• mammasusan

    Utan skydd över 12 år, 18 tidiga mf före v 6...

    Läkarna i landstinget har inte hittat några fel trots upprepade utredningar. I feb-13 besökte jag Ludmila i Sundsvall som sa att mina mf berodde på sköra slemhinnor så ägget ej kunde fästa ordentligt. Fick en rejäl penicillinkur jag & maken. Och lovord om att få behålla nästa graviditet. Så enkelt var det förstås inte blev mf igen.

    Men nu Plussade jag igen den 13/2-14....ett svagt men starkt plus, mitt starkaste genom åren...idag var jag åter upp till Ludmila för ett vul. För första gången fick jag nu se ett litetlitet pyre med tickande hjärta i v 6+3! Fick dock inga bra bilder för jag andades för mkt ...Jag vet att det fortfarande är tidigt & vad som helst kan hända, men så här långt har jag aldrig kommit förut & det är tack vare Ludmila!! Nu hoppas jag bara att pyret kommer i oktober som beräknat


  • Svar på tråden Utan skydd över 12 år, 18 tidiga mf före v 6...
  • mammasusan
    savannasmamma skrev 2014-02-27 18:56:54 följande:
    stort grattis!!! ett tickande hjärta så minskar risken för missfall!

    finns det någon procent på hur mkt det minskar? Tack
    linnn89 skrev 2014-02-27 18:59:04 följande:
    Gratttis från hela mitt hjärta :) förstår hur glad du är... Kram :)

    Tack
  • savannasmamma

    läste i ngn tråd att om man ser ett hjärta ticka så minskar chansen till typ 2-3 procent men jag vågar inte säga om det stämmer.

  • Limalie
    savannasmamma skrev 2014-02-27 20:57:07 följande:
    läste i ngn tråd att om man ser ett hjärta ticka så minskar chansen till typ 2-3 procent men jag vågar inte säga om det stämmer.
    Runt 5% sa de till mig, det är efter 12 hela veckor som det minskar till 2-3%

    Stort grattis TS!!
  • mammasusan
    Limalie skrev 2014-02-27 21:26:41 följande:
    Runt 5% sa de till mig, det är efter 12 hela veckor som det minskar till 2-3% smile1.gif

    Stort grattis TS!!
    Tack känns som riktigt bra siffror ändå
  • Limalie
    mammasusan skrev 2014-02-27 22:02:59 följande:
    Tack känns som riktigt bra siffror ändå
    Absolut lugnade mig en hel del efter vårt första vul.
  • mammasusan

    Uppdaterar lite, halvvägs till v.14 nu var på ul igen i torsdags pyret växer & mår fortfarande bra . Fast magen växer har jag svårt att greppa att det är i min mage pyret ligger & mår bra!


    A 27/6-06, V 26/4-09, Pyret Bf 21/10-14
Svar på tråden Utan skydd över 12 år, 18 tidiga mf före v 6...