• Anonym (fundersam)

    Hjälp för kille att hålla längre?

    Min man har lite svårt med att hålla länge och vi har funderat på hur man ska göra för att kunna ha sex under en längre stund, samt även lite hårdare. Vi har provat kondom för friktionens skull (vi har andra p-medel), men varken han eller jag tycker om kondom och sexet dör ut.

    Han är omskuren på grund av hans religion, jag vet inte om det kan ha med saken att göra?


    Alla tips på ställningar eller hjälpmedel, tips och knep tages tacksamt emot.

  • Svar på tråden Hjälp för kille att hålla längre?
  • Anonym (Macke)

    Bedövningsspray med lidokain (t.ex. "Stud 100") fungerar garanterat och ger inte "baksmälla" som Priligy (som ju annars funkar bra också, utan att bedöva penis). Varianterna med lidokain får egentligen inte säljas i Sverige men det finns en och annan internetbutik som ordnar det ändå, om man letar lite... 

    Man får experimentera lite med hur många sprayningar som passar för en själv.

  • Anonym (Kille)

    Be honom eller ännu hellre hjälp honom att runka en stund innan ni ska ha sex. Hjälper du honom med en orgasm och sen kan ni ta det lite lugnt ett tag innan han är redo för sex igen. Tiden är nog olika från person till person men med lite hjälp från tjejen så är iallafall jag redo igen inom 5 minuter efter en orgasm. Då är jag säker på att han klarar längre tid i och med dig.

  • Anonym (erfaret par)

    Håller med som det skrevs innan att en bra penisring hjälper långt. Kondom kan funka med men är ju urtråkigt om det inte behövs av annan anledning.

    Träning är nog ändå bäst, t.ex. Fleshlight stamina. Be han använda den tills han nästan kommer och sen pausa. Sen gör han så under en längre tid så klarar man längre och längre tid.

    box2you.se/index.php&path=63&product_id=836
    +
    box2you.se/index.php&path=60&product_id=346

  • Tobbe OE

    Det finns en mängd olika fördröjningsmedel. Det jag läst mest positivt om är Bull Power. (google-länk)

    Han kan också träna på egen hand, t.ex. med en Fleshlight eller Tenga Fliphole. Annars är det som de tidigare skribenterna sagt: Onanera själv först, träna och peninsring som brukar funka bra.

    Ett annat tips är att låta honom nästan komma, pausa, börja igen och upprepa några gånger. Det kan göra att han till slut kan fortsätta längre under just det samlaget.

  • Anders 386
    Det trista med bedövningsmedel är väl att det helt enkelt inte är lika skönt som vanligt. Inte kul. Priligy kanske funkar, men det är visst ganska vanligt med biverkningar efteråt. Inte helt kul att ha i sig kemikalier som påverkar hela kroppen. Runka innan är trist, lusten brukar inte vara densamma när man ska till igen.. Förstår inte hur en penisring skulle förlänga??  Iofs får man väl hårdare stånd - men att man skulle kunna hålla på längre tid låter lite mysko?? Kondom - är inte alls speciellt skönt... eller rättare sagt - det är väldigt oskönt för båda. Start-stopp metoden??  Kanske vore nåt, vet faktiskt inte..  Kräver lite förberedelser och tar tid.

    Inte lätt det här...
  • HasseA
    Anders 386 skrev 2014-04-24 15:32:51 följande:
    Det trista med bedövningsmedel är väl att det helt enkelt inte är lika skönt som vanligt. Inte kul. Priligy kanske funkar, men det är visst ganska vanligt med biverkningar efteråt. Inte helt kul att ha i sig kemikalier som påverkar hela kroppen. Runka innan är trist, lusten brukar inte vara densamma när man ska till igen.. Förstår inte hur en penisring skulle förlänga??  Iofs får man väl hårdare stånd - men att man skulle kunna hålla på längre tid låter lite mysko?? Kondom - är inte alls speciellt skönt... eller rättare sagt - det är väldigt oskönt för båda. Start-stopp metoden??  Kanske vore nåt, vet faktiskt inte..  Kräver lite förberedelser och tar tid.

    Inte lätt det här...
    Frågan är liter lurigt formulerad insåg jag när svaren om penisring dök upp. Med en sån "håller" man ju ståndet längre, och det skulle kunna vara det frågan handlar om - även om jag tror det handlar om att killen kommer för fort.

    Jag har inga bra råd i frågan annars, kom själv alldeles för lätt/fort innan jag började vara rätt gammal. Och det var tråkigt, men inget jag lyckades styra över.
  • Tobbe OE
    Anders 386 skrev 2014-04-24 15:32:51 följande:
    Det trista med bedövningsmedel är väl att det helt enkelt inte är lika skönt som vanligt. Inte kul. Priligy kanske funkar, men det är visst ganska vanligt med biverkningar efteråt. Inte helt kul att ha i sig kemikalier som påverkar hela kroppen. Runka innan är trist, lusten brukar inte vara densamma när man ska till igen.. Förstår inte hur en penisring skulle förlänga??  Iofs får man väl hårdare stånd - men att man skulle kunna hålla på längre tid låter lite mysko?? Kondom - är inte alls speciellt skönt... eller rättare sagt - det är väldigt oskönt för båda. Start-stopp metoden??  Kanske vore nåt, vet faktiskt inte..  Kräver lite förberedelser och tar tid.

    Inte lätt det här...
    Ett annat alternativ är ju att bara köra två gånger på raken.

    En penisring fördröjer orgasmen för vissa personer, samt att det blir enklare att få upp ståndet igen om man skulle råka komma för tidigt.
    Tobbe ? Jobbar på Oliver & Eva ? Blogg: www.oliverocheva.se/blogg
Svar på tråden Hjälp för kille att hålla längre?