• Äldre 7 Mar 00:18
    6105 visningar
    35 svar
    35
    6105

    Hur känner ni bonusmammor inför biomamman?

    Igår var en bekant över. Hon blev Bonusmamma för ca 1 år sedan till en tös. Jag frågade hur det kändes att träffa sin nya pojkvänns ex fru första gången. Hon svarade att hon fick en chock eftersom hon va rätt ful och hade en otroligt barnslig personlighet trots hennes ålder. Min väninna förklarade att hon blev väldigt konfunderande efter mötet i vad hennes pojkvänn kunnat sett hos henne. Jag förstår henne men jag hade hade tyckt det va jobbigare om min pojkvänns ex va väldigt attraktiv och sprudlande personlighet? Vad tycker ni? Hur kände ni första gången ni träffade er pojkvänn/flickväns ex?

  • Svar på tråden Hur känner ni bonusmammor inför biomamman?
  • Äldre 7 Mar 07:32
    #1

    Ingen direkt skönhet, varken på insidan eller utsidan. Så tänkte jag.

  • Äldre 17 Mar 15:13
    #2

    Tänkte nog likadant. Ingen skönhet varken på insidan eller utsidan.

  • Äldre 24 Mar 19:11
    #3

    Fick samma reaktion som din vän TS, idag kommer vi bra överens vilket är jättebra eftersom att hon och min sambo inte kommer så bra överens, jag är aldrig på hennes eller min sambos sida, jag är på barnens sida när det är ett argument mellan föräldrarna.

  • Äldre 30 Mar 18:33
    #4

    Känner en massa jobbiga känslor... har inte lyckats skaka av mig känslan att "ursprungsfamiljen" är viktigare än vad jag är trots att jag tror att min man har det bättre nu. De har barn ihop och har en lång historia ihop...

  • Äldre 30 Mar 18:38
    #5

    nu kan jag inte direkt säga att jag är bonusmamma...

    men jag skulle ändå resonera som så att visst det fanns ngt hos den andra som gjorde att den jag är tillsammans med föll för henne från början... men det finns också sånt som hänt som gjort att de gått isär... sen behöver jag inte bry mig mer om biologiska mamman egentligen... för om jag skulle vara bonusmamma så skulle jag alltid göra mitt bästa för att låta det/de barnet/barnen veta att jag finns där för det/dem i alla lägen... sen är det klart att man kanske kan komma bra överens med barnets biologiska mamma, det underlättar säkert... men å andra sidan har barnets pappa valt att leva med mig och då får jag försöka att finna en trygghet i det ändå...

    bara ett teoretiskt resonemang från min sida...

  • Paulie­00
    Äldre 31 Mar 13:49
    #6

    Jag avskyr kvinnan. Förstår inte hur min kille kunnat vara gift med en sådan råtta som hon är! Hon är en egoistisk, manipulativ person som gör allt, bara hon får sin egen vilja igenom. Hon är totalt motsatsen till mig. Från ögonfärg, hårfärg, längd, ålder osv. Jag tycker inte hon är skit värd med tanke på hur hon beter sig mot sina egna barn och beter/betett sig mot min kille.

  • Äldre 1 Apr 15:07
    #7

    Första gången som jag träffade min sambos ex så slogs jag framför allt av att hon var så sur! Det var en jättefin dag på helgen, försommar och strålande sol och hela världen såg ut att vara på gott humör, en sån där dag när livet är bra. Men hon var konstant sur och klagade på en massa saker och icke närvarande personer. Jag frågade faktiskt min sambo om det var något särskilt hon var sur på men han bara skakade på huvudet och sa "nä hon brukar nog vara sådär".

  • Äldre 27 Sep 00:03
    #8

    Jag har extremt svårt för henne. Men eftersom jag har fått en inövad, fejkad trevlighet från mitt jobb så använder jag den även när jag träffar henne. Och min reaktion.. Ja, rätt söt men med en ful insida om vi säger så. Ingen aning om hur dom kunde hålla ihop så pass länge och dessutom ha barn, men förstår mer å mer varför dom gjorde slut om vi säger så ;)

  • Äldre 27 Sep 15:14
    #9

    Jag visste redan vhur hon såg ut så utseendemässigt har jag inte direkt reagerat. (Vad jag tycker är irrelevant ;) )

    Däremot så sa hon saker som är direkt olämpliga första gången vi träffades + att hon hört av sig varje dag sen vi träffades på ett sätt som inte är okej, så mitt första intryck var att hon är en oerhört korkad och socialt obegåvad människa.

    Skulle biomamman vara skitsnygg och jättetrevlig skulle det såklart vara sämre för ens självförtroende, men samtidigt förstår jag mkt väl att man tycker det är konstigt att kille man är kär i levde länge med ett otreligt ök. :p

  • Äldre 27 Sep 18:00
    #10

    Undrade hur han kunnat fastna för mig om han fastnat för henne. Vi är HELT olika, både utseendemässigt, stilmässigt och hur vi är som personer. Denna undran har hållt i sig..

    Men jag har senare träffat flera av tjejerna han haft och vi är väldigt olika allihop.

    Förhållandet de hade byggde på att festa tillsammans, och det var vad de gjorde. Barnet var aldrig planerat och det tog inte många månader efter att bonus föddes som olikheterna som ledde till separationen uppenbarade sig... Det hade tagit slut förr eller senare ändå, barnet skyndade nog på det en del...

Svar på tråden Hur känner ni bonusmammor inför biomamman?