• Patio

    Jag vill se DIN planritning, över bostaden DU bor i, tack!

    Som rubriken lyder; langa bilder över era planlösningar! Trivs ni med planlösningen? Vad är bättre? Vad är sämre? Vad har ni gjort om? Vad ska ni göra om? Vad skulle ni vilja göra om?

  • Svar på tråden Jag vill se DIN planritning, över bostaden DU bor i, tack!
  • Zingorina

    www.styleroom.se/users/Zingorina Lyckas inte ladda upp bild. Vi har ju gjort ett par ändringar enligt den plankritningen dock. Köket har inte "bardelen" kvar utan är helt öppet. Stort kök som ledigt rymmer tolv sittande. Sedan delningen av stora sovrummet och klädkammarbygget.

  • Patio
    Zingorina skrev 2014-02-23 10:47:39 följande:
    www.styleroom.se/users/Zingorina Lyckas inte ladda upp bild. Vi har ju gjort ett par ändringar enligt den plankritningen dock. Köket har inte "bardelen" kvar utan är helt öppet. Stort kök som ledigt rymmer tolv sittande. Sedan delningen av stora sovrummet och klädkammarbygget.

    Tack för att du ville dela med dig! :D Ser ut som en bekväm planlösning - dessutom gillar jag "halvväggen" med tidningar(?) i. ;) Bor ni i hus? Parhus? Radhus? Lägenhet? BR eller HR?
  • Zingorina

    Det är "högt" 2.53 m i takhöjd. Det gör att den inte känns så liten. Framförallt de små rummen känns inte alls så små som vi trodde de skulle bli.

  • Betty Boop

    Jag älskar vår planlösning! Vi har en trea på 79 m2 i halv-etage. Det övre rummet har vi som kontor/datarum/gästrum.
  • Patio
    Betty Boop skrev 2014-02-23 11:38:56 följande:
    Jag älskar vår planlösning! Vi har en trea på 79 m2 i halv-etage. Det övre rummet har vi som kontor/datarum/gästrum.

    Den där planlösningen var ju toppen! Skönt med öppen planlösning - och ännu skönare att vardagsrumsdelen (med soffan) står bakom en halvvägg, då slipper man se allt stök i köket som man inte orkar plocka undan. ;D (För det kan ju annars vara en negativ del med öppen planlösning mellan kök och vardagsrum, fast i ert fall så blir ju inte det ett problem, tack vare halvväggen). :)
  • Betty Boop
    Patio skrev 2014-02-23 11:53:10 följande:

    Den där planlösningen var ju toppen! Skönt med öppen planlösning - och ännu skönare att vardagsrumsdelen (med soffan) står bakom en halvvägg, då slipper man se allt stök i köket som man inte orkar plocka undan. ;D (För det kan ju annars vara en negativ del med öppen planlösning mellan kök och vardagsrum, fast i ert fall så blir ju inte det ett problem, tack vare halvväggen). :)

    Det finns en skjutdörr mellan köket och vardagsrummet så att man kan stänga till om man vill. Dörren är liksom inbyggd i väggen mitt emot soffan när den inte är stängd. Toppen!

    Vi har inte möblerat riktigt som på bilden. Vi har matplatsen i köket.
  • Patio
    Betty Boop skrev 2014-02-23 12:31:03 följande:
    Det finns en skjutdörr mellan köket och vardagsrummet så att man kan stänga till om man vill. Dörren är liksom inbyggd i väggen mitt emot soffan när den inte är stängd. Toppen! Vi har inte möblerat riktigt som på bilden. Vi har matplatsen i köket.

    Får man fråga vart i Sverige denna lgh ligger? :)
  • Betty Boop

    Patio skrev 2014-02-23 13:38:43 följande:

    Får man fråga vart i Sverige denna lgh ligger? :)

    Det får man fråga- Den ligger i Vällingby i västra Stockholm.
  • Patio
    Betty Boop skrev 2014-02-23 15:51:46 följande:
    Det får man fråga- Den ligger i Vällingby i västra Stockholm.

    Okej. :) Gillar verkligen er planlösning!
  • WilliamsMom
    Betty Boop skrev 2014-02-23 11:38:56 följande:

    Jag älskar vår planlösning! Vi har en trea på 79 m2 i halv-etage. Det övre rummet har vi som kontor/datarum/gästrum.


    Wow! Där är det någon som verkligen har tänkt till! Vilken superduperlyckad planlösning! Gillar den skarpt.
  • Hobbyarkitekt

    Inte så många ritningar i denna tråd. Puffar lite så får vi se om någon nappar? ;)

Svar på tråden Jag vill se DIN planritning, över bostaden DU bor i, tack!