• Moasmostermia

    Då kör vi, försök till att de blir en bebis 2014.

    Hej. Startar denna så får ni som vill hänga på under årets lopp. Har pcos , min sambo och jag gör första försöket nu. börja idag med proimolut nor. Sedan blir de pergotime. Får se när den blir. Ser fram emot detta och hoppas att någongång under 2014 få ett plus som resulterar i en bebis 2015. Bara att hoppa in under årets lopp. Följa varandra och se hur allt utvecklar sig. Hej så länge!

  • Svar på tråden Då kör vi, försök till att de blir en bebis 2014.
  • Ise

    Hej, jag har ingen sjukdom men tänkte försöka bli gravid inom kort (ska ta ut spiralen om 2 månader) har en son sedan tidigare som är född i april 2012.
    Får jag hänga på här ändå?

  • Moasmostermia

    Hej. Absolut . :).


    Ise skrev 2014-03-04 20:45:32 följande:
    Hej, jag har ingen sjukdom men tänkte försöka bli gravid inom kort (ska ta ut spiralen om 2 månader) har en son sedan tidigare som är född i april 2012. Får jag hänga på här ändå?

  • Ise

    Vad snällt :)
    FL var typ min största drog innan och under förra graviditeten och har saknat allt skrivande och stöttande här. Träffade ett härligt gäng som följdes åt och vi är vänner än idag då de flesta av oss fick barn samtidigt.
    Det vore ju väldigt roligt om det kunde bli så trevligt även denna gång :)

  • Moasmostermia

    Skoj. Ja de kan vara skönt att ha någon att bolla alla funderingar med som man kanske inte vill fråga andra om. Som sagt första barnet som är under planering eller vad man nu ska säga. Men efter lite piller hoppas jag att de går bra..

  • trina
    Ise skrev 2014-03-04 20:45:32 följande:
    Hej, jag har ingen sjukdom men tänkte försöka bli gravid inom kort (ska ta ut spiralen om 2 månader) har en son sedan tidigare som är född i april 2012.

    Får jag hänga på här ändå?



    Men varför ska du hänga i forumet för svårt att få barn och pco om du inte har några "sjukdomar" som du kallar det. Hur vet du om du har svårt att få barn om ni inte försökt tidigare??

    Dessutom, det kommer bli tight att försöka få ett barn till 2014, det är mars nu och man ska gravid i nio månader också.

    Förlåt, men jag är trött på folk som hoppar in issvårt att få barn forumet och inte har några problem och då blir gravida en gång. Det finns massa andra trådar ni kan hänga i!
  • Ellie

    Hej, undrar om man får hänga på lite här? Vet inte hur mycket jag kommer skriva, men kände för att skriva ikväll i alla fall :)
    Vi tänkte sätta igång lite senare i vår med andra barnet. Har en dotter född 2012. Min man är steriliserad, så vi har gjort IVF. Nu har vi 3 st i frysen, och får hoppas att något tar sig. Tanken är att göra ett första försök i juni för att inte föda allt för tidigt på året 2015. Fungerar det inte i juni testar vi augusti igen.
    Köpte precis lite vitaminer på apoteket idag... tänkte vara duktig och börja redan nu, men vi får se hur det går med det...

  • Ellie
    trina skrev 2014-03-04 21:41:59 följande:


    Men varför ska du hänga i forumet för svårt att få barn och pco om du inte har några "sjukdomar" som du kallar det. Hur vet du om du har svårt att få barn om ni inte försökt tidigare??

    Dessutom, det kommer bli tight att försöka få ett barn till 2014, det är mars nu och man ska gravid i nio månader också.

    Förlåt, men jag är trött på folk som hoppar in issvårt att få barn forumet och inte har några problem och då blir gravida en gång. Det finns massa andra trådar ni kan hänga i!
    Förlåt, jag missade också att det stod PCO som kategori. Jag såg tråden bland nya trådar och läste bara rubriken och TS.
    Jag kan skriva någon annanstans istället.
    Vill bara påpeka att TS tycktte att Ise var välkommen, och att det gällde att försöka bli gravid under 2014, med barnets ankomst 2015, så så bråttom är det inte.
  • jemo2014

    Hoppar in här!
    Har pcos och slutade med preventivmedel för ett år sedan. Jag och maken går nu på fertilitetsutredning via Sophiahemmet, var och lämnade blodprov i morse faktiskt. Jag äter Metformin sedan snart 4 veckor och har ätit en enkeldos Pergotime som tyvärr inte gav något resultat alls (förutom jätteont i magen). Jag tror att jag är gravid varje månad och varje månad är det som att få en käftsmäll när stickan visar negativt. Eventuellt kommer vi att skippa Pergotime (dubbeldos denna gång) den här månaden för att läka lite psykiskt. Jag har mått mycket dåligt av Metformin tabletterna och känner att jag inte klarar av en medicin med eventuella biverkningar till denna månad. Men jag kan ju ändå hoppas att Metforminet och min lågkolhydratskost ger resultat och det blir ägglossning ändå :) Vem vet!?

Svar på tråden Då kör vi, försök till att de blir en bebis 2014.