jag ibland kan känna att jag har svårt att (ursäkta, hålla mig) tex om ja nyser eller skattar. Var på Bm besök förra veckan och just då kände jag mig lugn men nu senaste dagarna har ja verkligen suttit hemma och gråtit i ren panik av att behöva uppleva en vaginal förlossning igen, jag är ju livrädd för det! så skall ringa min BM imonr och berätta för henne att jag verkligen vill vill vill ha snitt...  
    vad tror ni om chansern? ni som fått beviljat snitt hur låg ni till? har ni fått kämpa länge???

  • Svar på tråden chanser på att få ett beviljat snitt?
  • ZeldinaMina

    Jag har fått snitt med 3 av mina barn . Av min erfarenhet är d inte så mycket som bör överdrivas när man går på samtalet. Utan säg exakt som du skrev ! Man blir aldrig tvingad till något man inte vill men däremot ska du inte säga okej och ge upp om dom försöker övertala dig till att föda vaginalt

Svar på tråden chanser på att få ett beviljat snitt?