• SåkanDegå

    Mögelsjuk?

    Hej!
    Jag har en fråga, såg någon liknande tråd om detta.
    Det är så att jag har sedan i lördags fått problem med min rygg, började nere i svanken och arbetade sig upp längs ryggraden timme för timme, tillslut hade jag molande smärta längs hela ryggraden, emellan skulderbladen, "bakom" skuldrorna, upp i nacken och bakhuvudet med smärtor som sträcker sig till tinningen. Även äggstockarna och neråt har jag smärtor. Och tro mig, detta är inte allt! Trött och sliten i hela kroppen är jag också, en feberkänsla med frossa och illamående av och till.
    Till råga på allt detta har även en arbetskompis till mig EXAKT samma känslor och symtomer, och vi båda var iväg och städade ur några slitna hus som var mögelskadat, fuktskadat och kryllade av olika insekter. Våra arbetsgivare tror detta kan ha något med vårat välmående att göra, men när vi ringer rådgivningen så får vi noll med svar på hur vi ska gå till väga med allt detta! De bara babblade på om att vi kan få ut detta på försäkringen för arbetskada! Jag bryr mig väl inte om det, jag vill bara bli frisk!

    Någon som kan veta vad detta kan vara? Tacksam för alla tips! Vill bara bli frisk! Detta är 4 dagen jag mår såhär, och jag blir bara sämre och sämre för varje dag som går!


  • Svar på tråden Mögelsjuk?
  • OlavR

    Mögelsjuka kan hoppa på kroppen bara vid rörelse av ett mögligt föremål eller av att andas in mögelluft under en tid. Symtomen brukar ofta vara plötslig feber illamående och att halsen känns ihopklämd och andningen tynger. Allt detta har min läkare berättat mig efter att jag kopplade en tvättmaskin åt en bekant. Jag var totalt 1,5h i legenderna och har aldrig vad jag vet varit i kontakt med husmögel. Mvh. Olav.R

Svar på tråden Mögelsjuk?