• Anonym (Hjälp)

    Onormal 7-åring??

    Hej! Min man har en son sedan tidigare förhållande. Han är nu 7 år. När jag träffade honom första gången var han 3. En jättemysig och pratglad kille. Men nu är det tvärt om. Han kissar och bajsar ner sig dag som nattetid. Hänger inte med i skolan. Tycker han inte om vad fröken säger går han hem. Jättefarligt. Han kan inte alfabetet och inte läsa. Han kladdar med sitt bajs i sängen och kissar på golvet. Sitter och pillar i rumpan när han bajsar. Har mycket ticks med olika ljud,stammar. Mannen och jag har ett gemensamt barn ihop. Pojken har alltid vari glad i henne. Men igår sa han att han önskade att hon skulle råka illa ut. Idag puttade han henne från trappen :( han är också frånvarande och lyssnar knappt på tilltal. Sitter han och kollar på tv sitter han alltid med öppen mun och är knappt kontaktbar. Vet någon om detta är adhd eller liknande? Är livrädd att han ska göra lillasyster ännu mer illa. Låter dom inte vara ensamma tillsammans en sekund nu :(

  • Svar på tråden Onormal 7-åring??
  • annv

    Så som han beter sig nu låter det som om han har någon form av autism, men det är ju inte något som kommer då man är sju. Brukar märkas tidigare. Är han likadan hos sin mamma (om han är där)? Jag tycker ni ska prata med skolan och höra hur de upplever honom. Beskriv hur han är hemma och be om hjälp.

  • elyse

    Vad har förskola och skola sagt när ni haft utvecklingssamtal?

  • Anonym (nej)

    Oj!  Hur länge har han vart sån? Har det bara kommit?  Jag tänker på kisseriet och bajsningen,  hur började det?  Bajasade han på toa normalt innan?   Jag tycker inte det låter normlat iallafall.  Kontakta BVC och hör vad de säger.  Adhd kan det visst vara men omöjligt att svara på,  det här med att han är frånvarande och okontaktbar är ju mer autism symtom.   

  • HäckHäxan
    Anonym (nej) skrev 2014-02-18 20:14:33 följande:
    Oj!  Hur länge har han vart sån? Har det bara kommit?  Jag tänker på kisseriet och bajsningen,  hur började det?  Bajasade han på toa normalt innan?   Jag tycker inte det låter normlat iallafall.  Kontakta BVC och hör vad de säger.  Adhd kan det visst vara men omöjligt att svara på,  det här med att han är frånvarande och okontaktbar är ju mer autism symtom.   
    Ja för folk med adhd brukar ha som vana att leka med bajs och kladda ut det eller???

    TS jag förstår din oro och jag tycker det låter skrämmande. Min första tanke är någon form av övergrepp, vilket kan göra att barn backar tillbaka i utvecklingen. Behöver ju inte alls vara så. Men han mår inte bra. Ring BUP, BVC, VC och rådfråga så ni kan börja i någon ände. För vad fan det än beror på så behöver han hjälp och ni andra också, så ni vet vad som är fel och hur ni skall kunna stötta honom i detta.
    Canis meus id comedit
  • Anonym (Hjälp)
    Anonym (nej) skrev 2014-02-18 20:14:33 följande:
    Oj!  Hur länge har han vart sån? Har det bara kommit?  Jag tänker på kisseriet och bajsningen,  hur började det?  Bajasade han på toa normalt innan?   Jag tycker inte det låter normlat iallafall.  Kontakta BVC och hör vad de säger.  Adhd kan det visst vara men omöjligt att svara på,  det här med att han är frånvarande och okontaktbar är ju mer autism symtom.   

    Han har aldrig varit helt fri från att kissa eller bajsa ner sig. Detta började för ca 2 år sedan. Jag och pappan har vart hos läkare men då har de bara kollat varför han kissar. Men får inga riktiga svar. Mamman bryr sig inte. Blir bara skrik och bråk
  • Anonym (nej)
    HäckHäxan skrev 2014-02-18 20:18:09 följande:
    Ja för folk med adhd brukar ha som vana att leka med bajs och kladda ut det eller???

    TS jag förstår din oro och jag tycker det låter skrämmande. Min första tanke är någon form av övergrepp, vilket kan göra att barn backar tillbaka i utvecklingen. Behöver ju inte alls vara så. Men han mår inte bra. Ring BUP, BVC, VC och rådfråga så ni kan börja i någon ände. För vad fan det än beror på så behöver han hjälp och ni andra också, så ni vet vad som är fel och hur ni skall kunna stötta honom i detta.

    Ursäkta?
  • Anonym (nej)
    Anonym (Hjälp) skrev 2014-02-18 20:19:07 följande:

    Han har aldrig varit helt fri från att kissa eller bajsa ner sig. Detta började för ca 2 år sedan. Jag och pappan har vart hos läkare men då har de bara kollat varför han kissar. Men får inga riktiga svar. Mamman bryr sig inte. Blir bara skrik och bråk
    Ok, men nåt stämmer ju inte.  Stå på er! Kräv mer hjälp och en utredning.  Jag skulle vända mig först till BVC om jag var er. De kan remittera er vidare till rätt ställen.
  • Anonym (Hjälp)
    Anonym (nej) skrev 2014-02-18 20:24:19 följande:
    Ok, men nåt stämmer ju inte.  Stå på er! Kräv mer hjälp och en utredning.  Jag skulle vända mig först till BVC om jag var er. De kan remittera er vidare till rätt ställen.

    Okej tack för tipset. Uppskattas verkligen!
  • Anonym (mongon)

    adhd??? det låter inte ens i närheten av adhd, mer som autism eller ngn annan psykisk störning.
    Herregid kan ni inget om olika diagnoser så uttala er inte ens.

    Beteendet är inte normalt & ni måste kontakta skolan & mamman till barnet för att göra en utredning.
    Barnet verkar INTE må bra alls.

    Men adhd, NEJ det är det inte. autism, ja möjligt. 

Svar på tråden Onormal 7-åring??